Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Rośliny, Kwiaty i Zioła > Rośliny doniczkowe > Jak pielęgnować azalie w domu?
Jak pielęgnować azalie w domu?

Jak pielęgnować azalie w domu?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.4/5 (15 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Azalie doniczkowe są spokrewnione z azaliami japońskimi które można zobaczyć w ogrodach i na działkach. Nie można ich jednak przesadzać do gruntu. Są to kwiaty domowe. Wiele osób wyrzuca azalię po przekwitnięciu, jednak prawidłowo pielęgnowana zakwitnie również w kolejnych latach.
1

Stanowisko

Azalia lubi bardzo jasne stanowiska, najlepiej w pomieszczeniach od strony południowej i wschodniej. Miejsce, pomimo iż jasne nie powinno być zbyt ciepłe. Optymalna temperatura dla azalii to około 12-15°C. W przypadku ogrzewania i wyższej temperatury pokojowej należy azalię wstawiać na noc do chłodniejszych pomieszczeń. Nie należy jednak stawiać jej przy otwartych oknach i na przeciągach.

2

Podlewanie

Azalię należy podlewać codziennie, regularnie i nie dopuścić do przeschnięcia ziemi. Należy również uważać, aby jej nie przelać gdyż nie lubi ona kiedy jej korzenie są stale w wodzie. Nadmiar wody należy odlać z podstawki.

Azalię należy podlewać wodą odstaną.

Jeśli azalia zacznie więdnąć co może się zdarzyć w przypadku przesuszenia korzeni wówczas należy ją wstawić na kilkanaście minut do miski wypełnionej wodą (najlepiej odstaną).

Azalia lubi dużą wilgotność powietrza. Nie należy jej ustawiać przy kaloryferach i grzejnikach. Dobrze jest nasypać na podstawkę warstwę kamieni, zalać je do połowy wodą i na nie postawić doniczkę z kwiatkiem. Dzięki temu korzenie nie będą dotykać powierzchni wody zaś ciepło spowoduje jej parowanie a azalia będzie miała zapewnioną prawidłową wilgotność. Nie należy zraszać azalii podczas kwitnienia (zły wpływ na kwiaty).

Jak czyścić liście roślin doniczkowych?
Jak pielęgnować anturium?
Jak pielęgnować paprotki?
Jak dbać o gwiazdę betlejemską?
 3.4/5 (15 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Azalie po kilku latach po zasadzeniu bardzo się zagęszczają tworząc zwarty krzew pełen wielkich kwiatów, kwitnących...
Jak uprawiać azalię wielkokwiatową?
Azalie po kilku latach po zasadzeniu bardzo się zagęszczają...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.
pasożyt