Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Ogrody > Pielęgnacja Trawników > Jak siać trawę?

Jak siać trawę?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4/5 (5 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Trawę sieje się od połowy kwietnia do czerwca oraz od połowy sierpnia do października. W tych terminach panują odpowiednie temperatury i wilgotność powietrza. Trawę możesz posiać również w innym terminie pod warunkiem, że masz możliwość jej nawadniania.
1
Ustal w którym miejscu będzie trawnik. Jeśli planujesz jakieś budowy na działce np. altanki to weź je pod uwagę podczas wysiewu. Ustal również nasłonecznienie miejsca w którym planujesz trawnik (cień, półcień czy pełne słońce). Od nasłonecznienia zależy rodzaj trawy.
2
Wyznaczone na trawnik miejsce należy przekopać oraz oczyścić z chwastów i gruzu.
3
Ziemię pod trawnik warto nieco użyźnić (np. kilka cm ziemi ogrodowej), ubić i poczekać około 1-2 tygodnie, aby ziemia się ułożyła.

W przypadku kiedy w ogrodzie mamy ciężkie gliniaste podłoże, to należy dodać warstwę piasku, aby polepszyć drenaż zaś w przypadku gleb piaszczystych dobrze jest dodać ziemię z pola ornego.

Przed wysiewem można sprawdzić pH gleby - najlepsze pod trawnik jest pH pomiędzy 5,5 do 7. Jeśli pH jest niższe to glebę należy zwapnować, jeśli wyższe to zakwasić nawozem (np. siarczan amonowy).
4
Zaopatrz się w nasiona. Na każde 30 m2 powierzchni będziesz potrzebować około 1 kg nasion. Przed wysiewem należy ziemię delikatnie spulchnić na około 5 cm - można to zrobić grabiami i podlać (podlewanie po siewie może spowodować wypłukanie nasion).
5
Trawę wysiewamy najlepiej w pochmurne dni najlepiej przy użyciu specjalnego siewnika ale może być również ręcznie w sposób krzyżowy.

Wysiew ręczny krzyżowy: Mieszankę nasion traw należy podzielić na dwie równe części. Jedną część wysiewamy idąc wzdłuż planowanego trawnika zaś drugą wysiewamy idąc w poprzek. Należy się starać, aby jak najbardziej równomiernie rozmieszczać nasiona.
6
Po wysiewie ziemię należy zgrabić i wyrównać, aby nasiona się z nią wymieszały i delikatnie nią pokryły (max 1 cm) a następnie ubić (docisnąć je do podłoża wałem).
7
Na początku, przez ok 2 tygodnie po wysiewie ziemia powinna być cały czas wilgotna.
Jak usunąć plamy z trawy?
Jak prawidłowo wykonać dosiewanie trawnika?
Jak zrobić tajskie, zielone curry?
Jak stosować mniszek lekarski?
 4/5 (5 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Piękny trawnik to prawdziwy powód do dumy. Aby wciąż zachwycał, powinieneś go systematycznie pielęgnować. Oto kilka...
Jak pielęgnować trawnik?
Piękny trawnik to prawdziwy powód do dumy. Aby wciąż zachwycał, powinieneś go systematycznie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Magdalena Merda
  • Asia Kalamarz
  • Janusz Dudała
  • Alina Wójtowicz
  • Paulina Jaszczak
  • Agnieszka Wysocka
  • Anna Janowiecka
  • Lidia Baran
  • Joasia Szczeglik
  • Katarzyna Kalista
  • Ewa Kowalak
  • Bozena Lodzinska
pasożyt