Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Pielęgnacja Skóry > Problemy z cerą > Jakie są objawy trądziku różowatego?
Jakie są objawy trądziku różowatego?

Jakie są objawy trądziku różowatego?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.8/5 (4 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Trądzik różowaty to przewlekła choroba skóry, objawiająca się zaczerwienieniem, obrzękiem i często wypryskiem, zlokalizowanym głównie na twarzy, ale też na skórze głowy, karku, uszach, klatce piersiowej i plecach. Jeśli podejrzewasz u siebie trądzik różowaty, przeczytaj ten artykuł, by poznać jego objawy.
3

ODMIANY TRĄDZIKU RÓŻOWATEGO

Istnieją cztery odmiany trądziku różowatego, ale u jednego chorego może wystąpić jednocześnie kilka z nich. Do odmian tych zaliczamy:

  • Postać rumieniowo-naczyniowa (teleangietyczna)
    Charakterystycznym objawem tej postaci trądziku różowatego jest trwałe zaczerwienienie skóry i tendencja do łatwego i częstego rumienienia się. Pod powierzchnią skóry zaczynają być widoczne małe naczynka krwionośne. Może pojawić się uczucie pieczenia lub swędzenia. Jest to pierwsza faza trądziku różowatego.

  • Postać grudkowo-krostkowa
    W tej fazie prócz trwałego rumienia pojawiają się czerwone krostki wypełnione ropą. Zmiany skórne trwają zazwyczaj 1-4 dni. Łatwo pomylić tę odmianę ze zwykłym trądzikiem. Trądzikowi różowatemu towarzyszyć może przetłuszczanie się skóry i łupież.

  • Postać przerostowo-naciekowa
    Jest to zaawansowana postać trądziku różowatego, objawiająca się zazwyczaj przerostem nosa. Inne objawy to grubienie skóry i jej nieregularna, guzkowata powierzchnia. Postać przerostowo-naciekowa prócz nosa dotyka również brody, policzków, czoła i uszu.

  • Postać oczna
    Najczęstsze objawy ocznej postaci trądziku różowatego to czerwone, suche i podrażnione oczy i powieki. Inne symptomy to uczucie obecności ciała obcego w oku, swędzenie i pieczenie. Trądzik różowaty może wywoływać stan zapalny skóry po wewnętrznej stronie powiek (zapalenie spojówek). Postać oczna może występować jednocześnie ze zmianami skórnymi lub poprzedzać je.

Co zrobić żeby twarz się nie świeciła?
Jak naturalnie wzmocnić naczynka?
Domowe sposoby na trądzik różowaty
Jak leczyć swędzenie skóry?
 3.8/5 (4 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Poziomki, borówki, jagody aż kuszą, żeby je zjeść prosto z krzaczka. A to niebezpieczne! Na owocach może czyhać...
Zaczerwienienie skóry twarzy bywa bardzo uciążliwe, ponieważ po prostu wielu osobom trudno jest zakryć ten mankament....
Jak ukryć zaczerwienienia?
Zaczerwienienie skóry twarzy bywa bardzo uciążliwe, ponieważ po prostu wielu osobom...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Elzbieta Perz
  • Milena Kotek
  • Władysław Dołębski
  • Iwona Dombek-Rybczyńska
  • Joanna Przewieźlik
  • Edyta Siemieniuk
  • Stanisława Grabiszewska
  • Leszek Strzelczyk
  • Ania Stolarek
  • Anna Maciejewska
  • Grażyna Dobrowolska
  • Boguslaw Durda
pasożyt