Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Pielęgnacja Skóry > Problemy z cerą > Domowe sposoby na blizny po trądziku

Domowe sposoby na blizny po trądziku

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 2.9/5 (48 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 6 
Ponoć najskuteczniejsze na blizny potrądzikowe są zabiegi medycyny kosmetycznej. Laser, mikrodermabrazja, kolagen – te metody są popularne, ale i bardzo kosztowne. Niewiele osób wie jednak, że przebarwień po trądziku można się pozbyć również domowym sposobem. Oto kilka propozycji.
1
sok z cytryny i limonki

Sok z cytryny, sok z limonki, ocet, olejek jojoba

Mieszanka soku z cytryny, soku z limetki, octu winnego i olejku jojoba może pomóc pozbyć się plam po trądziku. Żeby ją przygotować, zmieszaj ze sobą 1 łyżkę soku z cytryny, 1 łyżkę soku z limetki, ½ łyżki octu winnego i 4 łyżki olejku jojoba. Wstrząśnij całość lub dobrze wymieszaj. Następnie nałóż niewielką ilość preparatu na przebarwienia. Pozostaw do wyschnięcia (20-25 minut), a następnie spłucz zimną wodą i zmyj delikatnym żelem do mycia twarzy (najlepiej cleanserem). Niezużytą resztkę preparatu należy przechowywać w lodówce maksymalnie przez 48 godzin.

2
olejek eteryczny

Olejki eteryczne z lawendy i grejpfruta, olej awokado i mleko

Kolejnym sposobem na blizny potrądzikowe jest preparat przygotowany z olejków eterycznych lawendowego i grejpfrutowego oraz oleju awokado i mleka. Zmieszaj ze sobą ½ łyżeczki olejku lawendowego, ½ łyżeczki olejku grejpfrutowego, 4 łyżki oleju awokado i 1 łyżkę pełnego mleka. Delikatnie wmasuj niewielką ilość preparatu w skórę i pozostaw do prawie całkowitego wyschnięcia (15-20 minut). Opłucz twarz zimną, czystą wodą (np. mineralną) i umyj delikatnym żelem do twarzy. Ten zabieg możesz wykonywać codziennie, o ile nie podrażni to twojej cery. Resztki preparatu można przechowywać w lodówce maksymalnie 24 godziny.

3
miód

Miód, brązowy cukier i śmietana

Zmniejszyć widoczność przebarwień pomoże również peeling wykonany z miodu, brązowego cukru i gęstej śmietany (np. kremówki). Żeby go zrobić, w małym, zamykanym pojemniczku zmieszaj ze sobą 1 łyżkę miodu, 1 łyżkę brązowego cukru i ½ łyżki śmietany kremówki. Zamknij pojemniczek i delikatnie potrząsaj zawartością, by wszystkie składniki równomiernie się połączyły. Gotowy peeling wcieraj w cerę, a następnie pozostaw na 5 minut i spłucz zimną wodą. Umyj twarz delikatnym żelem i nałóż krem nawilżający. Ten zabieg możesz powtarzać dwa razy dziennie, o ile nie będzie to podrażniać twojej cery. Niewykorzystaną część preparatu należy przechowywać w lodówce, maksymalnie przez 24 godziny.

4
czosnek

Czosnek i limonka

Ten preparat pomoże pozbyć się blizn potrądzikowych znajdujących się na ciele. Żeby go wykonać zmieszaj ze sobą 4 ząbki czosnku i ½ obranej limonki. Oba składniki wrzuć do blendera i zmiksuj na gęstą papkę. Nałóż grubą warstwę papki na oczyszczoną skórę i pozostaw na 15 minut (do czasu, aż prawie całkowicie zaschnie). Opłucz skórę zimną wodą i umyj mydłem. Powtarzaj ten zabieg codziennie, dopóki nie będzie on podrażniać twojej skóry. Resztki preparatu przechowuj w lodówce maksymalnie przez 48 godzin.

5
cytryna i oliwa z oliwek

Sok z cytryny, ogórek i oliwa z oliwek

Doskonałym specyfikiem na przebarwienia potrądzikowe jest mieszanka soku z cytryny, ogórka i oliwy z oliwek. Żeby przygotować ten preparat, zmieszaj 1 łyżkę soku z cytryny, 1 łyżkę utartego na tarce ogórka i 1 łyżkę oliwy z oliwek. Delikatnie wmasuj miksturę w zmienioną skórę i pozostaw na 15-20 minut. Opłucz twarz zimną wodą i umyj delikatnym żelem. Zabieg powtarzaj dwa razy dziennie, dopóki nie będzie podrażniać twojej skóry. Niewykorzystaną część preparatu przechowuj w lodówce maksymalnie 48-72 godziny.

 2.9/5 (48 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (8)

Yakubu - 2016-12-06
Co za CIEMNOGRÓD ludziom wciskają. Tytuł o usuwaniu blizn a treść tyczy się już usuwania pryszczy i przebarwień a nie głębokich dziur na buzi. Lustra nie mają chyba lub cierpią na wzrok pisząc że blizny po cytrynozie znikają XD
katrinka - 2016-10-13
a co z zabiegami medycyny estetycznej? szukam jakiejś alternatywy dla peelingu chemicznego, tak sobie myślę, że już czas, bo na korektory i podkłady wydaję miliony ze słabym skutkiem..
Patrycja K. - 2015-03-04
Życzę powodzenia w usuwaniu blizn i przebarwień, po przeczytaniu całości widzę że osoba która daje te rady wie,że peeling cukrowy przeznaczony jest do ciała , a nie do twarzy, czosnek, ocet te substancje mocno podrażnią skórę, jesli na skórze będą jakieś mikroranki to skóra zostanie mocno podrażniona również sokiem z cytryny. Olejek z lawendy można stosować ale jak wiadomo ma właściwości dezynfekujące. Tymi metodami nie uzyskamy złuszczania naskórka do głębszych jego warstw. Jako kosmetolog wiem ,że na przebarwienia i blizny skuteczne sa jedynie zabiegi laserowe, peelingi medyczne .
oRkA - 2015-03-04
Świetny sposób dzisiaj wypróbowałem. Doskonały zarówno na zaczerwienienia jak i same pryszcze. Wystarczy jedną tabletkę aspiryny zetrzeć na pył, dodać kilka kropel wody, wyrobić na pastę i nałożyć na twarz. Zmyć po kilku min jak wyschnie.Efekty miały być widoczne dopiero na drugi dzień więc moje zdziwienie było ogromne gdy po umyciu twarzy wyglądała jak po retuszu :) Jeszcze kilka defektów zostało, ale już są mało widoczne. Zobaczę co będzie jutro.
Kity wciskacie - 2015-03-04
Zgadzam się z opinią Idy. Domowe sposoby nic nie dadzą, nawet kremy nie wiadomo za jakie pieniądze :( sama mam sporo blizn i używam maść Cepan i No Scar. Wcześniej stosowałam inne kremy na same przebarwienia, zużyłam kilka opakowań i nic :) a wy tu bajerujecie sokiem z cytryny.
xxxxx - 2015-03-04
co za idioci dodali ten artykuł? , od 2 lat leczę syna po trądziku piorunującym, który nie tylko zmarnował mu zdrowie, ale przede wszystkim ciało, to co ewentualnie JEDYNIE może pomóc to izotroteina+ zabiegi laserowe= pomoc do około 50-80%, a cytrynę to sobie możecie wcisnąć jedynie do herbaty. Rozumiem, ze jest wolność słowa, ale ma litość Boską kontrolujcie te wypisywane bzdury.
ida - 2015-03-03
domowymi sposobami to możecie sobie maseczkę na twarz zrobić a nie usunąć blizny!! co za kity ludziom wciskacie?! ja po trzech seriach laseru jeszcze nie wszystko wyleczyłam a ma to zrobić cytryna?!!
Anna - 2014-08-22
Krem z ziół szwedzkich jest bardzo skuteczny.
 
Prawie każdy z nas idzie przez życie z przynajmniej jedną blizną. Niektóre znikają po latach, inne zostają na zawsze....
Domowe sposoby na blizny i przebarwienia
Prawie każdy z nas idzie przez życie z przynajmniej...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt