Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Przepisy Świateczne > Przepisy Wielkanocne > Jak zrobić kurczaki z jajek na twardo?

Jak zrobić kurczaki z jajek na twardo?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 5/5 (6 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 11 
Szukasz prostych przepisów na Wielkanoc? Jeśli tak, to dobrze trafiłeś. Takimi kurczakami można ozdobić sałatkę wielkanocną lub podawać je jako przekąskę pomiędzy posiłkami. Takie kurczaki mogą być również świetnym prezentem - zapakuj je w wytłaczankę, przewiąż wstążką i gotowe!
Rzeczy, których potrzebujesz:
jajka, marchewka, papryka czerwona, czarne oliwki
1
Robienie kurczaków z jajek 1
Ugotuj jajka na twardo. Upewnij się, że nie gotujesz jajek zbyt długo, aby nie zrobiły się zielone. Nie chcesz przecież zielonych kurczaków? Prawda? No chyba, że jest czas Halloween. Na ostatnie 3 minuty gotowania wrzuć do jajek cienkie plasterki marchewki. Po ugotowaniu obierz jajka.
2
Robienie kurczaków z jajek 3
Żółtko jest bliżej płaskiej części jajka, więc nacięcie powinno być bliżej tej właśnie strony. Ostra część jajka będzie dolną częścią kurczaka. Weź mały nóż z ostrym końcem. Przytrzymaj nóż za ostrze i zrób dookoła białka płytkie nacięcie w kształcie zygzaka. Musisz być bardzo ostrożny, aby nie przeciąć żółtka. Jedno z jajek zostaw całe - będzie to kwoka.
3
Robienie kurczaków z jajek 3
Delikatnie pociągnij górną część białka (tą z płaskim końcem). Jeśli nie chce zejść wówczas sprawdź, czy nacięcie jest na tyle głębokie że całkowicie przecina białko (nie nacinając żółtka). Jak już odsłonisz górną część żółtka to natrzyj je oliwą. Jeśli tego nie zrobisz to żółtko zacznie wysychać i pękać.
4
Robienie kurczaków z jajek 4
Dzióbki kurczaczków zrób z marchewki wyciętej w cienkie księżyce. Możesz je wyciąć nożem lub drylownikiem do jabłek.
5
Robienie kurczaków z jajek 5
Wciśnij po 2 cienkie księżyce - dzióbki kurczaka w każde z żółtek. Jeśli będziesz mieć problem z przyczepieniem dzióbka matce - kwoce, wówczas możesz użyć majonezu jako kleju.
6
Robienie kurczaków z jajek 6
Z oliwek wytnij oczy za pomocą słomek do napojów.
7
Robienie kurczaków z jajek 7
Oczy możesz wykonać również z nori (alg morskich do sushi). W tym przypadku do ich wycięcia możesz użyć dziurkacza.
8
Robienie kurczaków z jajek 8
Oczy przyklejaj do piskląt i kwoki za pomocą odrobiny majonezu i wykałaczki.
9
Robienie kurczaków z jajek 9
Grzebień dla matki - kwoki wykonaj z cienkich plastrów papryki. Dobrze jest zrobić małe nacięcie w białku i włożyć w nie paprykę.
10
Kurczaki wielkanocne z jajek
Włóż pisklaki i matkę kwokę do wytłaczanki po jajkach. Gotowe!
 5/5 (6 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

zuziazyl - 2013-03-28
Są świetne po prostu smiechowe.
Masz dosyć tradycyjnych kartek wielkanocnych? Wszędzie tylko kurczaczki, pisanki, zajączki, baranki, klasyczny układ,...
Jak zrobić kartkę wielkanocną – budka dla ptaka?
Masz dosyć tradycyjnych kartek wielkanocnych? Wszędzie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt