Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Choroby Układu Pokarmowego > Domowe sposoby na refluks żołądka

Domowe sposoby na refluks żołądka

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 2.9/5 (99 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 11 
Charakterystycznym objawem refluksu żołądka jest uczucie pieczenia i palenia w żołądku, klatce piersiowej i przełyku. Inne objawy to wzdęcia, gazy, nudności, krótki oddech i/lub kwaśny lub kwasowy posmak w gardle i ustach.
Refluks ma miejsce wówczas, gdy kwas żołądkowy uwalniany jest do przełyku. Podrażnia on delikatną tkankę wyściełającą przełyk i gardło, powodując pieczenie. W normalnych okolicznościach dolny zwieracz przełyku kurczy się, zapobiegając wydostawaniu się kwasu z żołądka. Jeśli jednak mięsień ten nie funkcjonuje poprawnie, kwas żołądkowy może cofnąć się powodując dolegliwość zwaną refluksem żołądka lub zgagą. Nieleczony refluks może prowadzić do trwałego uszkodzenia przełyku, a nawet być przyczyną raka. Mam dla ciebie jednak dobrą wiadomość. Z refluksem można bardzo łatwo walczyć. Sprawdzone domowe sposoby na zgagę poznasz poniżej.
1
mleko - stop

Nie stosuj mleka!

Lekarze w oparciu o najnowsze wyniki badań przestali już zalecać ten sposób. Mleko redukuje objawy zgagi tylko chwilowo, jednak w dłuższym czasie zwiększa wydzielanie kwasów żołądkowych powodując, że refluks dodatkowo przybiera na sile.

2
sól - stop

Ogranicz sól

Nadprodukcja kwasu żołądkowego (kwasu solnego) jest przyczyną zgagi. Najprostszym sposobem jest więc zmniejszenie jego wydzielania, np. ograniczając spożycie zwykłej soli lub zastępując ją wysokiej jakości solą morską. Polecam również zażywanie przed posiłkami suplementów z betainą HCL. Bardzo skutecznie zapobiegają wystąpieniu refluksu żołądka.

3
warzywa i owoce

Zmień dietę

Przetworzone jedzenie i cukier to gwarantowany sposób na pojawienie się zgagi. Jedz więc dużo ekologicznych owoców i warzyw. Jedno jabłko dziennie uchroni cię nie tylko przed zawałem, ale i przed refluksem żołądka. Bardzo istotne jest również jedzenie dużej ilości świeżej sałaty.

4
witamina D

Zwiększ spożycie witaminy D

Spowoduje to ustabilizowanie produkcji aż 200 peptydów działających antybakteryjnie nie tylko na przełyk, ale i na cały organizm.

5
sok z aloesu

Sok z aloesu

Picie soku z aloesu łagodzi podrażnienia przewodu pokarmowego i uwalnia od zgagi. Jest on również polecany osobom cierpiącym na dolegliwości jelitowe, takie jak częste biegunki, czy wrzodziejące zapalenie jelit. Pij 30 ml czystego soku aloesowego rozcieńczonego w 60 ml wody mineralnej, gdy tylko poczujesz objawy zgagi.

6
ocet jabłkowy

Organiczny ocet jabłkowy

Przed każdym posiłkiem wypij jedną łyżkę organicznego, niefiltrowanego octu jabłkowego, rozcieńczonego w szklance wody mineralnej. Zobojętni to kwasy żołądkowe i wspomoże trawienie. Rozcieńczony ocet jabłkowy uwolni cię również od ostrej zgagi. Działa naprawdę szybko i skutecznie.

7
korzeń lukrecji

Korzeń lukrecji

Skuteczny w walce z refluksem żołądkowym, wrzodami żołądka i przełyku. Najczęściej dostępny w postaci herbatki lub wywaru.

8
ziemniaki

Sok z surowych ziemniaków

Bardzo dokładnie umyj ziemniaka. Nie obieraj go. Wsadź go do sokowirówki, dodaj kilka owoców dla smaku i wypij świeżo wyciśnięty sok.

9
szklanka wody

Szklanka wody

Jeśli objawy zgagi nie są jeszcze zbyt silne, pomoże wypicie szklanki wody.

10
papaja

Papaja

Tabletki do żucia z enzymem z papai to naturalny i skuteczny sposób walki ze zgagą. Kupisz je w sklepie zielarskim lub aptece.

