Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Rośliny, Kwiaty i Zioła > Krzewy > Jak rozmnażać tuje?

Jak rozmnażać tuje?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.5/5 (44 ocen)
Oceń 
Tuje świetnie sprawdzają się jako ogrodzenie i ozdoba tarasów, ponieważ doskonale się prezentują i stosunkowo szybko rosną. Wbrew pozorom rozmnażanie nie jest bardzo skomplikowane i bez wątpienia poradzą sobie z tym zadaniem nawet amatorzy. Takie rozwiązanie pozwoli zaoszczędzić wam pieniądze, a co najważniejsze zagwarantuje wam satysfakcje. Poniżej znajdziecie wskazówki, które pomogą wam samodzielnie rozmnożyć tuje.
1
Sadzonki tui pobieramy w sierpniu i wrześniu. Gałązki odrywamy rękami od pędu, a nie obcinamy sekatorem, aby utworzyła się piętka - pęd z kawałkiem kory rośliny macierzystej. Sadzonki powinny mieć około 10 cm długości. Usuwamy z sadzonki dolne pędy tak, aby nie dotykały one do podłoża po wsadzeniu do ziemi.
2
Końce sadzonek wkładamy do ukorzeniacza do iglaków (ukorzeniacz AB - do kupienia tutaj).
3
Przygotowujemy skrzynkę z ziemią składającą się z torfu i piasku (3:1), robimy palcem dziurki, a następnie wkładamy sadzonki na głębokość około 2 cm i przysypujemy ziemią. Nie jest zalecane wciskanie sadzonek w ziemię. Ziemię wokół nich uciskamy palcem.
4
Młode sadzonki podlewamy i przykrywamy folią polietylenową, aby utrzymać wilgotność gleby i powietrza. Możemy je również co jakiś czas zraszać. Póki młode sadzonki nie mają korzeni, więc pobierają wodę poprzez listki.
5
Sadzonki należy przechowywać przez kilka miesięcy do czasu ukorzenienia w jasnym i ciepłym miejscu o temperaturze około 13 stopni. Warto wiedzieć, że ziemia powinna być również ciepła, dlatego nie należy trzymać skrzynek na zimnym betonie (można pod nie położyć warstwę styropianu).
6
Wiosną, jeśli tuje się przyjmą, to wyrosną im młode pędy. Wówczas przenosimy je na zewnątrz, regularnie podlewamy i w miarę wzrostu przesadzamy do większych pojemników.
Jak rozmnażać hibiskusa?
Jak pielęgnować różę chińską?
Jak przycinać tuje szmaragd?
Jak nawozić maliny?
Wskazówki
  • Najlepiej przyjmują się żywotniki zachodnie, np. szmaragd.
Przeczytaj teraz: Jak uprawiać tuje?
 3.5/5 (44 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

ja - 2014-11-24
Czy w listopadzie mozna sadzic
Tuje to bardzo popularne szybko rosnące i wiecznie zielone drzewka. Rosną one około 0,5 metra rocznie, dopóki nie...
Jak sadzić tuje?
Tuje to bardzo popularne szybko rosnące i wiecznie zielone drzewka. Rosną one około...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Ariel Malinowski
  • Natasza Mirzoyan
  • Sylwia Lewandowska
  • Agnieszka Mizera
  • Wera Kurasz
  • Kinga Szymon Zwardoń
  • Ewa Kozłowska
  • Danuta Mikulska
  • Radosław Fitas
  • Daria Stefan
  • Ania Rutkowska
  • Joanna Gurgul
  • Piotrek Karasiński
  • Wioletta Borowska
  • Jolanta Sadlowska
  • Marek Jan Kochanek
  • Sylwia Maciak
  • Justyna Wysocka
  • Joanna Denek
  • Tobiasz Sypniewski
  • Weronika Bałaban
  • Stanisława Urjasz
  • Max Maximus
  • Piotr Kaim
  • Sabina Michalska Sobczyńska
  • Maria Sopata
  • Adam Jaźwiński
  • Iwona Staniszewska
  • Kazimierz Wierzbicki
  • Tyberiusz Bednarek
pasożyt