Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Ogrody > Kwiaty w Ogrodzie > Jak sadzić bratki?

Jak sadzić bratki?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4.5/5 (2 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Bratki są jednymi z najpopularniejszych kwiatów zdobiących parki i ogrody. Są to rośliny dwuletnie, jednak należy wiedzieć, że te kwitnące kupione w sklepach ogrodniczych mają już 1 rok. Bratki pięknie się prezentują wśród bylin, krzewów, na rabatach i kwietnikach.
1
Bratki wysiewamy z nasion do inspektu lub na rozsadnik na przełomie czerwca i lipca. Nasionka delikatnie przysypujemy ziemią, podlewamy i stawiamy w zacienionym miejscu. Po wykiełkowaniu siewki pikujemy w rozstawie 4 x 5 cm. Na przełomie sierpnia i września rozsadzamy bratki na zagony w rozstawie 15 x 15 cm. Na zimę przykrywamy je gałązkami świerka. Przesadzamy na stałe miejsce w kwietniu lub maju w rozstawie 25 x 20 cm.
2
Stanowisko powinno być lekko zacienione. Może być słoneczne jednak palące słońce może spowodować blaknięcie płatków. W pełnym cieniu będą one słabo kwitły. Bratki lubią glebę żyzną i próchniczą z dobrym drenażem. Najlepiej kwitną w temperaturze 10 do 15 stopni C.
3
Bratki sadzimy w rozstawie co najmniej 15 x 15 cm. Zbyt gęste sadzenie może spowodować zmniejszenie liczby kwiatów i liści.
4
Po posadzeniu bratków (do czasu ich przyjęcia się) należy regularnie spulchniać i nawadniać glebę. Przekwitnięte kwiaty usuwamy - dzięki temu wydłużymy okres kwitnienia. W ciągu całego okresu kwitnienia należy pilnować aby ziemia była cały czas wilgotna i nawozić co 2 tygodnie rozcieńczonym nawozem uniwersalnym.
Jak hodować patyczaki?
Jak pielęgnować bazylię?
Lecznicze właściwości bratka
Jak karmić węża?
 4.5/5 (2 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Zamierzasz podjąć pracę jako au pair za granicą oraz nauczyć się biegle języka obcego? Poniżej dowiesz się jakie...
Jak zostać au pair?
Zamierzasz podjąć pracę jako au pair za granicą oraz nauczyć się biegle języka...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt