Tutaj jesteś: Zdrowie > Diety i Odżywianie > Zdrowe Odżywianie > Jakie są właściwości lecznicze bananów?

Jakie są właściwości lecznicze bananów?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.5/5 (33 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Banan, choć niepozorny, wykazuje wiele właściwości korzystnych dla naszego zdrowia. Ze względu na swój słodki smak, jest owocem chętnie wykorzystywanym w różnego rodzaju dietach. Łatwo go ze sobą zabrać, a zjedzony na drugie śniadanie zaspokaja apetyt na długi czas. Jaki wpływ ma banan na nasze zdrowie? Przeczytaj poniżej.
1
Lekarze są zgodni co do tego, że jedzenie jednego banana dziennie jest znacznie zdrowsze, niż spożywanie codziennie jednego jabłka. Banany mają więcej witamin i składników odżywczych, niż ich konkurenci. Zawierają więcej węglowodanów, witaminę A, potas, żelazo, fosfor i naturalne cukry.
2
Banany są bogate w witaminy i składniki mineralne, które są dla organizmu naturalnym źródłem energii. Dwa banany zapewnią ci dawkę energii wystarczającą do tego, żeby przepracować 2,5 godziny! Nawet wówczas, gdy jesteś wyczerpany lub przemęczony, banan natychmiast postawi cię na nogi. Energia dostarczana przez banany napędza organizm na dłużej, niż kofeina, czy słodka przekąska.
3
Banany są źródłem potasu, który odpowiada za dostarczanie do mózgu tlenu. Mają one więc pozytywny wpływ na układ krążenia i wspomagają wysiłek intelektualny. Uczniowie, którzy jedzą po jednym bananie trzy razy dziennie znacznie lepiej radzą sobie na sprawdzianach.
4
Banany zawierają błonnik, który jest niezbędny do prawidłowego trawienia. Zapobiegają one zatwardzeniom i są znacznie zdrowsze, niż środki na zatwardzenie sprzedawane w aptekach.
Jak gotować w parowarze?
Jak zrobić shake bananowy?
Jak zrobić sorbet bananowy?
Jak zrobić mrożone banany w czekoladzie?
 4.5/5 (33 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (6)

sick - 2015-03-13
Banany maja chrobaki a choroba nazywa się lambia SA takie male pasożyty w tych bananach może sobie poczytajcie
doremi - 2014-07-21
w czasach komuny wmawiano społeczeństwu, że banany nie mają żadnych wartości. Robiono tak by Polacy nie domagali się bananów, przecież trzeba by wydawać na nie dolary.
Znacznie wcześniej niejaki Gomułka, komuszy głupek, kazał zorganizować sympozjum naukowców, które miało doprowadzić do tego, by Polacy zwiększyli spożycie kiszonej kapusty, równie bogatej w witaminę C jak cytryny. W czasie zagajenia jeden wicepremier zadał pytanie: jak namówić Polaków by używali kiszonej kapusty do herbaty - Gomułkę mało szlag nie trafił (wyjątkowo dużo pił herbaty z cytryną) i wyszedł trzaskając drzwiami. Spędzeni naukowcy wrócili do domów.
grzesdmi - 2014-07-21
ale paniom powinni je sprzedawac w plasterkach !:D
edek - 2014-07-21
Dodam cos od siebie: banan jest zaliczany do skrobi,weglowodanow,wiec jak nie masz juz czasu robic kanapek bo do pracy sie spoznisz,to wez kilka bananow zamiast chlebka.
tom - 2014-07-21
A może coś powiecie dlaczego małym dzieciom nie powinno się podawać tych wspaniałych bananów?
ola - 2014-07-21
Widac to po tym zdjeciu tej kobiety jak po chemioterapi
Te łakocie posmakują zarówno dzieciom, jak i dorosłym. Masło migdałowe w połączeniu z bananami i czekoladą stanowi...
Jak zrobić banany z masą migdałową w czekoladzie?
Te łakocie posmakują zarówno dzieciom, jak i dorosłym...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Czesław Zawłocki
  • Basia Sochacka
  • Siegfried Hohenstauf
  • Antoni Gorzynik
  • Wioletta Szprengel
  • Radosław G-r
  • Anila FA Anila FA
  • Jurek Borzęcki
  • Lilianna Kwiecińska
  • Paulina Wisniewska
  • Glowicka Genowefa
pasożyt