 2.9/5 (99 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (26)

Alek - 2016-11-02
Z refluksem miałem kilkanaście lat problemy nic nie pomagało a szczególnie jak coś robiłem w pozycji schylonej od momentu gdy spotkałem znajomą która podała mi przepis minęło 2 lat i mam spokój
Składniki:
2 łyżeczki kawy mielonej
1/4 łyżeczki cynamonu mielonego
szczypta kardamonu
koper włoski 1 saszetka
szczypta imbiru
łyżeczka miodu
Do garnka wlać 250 ml wody .Wsypać kawę oraz wszystkie składniki gotować około 2-3 minut. Po odstaniu wlać do szklanki, posłodzić miodem i pić małymi łykami
Kalina - 2016-06-09
Ja dopiero niedawno odkryłam ten miód na zgagę, bo wcześniej to na gardło stosowałam, taki efekt "uboczny" ale pozytywny.
Marcin - 2016-06-08
Przetestowałem chyba wszystkie domowe sposoby refluks poza sokiem z surowego ziemniaka...
Na mnie działa tylko miód manuka i nie zamierzam przestawać w jedzeniu tego miodu - nie cierpi się przy tym jak przy piciu soku z kapusty, a rzeczywiście działa.
ado - 2015-12-07
wiekszosc lekarzy przepisuje tabletki przeciw zakwaszeniu informujac by je polykac pol godziny przed jedzeniem. Teraz pytanie, jak tobie to pomoze jesli neutralizujesz kwas zoladkowy tzn., ze nie trawisz i caly bigos posilkowy jest tylko przewalcowany w wilgoci i przesuniety dalej , czy nie jest tak?

Stosuje ocet jablkowy (2 lyzki solowe na 1/4 szklanki wody) by zwiekszyc ilosc kwasu zoladkowego i to funkcjonuje, zwieracz sie zamyka, a ja mam spokoj.
wdw - 2015-10-23
Nieprawda, nie można jesc wiekszosci owocow i warzyw przy refluksie, jak już gotowane. Nieprawda, że refluks bierze się znikd, bierze się z alergii, może być pogorszony wrzodami, albo heligobakter pyliori. Naprawdę ostatnia rzecz to że pojawa się "tak sobie".
qwerty - 2015-10-22
Gorąco popieram wszystkich, którzy piszą o zgadze z powodu NIEDOKWASNOŚCI żołądka. Leki na zobojętnienie kwasu NISZCZĄ zwieracz żołądek-przełyk, gdyż zobojętniają do reszty sok żołądkowy. Owszem, nie czujemy pieczenia, ale sok żołądkowy przez otwarty zwieracz przedostaje się do przełyku. Jedyna rada, to "trening" zwieracza, którzy tym skuteczniej sie zamyka, im bardziej jest kwasny sok żołądkowy. Zatem ZAKWASZANIE żołądka jest potrzebne - 15 minut przed posiłkiem wypić kwas jabłkowy 1-2 łyżki na pół szklanki wody, jesć więcej pokarmów kwaśnych - barszczu na zakwasie, kiszonej kapusty, kiszonych ogórków. Jeść powoli, dobrze rozdrabniając pokarm. NIE PIĆ W TRAKCIE JEDZENIA ANI TUŻ PRZED ! Pić dopiero po posiłku, najlepiej nie wczesniej niz pół godziny (picie rozrzedza sok żołądkowy zmniejszając jego kwaśność) Jeść najpóźniej 3 godziny przed snem.
W ten sposób pozbyłem się refluksu w 3 miesiące BEZ TABLETEK I LEKARZA. Polecam wykłady pana Zięby na youtube
Gastrolog - 2015-10-13
@Ziomek Kamil: Raniigast to najgorsze wyjście,podobnie IPP - te leki zablokowują wydzielanie kwasu zoładkowego, a zgaga powstaje na skutek ZBYT MAŁEGO STĘŻENIA KWASU W ŻOŁĄDKU!!!. ROZWIĄZANIEM JEST ZAKWASIĆ ŻOŁĄDEK NA 15 MINUT PRZED POSIŁKIEM, I DORAŹNIE W RAZIE ZGAGI.
Na pół szklanki wody niegazowanej dodać łyżkę octu winnego, albo soku z cytryny. Pomaga też jedzenie kiszonych ogórków i kapusty oraz piecie z nich soku.
Gastrolog - 2015-10-13
Artykuł nie wyjaśnia przyczyny problemu. Przyczyną niedomykania się zwieracza przełyku jest ZBYT WYSOKIEGO pH W ŻOŁADKU (czytaj zbyt mało kwasu w żołądku). Aby zapobiec zgadze NIE WOLNO PODWYŻSZAĆ pH = CZYLI NEUTRALIZOWAĆ KWASU, BOWIEM to tylko nasili problem a w dłuższej perspektywie spowoduje reflux,czy nawet przepuklinę rozworu przełykowego,
Rozwiązaniem jest: zakwaszenie zołądka na 15 minut przed posiłkiem, oraz doraźnie przy wystapieniu objawów. Na pół szklanki wody przgotownej lyżka octu jabłkowego, albo soku z cytryny. I zgaga nie wystąpi. można tez napić się soku z kiszonych ogórków, lub kapusty.
PS NIE ZAŻYWAJCIE IPP, bo to naprawdę zniszczy Państwu żołądki.

Pozdrawiam
aneta65554 - 2015-10-12
W artykule są napisane bzdury!!! Zgaga powstaje przy niedokwaśności - wtedy właśnie zwieracz przełyku nie domyka się i kwas żołądkowy przedostaje się do góry. Wystarczy zakwasić żołądek i problem zniknie.
Ziomek Kamil - 2015-09-25
Witam mam na imie kamil , pare dni temu rzuciłem papierosy i poczułem objawy tego refluxu , ludzie pisali że to też jest od stresu i nerwów , miałem stres ale to juz drugi dzien jak mnie piecze. więc zaczołem pić soki z marchwi , jeść jabłka i ogólnie funkcjonować na zdrowo i pytam co mam jeszczę robić ( co jeść i co pić ),
Słyszałem o ranigaście może pomóc ? , pytam bo sie nie pokoję , Z Góry WIELKIE dzięki za Odpowiedź !!! .
anais - 2015-06-30
Ciekawe, że ludziom nie przyjdzie do głowy, że mają NIEDOKWASZONE ŻOŁĄDKI, które z powodu nie doboru kwasu żołądkowego nie radzą sobie z treścią pokarmową.
Zamiast je odkwaszać - zakwaszajcie i problem z trawieniem i refluksem zniknie!
Najprostszy sposób to kwas solny w tabletkach.
Przepraktykowałam na sobie.
I może mniej jedzcie... ale to już tak przy okazji.
Lukasz Miki - 2014-11-21
Najprostszy sposób ; do kubeczka, siemię lniane 4 łyżeczki + łyżkę oliwy z oliwek, zalać wodą i zblendować, następnie dolewać po odrobinie gorącej wody, odczekać chwilę by uzyskać konsystencję kisielu.
Objawy refulks ustępują po kilku sekundach.

Sposób skomplikowany: 1łyżeczkę siemienia lnianego + 1 łyżeczkę nasion chia + łyżeczkę ostropest plamisty, małą garść czarnego słonecznika nie prażonego nie obieranego + małą garść pestek dyni nieobieranych + łyżka oliwy z oliwek, zblendować w ilości wody przykrywającej zawartość kubka następnie dolać gorącej wody odczekać chwilę do uzyskania konsystencji kisielu.
Można dodać kilka pestek moreli gorzkiej, jagody goii, cytryniec chiński lub co kto lubi z nasion i pestek :)
Ten sposób pomoże pozbyć się objawów rfluksu, łaknienia oraz obniżyć wagę, oczyścić jelita, zregenerować wątrobę, zachować pokój na świecie itd :)
Polecam tez jako osobny dodatek do diety, spożywać wapno bezsmakowe w tabletkach do rozpuszczania.

Wymienione nasiona i pestki można znaleźć na popularnej wyszukiwarce najniższych cen.
Sowizdrzal - 2014-09-22
Co za bzdury wipisują w tym artykule
maniek - 2014-08-06
operacja i jest ok ja tak zrobiłem polecam wrocław pilczyce
cacany - 2014-08-06
nie chlać piwska odstawić słodkie,nie żreć na noc, słodzić xylitolem kawe, mało herbatea,
lui_72 - 2014-08-06
A ja odkąd podniosłem łóżko o 15 cm po stronie głowy mam spokój z refluksem:)

Pozdrawiam
Zgaga - 2014-08-06
To wszystko są pół-, a nawet ćwierćśrodki. Na zgagę najlepszy jest RANIGAST. Wiem, bo sam używam.
W-SM - 2014-08-06
Sok z surowych ziemniaków na podrażnienie żołądka i przełyku, a później kwas- ibuprofen(niszczący żołądek) na gorączkę.
aw - 2014-08-06
Jabłka przy refluksie - artykuł do niczego
ewa - 2014-08-06
Co za baran pisał ten artykuł, nadprodukcja kwasu solnego? Zgaga jest również objawem niedokwaśności a wtedy brakuje kwasu solnego. W pierwszej kolejności polecam gastroskopię z badaniem ph żołądka. Znacznie częściej mamy niedokwaśność żołądka niż nadkwaśność a zmiana diety jest rozwiązaniem na krótką metę.Polecam betainę hcl, cudeńko, które szybko rozwiązuje problemy z żołądkiem - w tabletkach jest kwas solny.
Gosia - 2014-08-06
Witam, mogę podzielić się moją metodą, wyczytana gdzieś w książkach prozdrowotnych. Mianowicie piję dużą łyżkę oleju lnianego (10 ml)+dużą łyżkę soku z aloesu (apteka lub sklep ze zdrową żywnością,10 ml)+dużą łyżkę soku z cytryny (10 ml) NA CZCZO, pół godziny przed wstaniem. Przygotowuję to w wysokim kieliszku i wstawiam do lodówki, rano, kiedy wstaję wcześniej łykam, i dalej idę spać. Olej z cytryną i aloesem wypełnia puste po nocy ściany żołądka i zalecza jego delikatną powłokę. Piłam to przez 1,5 roku, ostatnio zrobiłam morfologię krwi i cholesterol, mam wzorcowy! Wcześniej kupowałam tabletki na refluks, drogie i nic niedające, po ich zażyciu rano, po śniadaniu znów się męczyłam. Dlatego Szanowni Państwo POLECAM serdecznie. Wiem, że ta mikstura jest na odkwaszenie organizmu, ale z refluksu też leczy. Olej lniany stosuję zamiennie z olejem z oliwek, ale chyba lniany ma więcej zalet. Pozdrawiam serdecznie.
EGO - 2014-08-06
Do Wow'y,But"a i innych niedowiarków.Jestem przykładem na stosowanie ziołowych suplementów.Po latach walki ze zgagą i refluksem zastosowałem zioła,len(mielony,zalewam wrzątkiem),sok z ziemniaków,pokrzywa.Moi mili wystarczy tylko chcieć ,poczytać,zastosować.Autor nic nowego nie powiedział.Wszysto to w większości to są ludowe sposoby stosowane od wieków!Po połykanych przeze mnie polprazolach,controlokach i wielu,wielu innych chemicznych wytworów nie ma śladu w moim menu.Byłbym fałszywy ,gdybym powiedział że całkowicie...no nie,ale!Jem wszystko,pieczone ,kwaśne surowe owoce,czasami piwo,czasami napój gazowany.Oczywiście bez przesady,bo jak się przesadzi to niestety trzeba coś wziąść.Ale tak jak mówię należy wręcz stosować zioła.Efekt nie jest natychmiastowy,tu jest potrzebna sysytematyczność.Ja już ziółka piję dwa lata,a pierwsza poprawa odczuwalna przyszła po dwóch-trzech miesiącach.Uwierzcie w to bo warto!.Zdrówka zyczę wszystkim kwaśnym :D
wowa - 2014-08-06
co za bzdury ,warzywa i owoce tylko w, minimalnej ilosci ,a zimne mleko pite malymi lyczkami i nie wiele .pomagaja.itylko leki .wiem z wlasnego doswiadczenia,bo choruje juz 10 lat .i codziennie musze przyjmowac leki i unikac tlustych ,ostrych potraw np octu ,pieprzu ,keczupu,chrzanu
but - 2014-08-06
Czy autor artykułu wypróbował na sobie sposób z surowym ziemniakiem? Bo tradycja kulinarna podpowiada, że surowe ziemniaki są niejadalne i mogą być tylko skutecznym środkiem na wywołanie gorączki i biegunki. Chciałbym też się dowiedzieć jakim cudem kwas octowy z octu jabłkowego zobojętni kwas solny w żołądku, bo najstarsi chemicy nie pamiętają, żeby kwas zobojętniał kwas.
wawa - 2014-08-06
Ja miałam straszne problemy, codziennie zgaga. Męczyłam się okropnie. Za namową koleżanki przeszłam na warzywka (gotowane i surowe) oraz jabłka. Problem zniknął momentalnie.
Krystoferos - 2014-08-06
Jedzmy dużo jabłek > sady opryskane chemią > bardzo smaczne i zdrowe są jabłuszka te "ekologiczne" !?
 
W przypadku refluksu żołądkowego i żołądkowo-przełykowego istnieje niemalże stała lista produktów, które u każdego...
Jakie są produkty wywołujące zgagę?
W przypadku refluksu żołądkowego i żołądkowo-przełykowego...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt