Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Wnętrza > Materiały i elementy dekoracyjne > Jak zrobić ramkę na zdjęcia z papieru?

Jak zrobić ramkę na zdjęcia z papieru?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4/5 (11 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Jeśli ciągle narzekasz na brak ramek na zdjęcia lub chcesz, aby były one unikalne i jedyne na świecie to proponuję wykonanie kilku z papieru. Jest to bardzo proste a ramki wyglądają bardzo fajnie.
Rzeczy, których potrzebujesz:
linijka, nożyczki, 2 strony z magazynu lub zwykłego papieru, przezroczysta taśma klejąca, zdjęcie - kwadratowe o boku 9cm, markery i długopisy do dekoracji
1
Robienie ramki z papieru 1
Odmierz i wytnij z kartki dwa kwadraty o boku 18 cm. Upewnij się, że oba kwadraty są takiej samej wielkości.
2
Robienie ramki z papieru 2
Weź jedną kartkę do ręki i złóż ją na pół po przekątnej. Papier powinien być teraz w kształcie trójkąta.
3
Robienie ramki z papieru 3
Złóż trójkąt jeszcze raz na pół. Dociśnij zgięcie a następnie rozłóż karteczkę.
4
Robienie ramki z papieru 4
Złóż wszystkie cztery rogi kartki do środka.
5
Robienie ramki z papieru 5
Kartka powinna wyglądać teraz tak jak na obrazku.
6
Robienie ramki z papieru 6
Rozłóż kartkę. Teraz na kartce powinny być wyraźnie zaznaczone linie tworzące kwadrat w środku i cztery trójkąty po bokach. Popatrz na obrazek obok i zlokalizuj u siebie "zagięcie A".
7
Robienie ramki z papieru 7
Teraz złóż każdy róg kwadratu "zagięcia A". Jak już wszystkie rogi będą zagięte zrób kolejne zagięcia wzdłuż "zagięcia A" tak, aby wszystkie rogi były ukryte. W ten sposób uzyskasz kwadrat o boku ok 8 cm.
8
Robienie ramki z papieru 8
Odwróć kwadrat na drugą stronę w taki sposób, aby zagięcia się nie rozprostowały i zagnij wszystkie rogi na ok 2,5 cm do środka. Dzięki temu przednie zagięcia będą się trzymać na miejscu.
Jak zrobić łabędzia origami?
Jak zrobić dekoracje – papierowe kule?
Jak zrobić żurawia z papieru?
Jak zrobić pudełko origami?
9
Robienie ramki z papieru 9
Z drugiej karteczki zrobimy teraz nóżkę do ramki. Najpierw złóż kartkę na pół (powinna wyglądać teraz jak prostokąt) i ją z powrotem rozłóż.
10
Robienie ramki z papieru 10
Zagnij przeciwległe boki kwadrata wzdłuż do środka (do linii zrobionej w poprzednim kroku). Teraz kartka powinna wyglądać jak prostokąt z dwoma zakładkami.
11
Robienie ramki z papieru 11
Zamknij zakładki a następnie zagnij górną część prostokąta na około 1 cm do środka. Tak samo zagnij dolną część prostokąta - tym razem do góry. Teraz zagnij jeszcze raz dolną część prostokąta do góry, ale nie do górnej krawędzi, tylko do górnej linii utworzonej przez zagięcie.
12
Robienie ramki z papieru 12
Włóż zagięte rogi zakładek z "nóżki" ramki do rogów tylnej części ramki (wykonane w kroku nr. 8). Jak już je włożysz to przyklej je taśmą.
13
Robienie ramki z papieru 13
Przytnij zdjęcie do wielkości ramki a następnie je włóż do środka poprzez przerwę w zakładkach tworzących ramkę. Udekoruj ramkę markerami, długopisami i wszystkim innym co masz pod ręką.
14
Ramka z papieru
Ramka gotowa! Możesz ją postawić na półkę.
 4/5 (11 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (2)

czarnaa - 2014-05-21
Świetny pomysł! Ramka wygląda super, i naprawdę łatwo się ją robiło :)

Jeśli zaś chodzi o nóżkę, polecam użyć grubszego kartonu, będzie wówczas stabilniejsza. :)
Silminyel - 2013-01-17
Wydaje się być proste i tanie, ale efekt jest genialny. Szczególnie ładna byłaby taka rameczka zrobiona ze stron starej, pożółkłej już książki albo z nut. Zwykłą kartkę można postarzyć przed złożeniem ramki mocną herbatą. Ramka też sprawdziłaby sie chyba jako prezent na walentynki. Można by napisać list miłosny, złożyć go w rameczkę, włożyć w ramkę wspólne zdjęcie i podarować swojej sympatii razem z drugą kopią listu włożoną w ładną kopertę.
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt