Tutaj jesteś: Zdrowie > Zdrowie Psychiczne > Radzenie Sobie Ze Stresem > Jak opanować złość?
Jak opanować złość?

Jak opanować złość?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4.2/5 (42 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Złość jest jedną z emocji, która nam naprawdę szkodzi. Sprawia, że mówimy lub robimy rzeczy których później żałujemy a w oczach innych ludzi stajemy się żałośni. Złość zwykle kierujemy ku innym ludziom, zwierzętom czy przedmiotom jednak tak naprawdę to my sami stajemy się prędzej czy później jej ofiarą. Poniżej przedstawiam kilka sposobów jak opanować złość zanim ona opanuje Ciebie.
1
W momencie kiedy czujesz że zaraz wybuchniesz weź 10 głębokich wdechów. To naprawdę działa! Postaraj się wyłączyć, wyobrazić sobie, że cię w tej chwili nie ma, nie myśl o niczym, skup się wyłącznie na oddechach. Powietrze bierz ustami, głęboki wdech, przytrzymaj na chwilkę i wypuść nosem. Dzięki temu wyciszysz nieco swój organizm i będziesz logiczniej myśleć.
2
Pomyśl o danej sytuacji. Postaraj sobie uświadomić co cię tak zdenerwowało i dlaczego. Możliwe że twoja reakcja jest przesadzona. Musisz sobie uzmysłowić fakt, że twoja złość uderzy bardziej w ciebie niż w osobę w którą ją skierujesz. Dopuszczając do wybuchu gniewu jesteś od razu na przegranej pozycji.
3
Jeśli często zdarza ci się denerwować z byle powodu zacznij przyjmować dodatkowe suplementy diety. Zacznij od gingko i omega 3. Suplementy te pomogą ci kontrolować swoją agresję wzmacniając układ nerwowy.
4
Wybuchy agresji
Staraj się myśleć w sposób pokojowy. Jeśli nie będziesz się złościć na innych wówczas po pewnym czasie zorientujesz się że jesteś bardziej szczęśliwy. Może po prostu powinieneś od razu zacząć się więcej uśmiechać i znajdować wady we wszystkim co cię otacza. W każdej sytuacji staraj się dostrzegać jej dobre strony a nie złe. Jeśli tak właśnie teraz robisz nie dziw się że stale chodzisz w złym humorze. Myśl pozytywnie - dzięki temu zaczniesz przejawiać coraz mniej agresji w starciach z innymi.

Przykład:
- Jedziesz samochodem. Ktoś zablokował drogę samochodem. Zamiast trąbić i się wściekać usiądź wygodnie, rozluźnij się. I tak nic nie przyśpieszysz wydzierając się wniebogłosy i awanturować. Jeśli to początkujący kierowca to agresywne zachowanie może go tylko jeszcze wystraszyć a jak będzie się bał to a) nie wiadomo czy kiedykolwiek ruszy b) jak już ruszy może z nerwów spowodować wypadek. Zatem odetchnij i przypomnij sobie jakie były twoje początki i co ty byś zrobił teraz na miejscu tego kierowcy.
Jak radzić sobie z napadami agresji?
Jak kontrolować swoje myśli?
Jak się szybko uspokoić?
Co robić gdy boli głowa?
Wskazówki
  • Jeśli masz problem ze złością, często wpadasz w gniew i robisz awantury postaraj się ograniczyć spożycie alkoholu.
  • Nigdy nie pozwól aby emocje nad tobą panowały.
  • Kłótnię wygrywa ten, który zachowuje zimną twarz i uśmiech na twarzy.
5
Agresja i złość
Jak ktoś na ciebie krzyczy nie daj się sprowokować. Pomyśl o czymś śmiesznym np. o kropelkach śliny jakie wylatują przeciwnikowi z ust, o śmiesznych minach jakie robi czy o ostatnim śmiesznym wydarzeniu jakie pamiętasz itp. Twój pobłażliwy uśmiech jeszcze bardziej go zdenerwuje a ty wygrasz ten pojedynek. Poza tym - myślenie o śmiesznych rzeczach zawsze pokonuje całe uczycie złości która w nas narasta.
6
Są osoby które kłócąc się kimś są zbyt dumne, aby przyznać się do błędu lub zbyt głupie aby swój błąd zrozumieć. Słuchając ich głupich i niedorzecznych argumentów często wpadamy w złość. Zamiast się złościć musisz po prostu zrozumieć że oni tacy są - albo wiedzą że ty masz rację ale nie chcą się przyznać albo natura poskąpiła im rozumu. Złoszcząc się nic nie zmienisz - krzycząc nie sprawisz że jakaś osoba zmieni nagle swój charakter lub stanie się mądrzejsza.
7
Jeśli się z kimś kłócisz postaraj się zrozumieć jego punkt widzenia i przyczynę dla której on się złości. Zwykle powodem do kłótni jest brak prawidłowej komunikacji. Może zamiast dostawać ataku szału, że ktoś śmiał na ciebie podnieść głos postaraj się zrozumieć przyczynę. Może ta osoba miała prawo zwrócić ci uwagę.
Wskazówki
 4.2/5 (42 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (2)

nosleep - 2015-05-21
Mnie często mój szef wyprowadza z równowagi. Nieraz to bym mu chętnie przywaliła :P ma szczęście, że biorę Forstres na uspokojenie bo nie wiem jak by się to skończyło :P
Zenek - 2011-11-20
Bardzo dobry poradnik!
W dzisiejszych czasach, kiedy tempo życia jest naprawdę szybkie wciąż się stresujemy i dopadają nas ciągle ataki złości...
Jak poradzić sobie ze złością?
W dzisiejszych czasach, kiedy tempo życia jest naprawdę...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt