Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Ogrody > Kwiaty w Ogrodzie > Jak sadzić forsycje?

Jak sadzić forsycje?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.2/5 (5 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Forsycja jest krzewem kwitnącym wczesną wiosną i charakteryzuje się małymi, żółtymi kwiatkami porastającymi całe gałęzie. Forsycja świetnie radzi sobie z przymrozkami.
1

Rozmnażanie i sadzenie

Młody krzaczek forsycji możemy kupić lub go rozmnożyć (jeśli nie mamy to rozmnożyć krzak sąsiada czy któryś z działek). Aby to zrobić należy wykopać mały rowek obok krzaka, przygiąć jego dolną, jednoroczną gałąź do podłoża, włożyć ją do rowka, przyłożyć kamieniem i zasypać ziemią na długości co najmniej 15 cm. Szczyt gałązki powinien znajdować się nad ziemią. Co jakiś czas należy ją podlewać. Po roku, kiedy gałązka się już ukorzeni należy ją odciąć od reszty krzaka i przesadzić w inne miejsce.

Forsycję można rozmnożyć również poprzez zanurzenie odciętej gałązki w wodzie. Wybieramy do rozmnażania zawsze gałązki jednoroczne. Kiedy gałązka puści korzenie (po ok miesiącu) można wsadzić ją do gleby.

2

Wybór stanowiska

Forsycja będzie najlepiej rosła w miejscu dobrze nasłonecznionym lub półcienistym i w glebie wilgotnej, bogatej w składniki odżywcze, piaszczystej i wilgotnej (jednak nie podmokłej i nie gliniastej).

Należy pamiętać przy wyborze stanowiska, że krzew ten urośnie do dużych rozmiarów dlatego też należy zapewnić mu wystarczającą ilość miejsca.

3
Forsycja

Przycinanie

Cięcie formujące przeprowadza się przed kwitnieniem forsycji. Pod koniec wiosny lub z początkiem lata, kiedy forsycja przekwitnie przycinamy wszystkie kwitnące pędy w połowie ich długości nad zdrowym pąkiem lub zaraz powyżej drugiego odgałęzienia bocznego. Przytnij również stare, chore lub uszkodzone pędy. Nieprzycinanie krzewu spowoduje jego ogołocenie od dołu i słabsze kwitnięcie.

Jak uprawiać begonie?
Jak pielęgnować kalanchoe?
Jak sadzić frezję?
Jak pielęgnować begonie?
Przeczytaj teraz: Jak uprawiać złotokap?
 3.2/5 (5 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Przycinanie róż jest jedną z tych czynności, której tajniki zgłębia się stopniowo. Hodowcy róż uczą się właściwego...
Jak przycinać róże?
Przycinanie róż jest jedną z tych czynności, której tajniki zgłębia się stopniowo...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt