Tutaj jesteś: Zdrowie > Zdrowie Psychiczne > Radzenie Sobie Ze Stresem > Jak powstrzymać płacz?
Jak powstrzymać płacz?

Jak powstrzymać płacz?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 1.7/5 (96 ocen)
Oceń 
Płaczemy z różnych powodów. Są nimi głównie smutek, wzruszenie i złość. Płacz jest dobry. Pozwala nam się odstresować i przynosi ulgę. Jednak są czasem momenty kiedy nie wypada nam płakać a łzy same cisną się nam do oczu. Jak je powstrzymać? Poniżej znajdziesz kilka sposobów na to jak zapanować nad wybuchem płaczu.
1
Najpierw musisz sobie uzmysłowić z jakiego powodu płaczesz. Praktycznie każdy człowiek płacze z powodu jakiegoś nieszczęścia które dotknęło jego lub kogoś z jego bliskich. Niektórzy ludzie płaczą oglądając serial Moda na Sukces, smutny film czy słuchając nostalgicznej piosenki. Inni płaczą wówczas gdy są zestresowani, kłócą się z kimś lub wówczas gdy wpadają w złość.
2
Przygotuj się do jakiejś smutnej czy stresującej sytuacji. Połóż się, zamknij oczy i wykonaj kilka głębokich wdechów aby się zrelaksować. Wyobraź sobie siebie oraz konkretną sytuację. Po wizualizacji wypowiedz głośno swoją afirmację "Nie będę płakać" oraz "będę silna" - powtórz to kilka razy aż sama uwierzysz w te słowa.
3
Odwracaj swoją uwagę od sytuacji wywołującej płacz. Jeśli poczujesz że zaraz zaczniesz płakać natychmiast skieruj swoje myśli na inny tor. Postaraj się całkowicie zapomnieć o tym co cię otacza i co powoduje u ciebie reakcję płaczu. Pomyśl o czymś co cię rozśmiesza i skup na tym całą swoją uwagę.
Jak uśpić noworodka?
Jak usunąć drzazgę?
Jak panować nad emocjami?
Jak zapomnieć o byłym facecie?
strona 1 z 2następna >
Przeczytaj teraz: Jak panować nad emocjami?
 1.7/5 (96 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (9)

Czy ja wiem... - 2015-04-27
Jak sie z kims kloce to raczej nie mam czasu aby sie polozyc, napic czy nawet wziac gleboki oddech. Przygryzanie wargi jest widoczne a to dobre w klotni nie jest.
Jednak co do innych sytuacji te rady sa w miare dobre
Pinokia - 2014-06-30
Ja w sumie nie wiem, co mam robić z płaczem. W smutnych sytuacjach nie płaczę, natomiast, kiedy coś się dzieje wbrew mej woli zaczynam płakać. Ostatnio też doszło do dziwnej sceny, gdy zaczęłam płakać w trakcie rozmowy o tym, co na obiad... Może jest też i na to jakiś sposób?
changes - 2014-05-19
dobrym sposobem na powstrzymanie płaczu jest przypomnienie tabliczki mnożenia. Tylko trzeba mnożyć nie po kolei. Mi zawsze to pomaga.
idealtobe - 2014-01-30
Powstrzymywanie płaczu dla mnie nie ma sensu, w końcu człowiek musi poradzić se ze swoimi emocjami. Ktoś kto chce unikać płaczu ma ... kompleksy ?
bubu100 - 2013-10-14
Wydaje mi się, że afirmacja sformułowana "Nie będę płakać" przyniesie odwrotny skutek, bo dla podświadomości negacja nie istnieje.
efi5 - 2013-04-16
To pewnie jest dobra porada, ale ja kiedy sobie popłaczę doznaję ulgi i mój wentyl bezpieczeństwa jest rozładowany czuję się lepiej.
miki - 2013-02-07
Ciezko w stresujacej sytuacji napic sie wody lub sie polozyc. Uwarzam ze sposob przegryzania warg, zrzucenia mysli na inny tor, zmniana tematu na inny, glebokie wdechy to swietne rady. Bardzo fajne pomysly napewno je bede wykozystywac.
płaczek - 2012-08-29
Mało przydatne. Kiedy płaczę nie mam możliwości położenia się lub picia szklanki wody.
Debora - 2010-10-02
fajne często mi się t zdarzaaa
Każdy z nas napotyka na swojej drodze trudnych ludzi. Musimy się z nimi użerać w szkole, na studiach, w pracy. Nawet w...
Jak sobie radzić z trudnymi ludźmi?
Każdy z nas napotyka na swojej drodze trudnych ludzi...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Krzysztof Częczek
  • Raisa Rucinska
  • Artur Ogonowski
  • Marek Koźlak
  • Barbara Grychowska
  • Kinami Kanema
  • Mirosław Jackowiak
  • Hubert Paszek
  • Agnieszka Malinowska
  • Marcin Karwowski
  • Jolanta Mazgaj
  • Beata Górska
  • Radzio Mych
  • Ewa Sobkowiak
  • Irek Dziegielewski
  • Paulina Adamczyk
  • Krystyna Kordowska
  • Wanda Markuzel
  • Anna Weiss
  • Beata Kowalik
  • Wanda Siekierka
  • Waldek Falinski
  • Grzegorz Kozioł
  • Ewa Kaczmarek
  • Krystyna Feluś
  • Krzysztof Jeziorski
  • Stella Lipski Kolodziej
  • Borys Tumidajewicz
  • Elżbieta Sterkowiec
  • Zofia Bucka