Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Włosy > Pielęgnacja włosów > Jak zwalczyć łupież?
Jak zwalczyć łupież?

Jak zwalczyć łupież?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4/5 (7 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Łupież to z pozoru tylko niewielki defekt kosmetyczny, jednakże niewielu ludzi zdaje sobie sprawę, że jest on chorobą. Najczęściej łupież pojawia się na skórze głowy, ale może też występować w innych miejscach, np. pod pachami czy na klatce piersiowej. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak pozbyć się łupieżu.
1
Aby rozpocząć walkę z łupieżem należy najpierw sprawdzić, z jakim typem łupieżu mamy do czynienia. Łupież suchy objawia się niewielkimi, suchymi płatkami naskórka złuszczającymi się na skórze głowy. Jest to najbardziej pospolita, najczęściej występująca i najłatwiejsza do zwalczenia forma łupieżu. Na ten rodzaj łupieżu wystarczy stosowanie szamponów zawierających selen, siarkę, cynk i kwas salicylowy. Szampony takie można bez problemu kupić w aptekach.
2
Łupież tłusty objawia się podobnie jak w przypadku odmiany suchej, ale złuszczające się kawałki naskórka są większe, niekiedy żółtawe i tłuste. Ta odmiana łupieżu może też prowadzić do nadmiernego wypadania włosów i jest znacznie cięższa do wyleczenia. W zwalczeniu tego rodzaju łupieżu pomoże wcieranie w skórę głowy 5% oliwki salicylowej. Do mycia głowy należy stosować szampony zawierające wyciąg z dziegciu. W łupieżu tłustym często dochodzi do zakażenia drożdżakami, dlatego, jeżeli wyżej wymienione środki nie działają należy zgłosić się do dermatologa, który zapisze stosowny szampon przeciwgrzybiczny lub leczenie sterydami.
Jak leczyć swędzenie skóry?
Jak leczyć łuszczycę?
Jak rozpoznać raka skóry?
Jak leczyć grzybicę jamy ustnej?
Wskazówki
  • Powstawaniu łupieżu sprzyja nadmierne pocenie się oraz lampy solaryjne
  • Powstawanie łupieżu suchego lub tłustego często spowodowane jest częstymi zmianami używanego szamponu
  • Odżywki beż spłukiwania również mogą być przyczyna powstania łupieżu, zwłaszcza odmiany suchej
Przeczytaj teraz: Jak leczyć łupież?
 4/5 (7 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (30)

badziaa - 2013-07-24

u mnie domowe sposoby się nie sprawdziły, szampony z drogerii też nie. Pomógł mi dopiero szampon Pirolam z cyklopiroksolaminą - działa on grzybobójczo i grzybostatycznie, łagodzi skórę głowy i przez to też włosy wyglądają zdrowiej.

MalutkaToJa - 2013-03-28
Ja na swój łupież używałam Nizoral i pomógł dość szybko, po kilku użyciach. Napar z tataraku także pomaga ale niestety trzeba dłużej czekać na efekty i jest więcej 'babrania się'. Jednak ten sposób jest dużo tańszy dlatego myślę że warto go wypróbować.
zigitrn - 2013-03-18
najgorsze że te wszystkie szampony z aptek są drogie a inne domowe sposoby mało kiedy działają :/
annqq - 2012-07-27
ja z doświadczenia mogę powiedzieć, że najlepsze są naturalne kosmetyki. Mi pomogły te na bazie olejku z drzewa herbacianego,
truti - 2010-09-27

no to gratuluje wygranej:D

a sposoby wiolki tez sa fajnem tylko takie brudne troche:)

ale trzeba pocierpiec dla urody:)

Wiolka25 - 2010-09-27
W skórę głowy należy wetrzeć olej, np. oliwa z oliwek. Potrzymać ok. 10 minut a na koniec umyć delikatnym szamponem (najlepiej jakimś dla dzieci). Dobra na łupież jest również zielona glinka.
sheltie - 2010-09-26

to sie pochwale, dostalam wiadomosc zwrotna, ze wygralam szampon, nie spodziewalam sie, bo to juz przektycznie koncowka, a tu mila niespodzianka :) tyle, ze nie odeslali mi tego zdjecia :( chyba odsylaja dopiero po jakims czasie bo musza je przerobic, nie?

fiesta - 2010-09-26

Och ,dobrze że podałyście stronkę.Nie pomyślałam.Zdjęcie wysłałam.Czekam na odpowiedż.Szampon miejmy nadzieję się nie przyda(gdybym wygrała)bo to znaczyłoby że pozbyłam się do końca tego ,,dziadostwa" :)

sheltie - 2010-09-25

tez weszlam, z ciekawosci, bo takie macie podzielone zdania, wiec chcialam sama sie przekonac o co tam chodzi hihih :) No i wam powiem: jest latwo, wyslalam zdjecie, nie zajelo mi to duzo czasu (najwiecej wybranie i wyciecie zdjecia), czy mozna wygrac latwo to nie wiem jeszcze. Ale licze ze ta fotke zrobia mi na cacy tak jak w tych przykladowych zdjeciach:)

truti - 2010-09-25

Quote From mugga,
ja też wchodziłam na tą stronę - z czystej ciekawości, jeszcze stać mnie na szampon, ale nie widzę żadnego konkursu; byłam ciekawa, co trzeba zrobić, aby taki szampon dostać; ja osobiście polecam szampon sayoss lub clear; po dłuższym stosowaniu elseve moje włosy przestały na niego reagować, szybko się przetłuszczały i były matowe

podobno przy dluzszym stosowaniu wlosy uzaleniaja sie od wszystkich kosmetykow, awiec zawsze trezba je zmieniac.

ja po clear mialam piekaca glowe cala, przez efekt chlodzenia;p

mugga - 2010-09-24

Kuczka88 - 2010-09-24

Nagroda w konkursie to szampon? Prawdopodobieństwo wygrania - nikłe. Zachodu - pewnie dużo (nie wiem bo nie widzę nigdzie zakładki z konkursami). ehhh naciągane to coś.

fiesta - 2010-09-24

Wejdź i sprawdź na stronie loreala.Są opisane wszystkie rodzaje szamponow, i do tego jeszcze piszą o konkursie, w ktorym mozna wygrac te szmpony oraz upiekszenie zdjecia.

Musisz jednak się spieszyć bo z tego co dobrze pamiętam jest czas do końca miesiąca.

sheltie - 2010-09-23

o jakie zdjecia chodzi?

fiesta - 2010-09-23

Quote From Jadzia,
w ogole nie wiem skad mi sie wzial. nigdy nie mimalam a tu nagle sypie mi sie z glowy. pomooocy. co do elseve to stosowalam i nic - lupiez jeszcze wiekszy!

Jadzia

na początku może wydawać się,że się zwiększył.Oczyszcza się skóra na głowie.

Truti przydałby się jeszcze jeden szampon,:)

weszłam na stronę L'Oreala.Pewnie dużo osób wysłało swoje zdjęcia... czy zdążę jeszcze z wysłaniem zdjęcia?

truti - 2010-09-23

nad tatarakiem sie jeszcze zastanowie, ale mam juz ten elseve nowy 2w1, za darmo bo wygralam go w tym konkursie, ktory kiedys znalazlam:P

sheltie - 2010-09-23

Quote From Jadzia,

a jaki stosowalas? taki zwykly czy ten nowy przeciwlupiezow? moze masz poprostu zle dobrany? z tego co wiem, to ten przeciwlupiezowy na w sobie pirytonian cynku, czyli substncje lecznicza uzywana w dermatologii, zwalczajaca lupiez. ale tez nie zawsze lupiez jest wywolywanby przez drozdzaki, sa tez inne rodzaje, np moze wystapic w wyniku uczulenia...

Jadzia - 2010-09-22
fiesta - 2010-09-21

Ola zgodzę się z Tobą.Czasami jesteśmy na coś uczuleni nie wiedząc o tym,ale od naparu jeszcze włosy nie wypadną :)zawsze można odstawić jak zauważy się działanie uboczne.Z tym szamponem to masz rację.

Mnie pomaga szampon Elsève Color Vive.Często farbuję wlosy i po nim mam miękkie włosy.:)

ola - 2010-09-21
lepiej najpierw przetestowac te plukanki (nie trzymac ich za dlugo za pierwszym razem), mnie kiedys uczulilo jakies ziolo (kupilam w aptece i zrobilam wywar wg przepisu). a kosmetyki z loreala nigdy jeszcze mnie nie uczulily.
fiesta - 2010-09-20

Quote From Kamka,
Ja na łupież polecam płukanki z wywaru z skrzypu polnego, szałwii lekarskiej, tataraku zwyczajnego, pokrzywy lub rozmarynu.

trochę pracy z tymi płukankami...ale środek naturalny,nie zaszkodzi a może pomóc :)

Jeżeli łupież pojawił się pierwszy raz to jak najbardziej można zacząć od szamponu np.L;oreala.

ostatnio jest dość duzy wybór dla kobiet.Z tego co mi wiadomo aż cztery rodzaje(chyba)

i bardzo dobrze...

najczęściej słyszy się o szamponach dla mężczyzn :/

truti - 2010-09-20
hm, o tataraku to nie slyszalam, ale wzielam udzial w tym konkursie i dostane szampon:P
Figa - 2010-09-17
Dosyć ciekawy i bardzo przystępnie napisany artykuł dla tych co spotkali się ,,pierwszy raz"z łupieżem.
Na szczęście należą do tych ,,szczęśliwców" co mają najłagodniejszą postać.Dostałam -tak podejrzewam od używania odżywki bez spłukiwania.Zaczęłam używać szamponu L'Oreala do włosów farbowanych.A przede wszystkim dobrze spłukuję włosy wodą i raz w tygodniu z naparem z tataraku(to dzięki radom babci :)).
truti - 2010-09-17
to wiem jakie to sa, widzialam reklame ich w internecie i w gazecie. maja nawet jakis konkurs, ale w sumie nie wglebialam sie w to:)
Ola - 2010-09-16
truti: ja akurat uzywam przeciwlupiezowego elseve loreala w bialej butelce, sa cztery rodzaje (czerwona nakretka- przeciwlupiezowy do wlosow farbowanych, zotla- do zniszczonych...)
Paulina - 2010-09-16
dokladnie, kazdemu pomnga cos innego:)
ja np. lubie elseve, jest skuteczny na lupiez, teraz uzywam ich nowego produktu, ktory tez pielegnuje wlosy, jestem zadowolona.
Kamka - 2010-09-15
Magda - 2010-09-15
Do truti: tak - w niebieskich butelkach. zwykle wszystkie szampony przeciwłupieżowe są w niebieskich butelkach. Ale jeśli chodzi o elseve to kiedyś używałam i nie polecam. mi sprawdził się szampon z avonu ale nie pamiętam który to był. tzn wiesz - na każdego działa coś innego, może tobie spasuje i zadziała.
truti - 2010-09-15
elseve na lupiez to te w niebieskich butelkach?
Ola - 2010-09-14
Nie polecam zaczynac od szamponow z apteki (bardzo niszcza wlosy jesli sa przesuszone), tylko od jakis lagodniejszych. Z szamponow drogeryjnych mi pomogl elseve loreala, dodatkowo nawilza wlosy i nie robi mi sie siano na glowie.
Łupież pojawia się, gdy skóra głowy jest przesuszona i się łuszczy. Białe drobinki na włosach, czy ubraniu nie...
Domowe sposoby na łupież
Łupież pojawia się, gdy skóra głowy jest przesuszona i się łuszczy. Białe drobinki...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.
pasożyt