Tutaj jesteś: Zdrowie > Zdrowie Psychiczne > Depresje > Jakie są rodzaje samotności?

Jakie są rodzaje samotności?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 5/5 (7 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 6 
Samotność wyraża stan jakiegoś niespełnienia. I w zależności od tego w jaki sposób czujemy się niespełnieni, co powoduje to niespełnienie możemy wyróżnić kilka typów samotności. Generalnie z każdym rodzajem samotności należy walczyć i nie doprowadzić, aby przerodziła się ona w depresję. Jakie są rodzaje samotności i jak je rozpoznawać dowiesz się poniżej.
1
Samotność interpersonalna.

Samotność interpersonalna. Samotność interpersonalna występuje wtedy, gdy tęsknimy za kimś bardzo nam bliskim. Ten rodzaj samotności silnie powiązany jest z żalem, rozpaczą po stracie kogoś bliskiego, niezależnie od tego czy ta osoba umarła czy po prostu zostawiła nas i wyjechała. Wtedy bardzo ważne jest wsparcie przyjaciół i wyjście do ludzi. Nie wolno nam pozostać samymi sobie, mimo że niczego więcej w danej chwili nie chcemy, jak samotności właśnie. Ten rodzaj samotności, jeśli sobie z nim nie poradzimy może prowadzić do dużo poważniejszej samotności psychologicznej.

2
Samotność społeczna.

Samotność społeczna. Coraz częściej mówi się o tzw. samotności w tłumie. Ten rodzaj samotności polega na odrzuceniu jednostki przez jakąś grupę społeczną. Czujemy się gorsi, niedostosowani, wyśmiewani, niepotrzebni. Ale zupełnie niepotrzebnie. Zastanów się czy grupa do której chcesz przynależeć rzeczywiście jest tego warta. Czasami warto otworzyć się na nowych ludzi, nowe wspólnoty, zamiast beznadziejnie próbować stać się częścią nieistotnej grupy. Pomyśl sobie, że jeśli Cię gdzieś nie chcą, to znaczy, że nie są Ciebie warci.

3
Samotność kulturowa.

Samotność kulturowa. Jest to rodzaj samotności związany z przeprowadzką do innego kraju czy regionu. Występuje wtedy, gdy znajdujemy się w zupełnie innym środowisku, z innymi tradycjami, cechami, zwyczajami czy przyzwyczajeniami. Czujemy się inni, gorsi. Próbujemy na siłę się dostosować, ale nie zawsze wychodzi to tak, jakby się chciało. Wtedy popadamy w samotność kulturową, spowodowaną zbyt dużymi różnicami między nami, a społecznością, w której przyszło nam żyć. Samotność kulturowa często powiązana jest z samotnością społeczną, jako, że grupy mieszkańców często odrzucają osoby nowe traktując je jako te gorsze, nic nie rozumiejące i nie pasujące do ogólnie przyjętych zasad.

4
Samotność kosmiczna.

Samotność kosmiczna. Samotność kosmiczna, zwana również samotnością egzystencjalną jest jedną z najczęściej występujących rodzajów samotności i chyba jedną z najsmutniejszych. Niemal każdemu z nas kiedyś w mniejszym lub większym stopniu zdarzyło się przez chwilę odczuwać ten rodzaj samotności. Występuje wtedy, gdy odczuwamy bezsens własnej egzystencji. Wydaje nam się, że nie jesteśmy nic warci, nasze poczynania nie mają sensu, nasze osiągnięcia są marne, znajomi się nad nami litują, nikomu na nas nie zależy, brakuje przyjaciół, ogólnie życie nie wygląda jak w bajce – przeszkody są, ale happy endu nie widać. Ten rodzaj samotności bardzo często prowadzi do depresji.

5
Samotność psychologiczna.

Samotność psychologiczna. Jest to samotność, którą odczuwamy bardzo głęboko w sobie. Czujemy wyobcowanie się z ważnej części swojego 'ja'. Samotność tego typu może być spowodowana naszymi przeżyciami z przeszłości i minionymi traumami. Zamykamy się w sobie, żyjemy jakby poza sobą. Ten rodzaj samotności wnika bardzo głęboko i mocno zakorzenia się w głowie.

 5/5 (7 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Utrata pracy zajmuje czołowe miejsce w rankingu spraw, które mogą wywoływać depresję u dorosłych. A wszyscy przecież...
Jak pokonać depresję po utracie pracy?
Utrata pracy zajmuje czołowe miejsce w rankingu spraw...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt