Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Kosmetyki > Kosmetyki dla Pań > Jak w nietypowy sposób wykorzystać sodę oczyszczoną?

Jak w nietypowy sposób wykorzystać sodę oczyszczoną?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4.2/5 (38 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 8 
Soda oczyszczona niekoniecznie na zawsze wyleczy nas z trądziku, czy cofnie czas, którego upływ widoczny jest w naszym wyglądzie. Jednak nie zapomnij o niej, jeśli szukasz domowych sposobów na zadbane ciało! Soda potrafi bardzo ułatwić nam życie bez konieczności wydawania mnóstwa pieniędzy na kosmetyki. Możliwe, że twoja babcia uczyła cię, że dzięki sodzie chleb lepiej urośnie, a lodówka będzie ładniej pachnieć, jednak czy wiedziałaś o możliwościach wykorzystania sody w celu poprawienia swojego wyglądu?
1
Pasta do zębów z sody oczyszczonej

Umyj nią zęby

Większość ogólnodostępnych past do zębów ma w swoim składzie laurylosiarczan sodu. Podrażnia on śluzówkę dziąseł i ma szkodliwy wpływ na serce, wątrobę, oczy (zaćma), czy mózg. Zęby możesz jednak umyć sodą oczyszczoną. Zwalczy ona nieświeży oddech i wybieli zęby. Uwaga! Częste mycie zębów sodą oczyszczoną osłabia szkliwo!

2
Maseczka z sody oczyszczonej

Umyj nią twarz

Wiemy, że zbyt mocne środki ścierające nie są dobre dla skóry. Skóra potrzebuje swojej warstwy ochronnej, aby zatrzymać brud i kurz na zewnątrz oraz wilgoć wewnątrz. Większość peelingów zawiera różne składniki - np. plastikowe kuleczki, które często bardziej podrażniają delikatną skórę twarzy, niż ją oczyszczają. Jeśli uwielbiasz dobrze oczyszczoną twarz, to z pomocą przychodzi ci soda oczyszczona. Świetnie złuszcza ona również martwy naskórek z łokci i stóp. Zmieszana z miodem może służyć jako maseczka odświeżająca, wygładzająca i zapobiegająca trądzikowi.

3
Dezodorant z sody oczyszczonej

Stwórz dezodorant

Zmieszaj 4 łyżki sody oczyszczonej z 1 kroplą ulubionego olejku eterycznego i wmasuj w skórę pod pachami. W ten sposób uzyskasz naturalny kosmetyk, który możesz przechowywać w pudełeczku po kremie. Taki dezodorant najlepiej nakłada się za pomocą pędzla (np. kabuki).

4
Soda oczyszczona na trądzik

Miejscowe leczenie trądziku

Jeśli wyskoczy ci niechciany pryszcz, nałóż na niego pastę zrobioną z odrobiny sody oczyszczonej i kropli wody. Aby uzyskać dodatkowe właściwości antybakteryjne, użyj zamiast kropli wody kroplę olejku z drzewa herbacianego.

5
Soda oczyszczona na włosy

Oczyść swoje włosy

Jeśli chcesz dokładnie oczyścić swoje włosy ze wszelkich resztek preparatów do stylizacji włosów (rzadko który szampon to potrafi), to wypróbuj sodę oczyszczoną. Nalej do szklanki ciepłą wodę, dodaj około 1 łyżkę sody i dokładnie wymieszaj. Roztwór ten weź ze sobą pod prysznic. Zmocz włosy wodą, a następnie polej je miksturą i dobrze wyszczotkuj przed spłukaniem.

6
Soda oczyszczona na ból brzucha

Uspokój żołądek

Soda oczyszczona ma odczyn słabo alkaliczny, dzięki czemu neutralizuje kwasy żołądkowe będące przyczyną zgagi, wzdęć, gazów i innych problemów żołądkowych. Wystarczy wymieszać łyżeczkę sody ze szklanką ciepłej wody i ją wypić. To na prawdę działa!

7
Soda oczyszczona do kąpieli

Wymocz się w niej

Twoja skóra będzie gładka i miękka po kąpieli w gorącej wodzie z dodatkiem sody oczyszczonej. Dodatkowa zaleta? Nie będziesz potrzebować mydła.

 4.2/5 (38 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (11)

Gość - 2014-11-19
Soda w postaci proszku do pieczenia + podgrzany ocet do zatkanego zlewu, najlepiej 1 x w miesiącu profilaktycznie = jedyne sensowne eksperymentowanie z sodą (proszkiem do pieczenia, podobne działanie)
jaś fasola - 2014-08-18
burza idzie. nad Rosję.
hihi - 2014-08-16
Wyliczyła dziecku zapalenie spojowek woda z odrobina wody.poleciła ciocia pielęgniarka.....2 dni i z głowy....
Camillo - 2014-08-14
Jako chemik powiem jedno - bzdura i głupota. Soda oczyszczona to zwyczajowa nazwa związku chemicznego o nazwie wodorowęglan sodu (kiedyś - kwaśny węglan sodu) o wzorze NaHCO3. Każdy gimnazjalista wie, że na drodze reakcji hydrolizy odczyn wodnego roztworu tej soli jest zasadowy (wysokie pH). Czy pomaga na zgagę? teoretycznie tak - tylko ile jej połknąć? Łyżeczkę, dwie a może łyżkę stołową? Tego nikt nie jest w stanie oszacować i dlatego trzeba kupić leki na zgagę, które zawierają tą substancję. Przestańcie mącić ludziom w głowie głupimi artykułami w stylu "Eureka!". Osoby, które piszą takie głupoty powinny cofnąć się do gimnazjum.
pol - 2014-08-14
jak chcecie zniszczyc sobie skóre, szkliwo i zdrowie, warto spróbowac:)
wegetus - 2014-08-14
No właśnie, dobrze piszą, że zwykła soda jest słaba i dlatego ja do kąpieli używam sody kaustycznej, na koniec spryskuję się octem by poprawić ph skóry i gitarka. Zero brudu, zero smrodu a skóra różowiutka jak u bobaska.
topielica - 2014-05-16
Soda, jako mocno zasadowa, bardzo dobrze sprawdza się przy odkwaszaniu organizmu i usuwaniu z niego toksyn ,wskazana przy chorobach nowotworowych ,guzach -warto się zapoznać z jej właściwościami.
monis - 2013-11-28
Soda na zgage? Ok wiem ze pomaga ale trzeba bylo tez napisac ze niszczy zoladek
madonna - 2013-11-28
Polecacie mycie zębów sodą oczyszczoną a w artykule 'obalamy mity " piszecie ze jest szkodliwe !
vanille - 2013-06-29
Nie polecam mycia zębów sodą oczyszczoną. Piekielnie niszczy szkliwo. Najlepiej używać jej wyłącznie w kryzysowych sytuacjach, kiedy nagle zabraknie nam pasty.
Z kolei porada nr 6 jest naprawdę pomocna, już nie raz uratowała mnie i moich znajomych ;)
colonia - 2012-03-30
bardzo pomocne na pewno wypróbuję :)
Soda oczyszczona to skuteczny środek czyszczący, który można stosować do wielu powierzchni, zarówno wewnątrz, jak i na...
Jak czyścić sodą oczyszczoną?
Soda oczyszczona to skuteczny środek czyszczący, który...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt