Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Wnętrza > Materiały i elementy dekoracyjne > Jak zrobić ramkę na zdjęcia z papieru?

Jak zrobić ramkę na zdjęcia z papieru?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4/5 (11 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Jeśli ciągle narzekasz na brak ramek na zdjęcia lub chcesz, aby były one unikalne i jedyne na świecie to proponuję wykonanie kilku z papieru. Jest to bardzo proste a ramki wyglądają bardzo fajnie.
Rzeczy, których potrzebujesz:
linijka, nożyczki, 2 strony z magazynu lub zwykłego papieru, przezroczysta taśma klejąca, zdjęcie - kwadratowe o boku 9cm, markery i długopisy do dekoracji
1
Robienie ramki z papieru 1
Odmierz i wytnij z kartki dwa kwadraty o boku 18 cm. Upewnij się, że oba kwadraty są takiej samej wielkości.
2
Robienie ramki z papieru 2
Weź jedną kartkę do ręki i złóż ją na pół po przekątnej. Papier powinien być teraz w kształcie trójkąta.
3
Robienie ramki z papieru 3
Złóż trójkąt jeszcze raz na pół. Dociśnij zgięcie a następnie rozłóż karteczkę.
4
Robienie ramki z papieru 4
Złóż wszystkie cztery rogi kartki do środka.
5
Robienie ramki z papieru 5
Kartka powinna wyglądać teraz tak jak na obrazku.
6
Robienie ramki z papieru 6
Rozłóż kartkę. Teraz na kartce powinny być wyraźnie zaznaczone linie tworzące kwadrat w środku i cztery trójkąty po bokach. Popatrz na obrazek obok i zlokalizuj u siebie "zagięcie A".
7
Robienie ramki z papieru 7
Teraz złóż każdy róg kwadratu "zagięcia A". Jak już wszystkie rogi będą zagięte zrób kolejne zagięcia wzdłuż "zagięcia A" tak, aby wszystkie rogi były ukryte. W ten sposób uzyskasz kwadrat o boku ok 8 cm.
8
Robienie ramki z papieru 8
Odwróć kwadrat na drugą stronę w taki sposób, aby zagięcia się nie rozprostowały i zagnij wszystkie rogi na ok 2,5 cm do środka. Dzięki temu przednie zagięcia będą się trzymać na miejscu.
Jak zrobić masę papierową?
Jak zrobić pompon?
Jak zrobić kolaż?
Jak zrobić dekoracje - jesienne liście?
9
Robienie ramki z papieru 9
Z drugiej karteczki zrobimy teraz nóżkę do ramki. Najpierw złóż kartkę na pół (powinna wyglądać teraz jak prostokąt) i ją z powrotem rozłóż.
10
Robienie ramki z papieru 10
Zagnij przeciwległe boki kwadrata wzdłuż do środka (do linii zrobionej w poprzednim kroku). Teraz kartka powinna wyglądać jak prostokąt z dwoma zakładkami.
11
Robienie ramki z papieru 11
Zamknij zakładki a następnie zagnij górną część prostokąta na około 1 cm do środka. Tak samo zagnij dolną część prostokąta - tym razem do góry. Teraz zagnij jeszcze raz dolną część prostokąta do góry, ale nie do górnej krawędzi, tylko do górnej linii utworzonej przez zagięcie.
12
Robienie ramki z papieru 12
Włóż zagięte rogi zakładek z "nóżki" ramki do rogów tylnej części ramki (wykonane w kroku nr. 8). Jak już je włożysz to przyklej je taśmą.
13
Robienie ramki z papieru 13
Przytnij zdjęcie do wielkości ramki a następnie je włóż do środka poprzez przerwę w zakładkach tworzących ramkę. Udekoruj ramkę markerami, długopisami i wszystkim innym co masz pod ręką.
14
Ramka z papieru
Ramka gotowa! Możesz ją postawić na półkę.
 4/5 (11 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (2)

czarnaa - 2014-05-21
Świetny pomysł! Ramka wygląda super, i naprawdę łatwo się ją robiło :)

Jeśli zaś chodzi o nóżkę, polecam użyć grubszego kartonu, będzie wówczas stabilniejsza. :)
Silminyel - 2013-01-17
Wydaje się być proste i tanie, ale efekt jest genialny. Szczególnie ładna byłaby taka rameczka zrobiona ze stron starej, pożółkłej już książki albo z nut. Zwykłą kartkę można postarzyć przed złożeniem ramki mocną herbatą. Ramka też sprawdziłaby sie chyba jako prezent na walentynki. Można by napisać list miłosny, złożyć go w rameczkę, włożyć w ramkę wspólne zdjęcie i podarować swojej sympatii razem z drugą kopią listu włożoną w ładną kopertę.
 
Masz stare ramki na zdjęcia, na które brak Ci pomysłu? A może były kiedyś pomalowane na kolor, który teraz Ci nie...
Jak zrobić świąteczne renifery w ramce na zdjęcia?
Masz stare ramki na zdjęcia, na które brak Ci pomysłu?...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt