Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Włosy > Pielęgnacja włosów > Jak zwalczyć łupież?
Jak zwalczyć łupież?

Jak zwalczyć łupież?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4/5 (7 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Łupież to z pozoru tylko niewielki defekt kosmetyczny, jednakże niewielu ludzi zdaje sobie sprawę, że jest on chorobą. Najczęściej łupież pojawia się na skórze głowy, ale może też występować w innych miejscach, np. pod pachami czy na klatce piersiowej. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak pozbyć się łupieżu.
1
Aby rozpocząć walkę z łupieżem należy najpierw sprawdzić, z jakim typem łupieżu mamy do czynienia. Łupież suchy objawia się niewielkimi, suchymi płatkami naskórka złuszczającymi się na skórze głowy. Jest to najbardziej pospolita, najczęściej występująca i najłatwiejsza do zwalczenia forma łupieżu. Na ten rodzaj łupieżu wystarczy stosowanie szamponów zawierających selen, siarkę, cynk i kwas salicylowy. Szampony takie można bez problemu kupić w aptekach.
2
Łupież tłusty objawia się podobnie jak w przypadku odmiany suchej, ale złuszczające się kawałki naskórka są większe, niekiedy żółtawe i tłuste. Ta odmiana łupieżu może też prowadzić do nadmiernego wypadania włosów i jest znacznie cięższa do wyleczenia. W zwalczeniu tego rodzaju łupieżu pomoże wcieranie w skórę głowy 5% oliwki salicylowej. Do mycia głowy należy stosować szampony zawierające wyciąg z dziegciu. W łupieżu tłustym często dochodzi do zakażenia drożdżakami, dlatego, jeżeli wyżej wymienione środki nie działają należy zgłosić się do dermatologa, który zapisze stosowny szampon przeciwgrzybiczny lub leczenie sterydami.
Jak zrobić maseczkę z awokado na włosy?
Jak myć włosy nie używając szamponu?
Jak zatrzymać wypadanie włosów?
Jak dbać o włosy kręcone?
Wskazówki
  • Powstawaniu łupieżu sprzyja nadmierne pocenie się oraz lampy solaryjne
  • Powstawanie łupieżu suchego lub tłustego często spowodowane jest częstymi zmianami używanego szamponu
  • Odżywki beż spłukiwania również mogą być przyczyna powstania łupieżu, zwłaszcza odmiany suchej
3
Łupież pstry występuje najczęściej w obrębie klatki piersiowej i objawia się żółtawymi, brunatnymi lub różowymi plamami na skórze. Łupież pstry występuje po okresie dojrzewania, w młodszym wieku pojawia się sporadycznie. Skutecznym środkiem w walce z tą odmiana łupieżu jest maść Daktarin. Jeżeli jednak maść nie pomoże należy zgłosić się do dermatologa, który przepisze leki i szampony sterydowe.
4
Łupież rumieniowy występuje głównie u mężczyzn, a najczęstsze objawy to ciemnoczerwone lub brunatne plamy na udach i w okolicach moszny. Przebieg najczęściej jest łagodny, a skutki ograniczają się do łagodnego złuszczania naskórka. Zwalczanie tej odmiany łupieżu ogranicza się w zasadzie tylko do natłuszczania skóry, po około 6 miesiącach wszystkie widoczne objawy zanikają.
5
W zwalczaniu każdego rodzaju łupieżu pomaga także napar z tataraku. 2-3 łyżki tataraku należy zagotować w około 300 ml wody. Po przestudzeniu płukać lub przecierać miejsca gdzie łupież występuje.
Wskazówki
Przeczytaj teraz: Jak pozbyć się łupieżu?
 4/5 (7 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (30)

badziaa - 2013-07-24

u mnie domowe sposoby się nie sprawdziły, szampony z drogerii też nie. Pomógł mi dopiero szampon Pirolam z cyklopiroksolaminą - działa on grzybobójczo i grzybostatycznie, łagodzi skórę głowy i przez to też włosy wyglądają zdrowiej.

MalutkaToJa - 2013-03-28
Ja na swój łupież używałam Nizoral i pomógł dość szybko, po kilku użyciach. Napar z tataraku także pomaga ale niestety trzeba dłużej czekać na efekty i jest więcej 'babrania się'. Jednak ten sposób jest dużo tańszy dlatego myślę że warto go wypróbować.
zigitrn - 2013-03-18
najgorsze że te wszystkie szampony z aptek są drogie a inne domowe sposoby mało kiedy działają :/
annqq - 2012-07-27
ja z doświadczenia mogę powiedzieć, że najlepsze są naturalne kosmetyki. Mi pomogły te na bazie olejku z drzewa herbacianego,
truti - 2010-09-27

no to gratuluje wygranej:D

a sposoby wiolki tez sa fajnem tylko takie brudne troche:)

ale trzeba pocierpiec dla urody:)

Wiolka25 - 2010-09-27
W skórę głowy należy wetrzeć olej, np. oliwa z oliwek. Potrzymać ok. 10 minut a na koniec umyć delikatnym szamponem (najlepiej jakimś dla dzieci). Dobra na łupież jest również zielona glinka.
sheltie - 2010-09-26

to sie pochwale, dostalam wiadomosc zwrotna, ze wygralam szampon, nie spodziewalam sie, bo to juz przektycznie koncowka, a tu mila niespodzianka :) tyle, ze nie odeslali mi tego zdjecia :( chyba odsylaja dopiero po jakims czasie bo musza je przerobic, nie?

fiesta - 2010-09-26

Och ,dobrze że podałyście stronkę.Nie pomyślałam.Zdjęcie wysłałam.Czekam na odpowiedż.Szampon miejmy nadzieję się nie przyda(gdybym wygrała)bo to znaczyłoby że pozbyłam się do końca tego ,,dziadostwa" :)

sheltie - 2010-09-25

tez weszlam, z ciekawosci, bo takie macie podzielone zdania, wiec chcialam sama sie przekonac o co tam chodzi hihih :) No i wam powiem: jest latwo, wyslalam zdjecie, nie zajelo mi to duzo czasu (najwiecej wybranie i wyciecie zdjecia), czy mozna wygrac latwo to nie wiem jeszcze. Ale licze ze ta fotke zrobia mi na cacy tak jak w tych przykladowych zdjeciach:)

truti - 2010-09-25

Quote From mugga,
ja też wchodziłam na tą stronę - z czystej ciekawości, jeszcze stać mnie na szampon, ale nie widzę żadnego konkursu; byłam ciekawa, co trzeba zrobić, aby taki szampon dostać; ja osobiście polecam szampon sayoss lub clear; po dłuższym stosowaniu elseve moje włosy przestały na niego reagować, szybko się przetłuszczały i były matowe

podobno przy dluzszym stosowaniu wlosy uzaleniaja sie od wszystkich kosmetykow, awiec zawsze trezba je zmieniac.

ja po clear mialam piekaca glowe cala, przez efekt chlodzenia;p

mugga - 2010-09-24

Kuczka88 - 2010-09-24

Nagroda w konkursie to szampon? Prawdopodobieństwo wygrania - nikłe. Zachodu - pewnie dużo (nie wiem bo nie widzę nigdzie zakładki z konkursami). ehhh naciągane to coś.

fiesta - 2010-09-24

Wejdź i sprawdź na stronie loreala.Są opisane wszystkie rodzaje szamponow, i do tego jeszcze piszą o konkursie, w ktorym mozna wygrac te szmpony oraz upiekszenie zdjecia.

Musisz jednak się spieszyć bo z tego co dobrze pamiętam jest czas do końca miesiąca.

sheltie - 2010-09-23

o jakie zdjecia chodzi?

fiesta - 2010-09-23

Quote From Jadzia,
w ogole nie wiem skad mi sie wzial. nigdy nie mimalam a tu nagle sypie mi sie z glowy. pomooocy. co do elseve to stosowalam i nic - lupiez jeszcze wiekszy!

Jadzia

na początku może wydawać się,że się zwiększył.Oczyszcza się skóra na głowie.

Truti przydałby się jeszcze jeden szampon,:)

weszłam na stronę L'Oreala.Pewnie dużo osób wysłało swoje zdjęcia... czy zdążę jeszcze z wysłaniem zdjęcia?

truti - 2010-09-23

nad tatarakiem sie jeszcze zastanowie, ale mam juz ten elseve nowy 2w1, za darmo bo wygralam go w tym konkursie, ktory kiedys znalazlam:P

sheltie - 2010-09-23

Quote From Jadzia,

a jaki stosowalas? taki zwykly czy ten nowy przeciwlupiezow? moze masz poprostu zle dobrany? z tego co wiem, to ten przeciwlupiezowy na w sobie pirytonian cynku, czyli substncje lecznicza uzywana w dermatologii, zwalczajaca lupiez. ale tez nie zawsze lupiez jest wywolywanby przez drozdzaki, sa tez inne rodzaje, np moze wystapic w wyniku uczulenia...

Jadzia - 2010-09-22
fiesta - 2010-09-21

Ola zgodzę się z Tobą.Czasami jesteśmy na coś uczuleni nie wiedząc o tym,ale od naparu jeszcze włosy nie wypadną :)zawsze można odstawić jak zauważy się działanie uboczne.Z tym szamponem to masz rację.

Mnie pomaga szampon Elsève Color Vive.Często farbuję wlosy i po nim mam miękkie włosy.:)

ola - 2010-09-21
lepiej najpierw przetestowac te plukanki (nie trzymac ich za dlugo za pierwszym razem), mnie kiedys uczulilo jakies ziolo (kupilam w aptece i zrobilam wywar wg przepisu). a kosmetyki z loreala nigdy jeszcze mnie nie uczulily.
fiesta - 2010-09-20

Quote From Kamka,
Ja na łupież polecam płukanki z wywaru z skrzypu polnego, szałwii lekarskiej, tataraku zwyczajnego, pokrzywy lub rozmarynu.

trochę pracy z tymi płukankami...ale środek naturalny,nie zaszkodzi a może pomóc :)

Jeżeli łupież pojawił się pierwszy raz to jak najbardziej można zacząć od szamponu np.L;oreala.

ostatnio jest dość duzy wybór dla kobiet.Z tego co mi wiadomo aż cztery rodzaje(chyba)

i bardzo dobrze...

najczęściej słyszy się o szamponach dla mężczyzn :/

truti - 2010-09-20
hm, o tataraku to nie slyszalam, ale wzielam udzial w tym konkursie i dostane szampon:P
Figa - 2010-09-17
Dosyć ciekawy i bardzo przystępnie napisany artykuł dla tych co spotkali się ,,pierwszy raz"z łupieżem.
Na szczęście należą do tych ,,szczęśliwców" co mają najłagodniejszą postać.Dostałam -tak podejrzewam od używania odżywki bez spłukiwania.Zaczęłam używać szamponu L'Oreala do włosów farbowanych.A przede wszystkim dobrze spłukuję włosy wodą i raz w tygodniu z naparem z tataraku(to dzięki radom babci :)).
truti - 2010-09-17
to wiem jakie to sa, widzialam reklame ich w internecie i w gazecie. maja nawet jakis konkurs, ale w sumie nie wglebialam sie w to:)
Ola - 2010-09-16
truti: ja akurat uzywam przeciwlupiezowego elseve loreala w bialej butelce, sa cztery rodzaje (czerwona nakretka- przeciwlupiezowy do wlosow farbowanych, zotla- do zniszczonych...)
Paulina - 2010-09-16
dokladnie, kazdemu pomnga cos innego:)
ja np. lubie elseve, jest skuteczny na lupiez, teraz uzywam ich nowego produktu, ktory tez pielegnuje wlosy, jestem zadowolona.
Kamka - 2010-09-15
Magda - 2010-09-15
Do truti: tak - w niebieskich butelkach. zwykle wszystkie szampony przeciwłupieżowe są w niebieskich butelkach. Ale jeśli chodzi o elseve to kiedyś używałam i nie polecam. mi sprawdził się szampon z avonu ale nie pamiętam który to był. tzn wiesz - na każdego działa coś innego, może tobie spasuje i zadziała.
truti - 2010-09-15
elseve na lupiez to te w niebieskich butelkach?
Ola - 2010-09-14
Nie polecam zaczynac od szamponow z apteki (bardzo niszcza wlosy jesli sa przesuszone), tylko od jakis lagodniejszych. Z szamponow drogeryjnych mi pomogl elseve loreala, dodatkowo nawilza wlosy i nie robi mi sie siano na glowie.
 
Łupież to jedna z najczęściej spotykanych chorób skóry głowy, na którą cierpi większość populacji. Prawie każdy z nas...
7 najczęstszych powodów występowania łupieżu
Łupież to jedna z najczęściej spotykanych chorób...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt