Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Ogrody > Pielęgnacja Trawników > Jak siać trawę?

Jak siać trawę?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4/5 (5 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Trawę sieje się od połowy kwietnia do czerwca oraz od połowy sierpnia do października. W tych terminach panują odpowiednie temperatury i wilgotność powietrza. Trawę możesz posiać również w innym terminie pod warunkiem, że masz możliwość jej nawadniania.
1
Ustal w którym miejscu będzie trawnik. Jeśli planujesz jakieś budowy na działce np. altanki to weź je pod uwagę podczas wysiewu. Ustal również nasłonecznienie miejsca w którym planujesz trawnik (cień, półcień czy pełne słońce). Od nasłonecznienia zależy rodzaj trawy.
2
Wyznaczone na trawnik miejsce należy przekopać oraz oczyścić z chwastów i gruzu.
3
Ziemię pod trawnik warto nieco użyźnić (np. kilka cm ziemi ogrodowej), ubić i poczekać około 1-2 tygodnie, aby ziemia się ułożyła.

W przypadku kiedy w ogrodzie mamy ciężkie gliniaste podłoże, to należy dodać warstwę piasku, aby polepszyć drenaż zaś w przypadku gleb piaszczystych dobrze jest dodać ziemię z pola ornego.

Przed wysiewem można sprawdzić pH gleby - najlepsze pod trawnik jest pH pomiędzy 5,5 do 7. Jeśli pH jest niższe to glebę należy zwapnować, jeśli wyższe to zakwasić nawozem (np. siarczan amonowy).
4
Zaopatrz się w nasiona. Na każde 30 m2 powierzchni będziesz potrzebować około 1 kg nasion. Przed wysiewem należy ziemię delikatnie spulchnić na około 5 cm - można to zrobić grabiami i podlać (podlewanie po siewie może spowodować wypłukanie nasion).
5
Trawę wysiewamy najlepiej w pochmurne dni najlepiej przy użyciu specjalnego siewnika ale może być również ręcznie w sposób krzyżowy.

Wysiew ręczny krzyżowy: Mieszankę nasion traw należy podzielić na dwie równe części. Jedną część wysiewamy idąc wzdłuż planowanego trawnika zaś drugą wysiewamy idąc w poprzek. Należy się starać, aby jak najbardziej równomiernie rozmieszczać nasiona.
6
Po wysiewie ziemię należy zgrabić i wyrównać, aby nasiona się z nią wymieszały i delikatnie nią pokryły (max 1 cm) a następnie ubić (docisnąć je do podłoża wałem).
7
Na początku, przez ok 2 tygodnie po wysiewie ziemia powinna być cały czas wilgotna.
Jak prawidłowo wykonać dosiewanie trawnika?
Jak kosić trawnik, aby się wspaniale prezentował?
Jak zrobić chińskie pierożki z kurczakiem i trawą cytrynową?
Jak siać trawę?
 4/5 (5 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Jesień oraz wiosna to pory roku, kiedy powinniśmy szczególnie zadbać o nasz trawnik, aby przygotować go na nadejście...
Jak dbać o trawnik jesienią?
Jesień oraz wiosna to pory roku, kiedy powinniśmy szczególnie zadbać o nasz trawnik...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt