Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Gotowanie i Pieczenie > Proste przepisy > Jak zrobić nuggetsy?

Jak zrobić nuggetsy?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.1/5 (17 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Jeśli masz ochotę na nuggetsy, wcale nie musisz wychodzić z domu i kierować się w stronę miejsc, w których możesz je zakupić. No, chyba, że do sklepu po kurczaka, lub inne składniki. Zrobienie nuggetsów wcale nie jest trudne, a przynajmniej masz pewność, co znajduje się na Twoim talerzu.
Rzeczy, których potrzebujesz:
2-3 piersi z kurczaka, 2 małe jajka, szklanka bułki tartej lub płatków kukurydzianych, 1/3 szklanki startego parmezanu, 1/2 łyżeczki sproszkowanej papryki, 1/2 łyżeczki czosnku granulowanego, sól, pieprz, olej.
1
Piersi z kurczaka powinny być bez skórki i bez kości. Umyj je i pokrój w średniej wielkości kostkę. Posól i popieprz kawałki kurczaka.
2
Jajka rozbij do miseczki i rozbij widelcem.
3
W osobnej miseczce połącz ze sobą bułkę tartą, ser, paprykę i czosnek. UWAGA: zamiast bułki tartej możesz użyć płatków kukurydzianych, a wtedy nuggetsy będą bardziej chrupiące. Po prostu rozwałkuj płatki kukurydziane, aby się pokruszyły i zastąp nimi bułkę tartą.
4
przygotowanie nuggetsów
Najpierw obtocz każdy kawałeczek kurczaka w jajku, a potem otocz go w bułce tartej z przyprawami. Gotowe kawałki odkładaj na osobny talerz.
5
Na dużej patelni rozgrzej trochę oleju.
6
Na rozgrzany olej wrzuć przygotowanego kurczaka i smaż go przez kilka minut, obracając często, aby każdy kawałek obsmażył się z wszystkich stron.
7
Gdy nuggetsy będą gotowe (powinny mieć złoty kolor) zdejmij je z patelni i wyłóż na papierowy ręcznik, aby wsiąknął on nadmiar oleju z nuggetsów.
8
nuggetsy
Nuggetsy podawaj jeszcze ciepłe koniecznie z sosem pomidorowym lub czosnkowym.
9
sos pomidorowy

Chcesz poznać przepis na sos pomidorowy? Kliknij TUTAJ.

10
sos czosnkowy

Chcesz poznać przepis na sos czosnkowy? Kliknij TUTAJ.

Jak zrobić pomidorowy sos marinara?
Jak zrobić masę marcepanową?
Jak zrobić prażone wiórki kokosowe?
Jak zrobić krówki?
Wskazówki
  • Zanim obtoczysz kawałki mięsa w jajku możesz najpierw obtoczyć je w mące, dopiero potem w jajku, a na końcu w bułce tartej. Wiele osób preferuje ten sposób.
 4.1/5 (17 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (2)

Tata - 2015-01-12
Dzięki! Dla was to bułka z masłem, ale ja dziękuję bardzo. Mój syn jadł aż mu się uszy trzesly ;) nie miałem papryki, to dałem curry. Super smakowało. Pozdrawiam!
Silminyel - 2014-02-06
Nuggetsy są niezastąpione podczas leniwych wieczorów przy dobrym filmie. Naprawdę je lubię i dość często robię. Odważnym osobom radzę spróbować sosu śliwkowego na ostro. W zasadzie sos to taki mój odrobinę pokręcony wynalazek (lubię eksperymentować w kuchni). Kiedyś robiąc nuggetsy wpadłam na niego i ostatecznie skończyło się na tym, ze teraz robię go za każdym razem i sos kończy się szybciej niż sos czosnkowy czy pomidorowy :). Sos jest słodko-ostry. Powidła śliwkowe mieszam ze sporą ilością przypraw (ostra papryka, pieprz, delikat do mięs, curry), mieszam i dopełniam ostrym keczupem (powideł powinno być niewiele więcej niż keczupu). Po dokładnym wymieszaniu wychodzi dość gęsty sos o dość egzotycznym smaku, który naprawdę fenomenalnie smakuje do nuggetsów.
 
Ten lekki sos na bazie pomidorów doda do każdego dania śródziemnomorskiej nuty. Doskonale pasuje do smażonych i...
Jak zrobić sos pomidorowy z bazylią?
Ten lekki sos na bazie pomidorów doda do każdego dania...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt