Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Meble > Półki i Regały > Jak odnowić stare meble?

Jak odnowić stare meble?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4.9/5 (254 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 9 
Nie ma powodu aby wyrzucać stare meble. Po odnowieniu będą one wyglądały jak meble najlepszych projektantów a poza tym - będą niepowtarzalne. Oprócz pięknych i oryginalnych mebli z pewnością będziesz odczuwać dumę za każdym razem gdy ktoś ze znajomych spyta gdzie kupiłeś takie cudo.
Rzeczy, których potrzebujesz:
maska ochronna, okulary ochronne, papier ścierny / szlifierka ręczna, farby do drewna, pędzle, okleina
1
szlifowanie
Najpierw musisz usunąć wierzchnią warstwę lakieru/farby jakim pokryty jest mebel który chcesz odnowić. Do tego potrzebne ci będą okulary ochronne i maska. Farbę/lakier usuniesz za pomocą szlifierki. Zanim zaczniesz wyciągnij z mebla wszystkie szuflady oraz wymontuj drzwiczki.
2
odnowa mebli
Pomaluj mebel wybranym kolorem. Kolor ten będzie stanowił tło dla okleiny. Możesz pomalować każdą z części mebla na inny kolor. Np. części zewnętrzne na jeden kolor, wewnętrzne na drugi - kolory farby dobierz do kolorów tapety.
3
odnawianie mebli
Po wyschnięciu pierwszej warstwy farby wyszlifuj powierzchnie na które chcesz nakleić okleinę papierem ściernym (granulacja 220). Po wyszlifowaniu pokryj powierzchnię drugą warstwą farby a następnie znów wyszlifuj papierem ściernym. Cały proces powtórz jeszcze raz (w sumie 3 warstwy farby).
4
odnawianie mebli 4
Jeśli zdecydowałeś się na dwa kolory farby, przed pomalowaniem części wewnętrznych zabezpiecz taśmą malarską górne części szuflad i drzwiczek.
5
odnawianie mebli 5
Odmierz dokładnie powierzchnie które chcesz pokryć okleiną. Aby równo uciąć okleinę użyj długiej linijki oraz żyletki/nożyka
6
oklejanie mebli
Przed naklejeniem okleiny zroś powierzchnię odrobiną wody. Dzięki temu unikniesz pęcherzyków powietrza.
7
odnawianie mebli 7
Teraz należy nakleić okleinę. Do tego przyda nam się czyjaś pomoc. Dobrze aby ktoś trzymał okleinę a my powinniśmy delikatnie i równomiernie ją przyklejać. Po naklejeniu poczekaj aż wszystko wyschnie.
8
odnawianie mebli 7
Teraz pozostały już tylko uchwyty do szafek i gotowe.
 4.9/5 (254 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

arimor - 2013-02-20
Starą komodę albo szafę można także pomalować (oczywiście po wcześniejszym starciu starej farby) i przykleić do niej piękne ornamenty imitujące płaskorzeźbę (do kupienia w sklepach z materiałami budowlanymi) albo małe różnokształtne lusterka (również do kupienia np. w Castoramie). Na górze szafy można przykręcić cienki karnisz i zawiesić na nim zasłonki z delikatnego materiału, a stare uchwyty wymienić na finezyjne gałki (w sklepach znajdziecie uchwyty w w stylu marokańskim lub np. retro z wizerunkami kwiatów). Dajcie się ponieść fantazji!
Meble z czasem starzeją się i niszczą. Nie powinno to być powodem tego, żeby pozbywać się ich na stałe. Każdy mebel...
Jak odnowić regał?
Meble z czasem starzeją się i niszczą. Nie powinno to być powodem tego, żeby pozbywać...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt