Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Ogrody > Kwiaty w Ogrodzie > Jak przycinać bez?

Jak przycinać bez?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.1/5 (8 ocen)
Oceń 
Lilak pospolity czyli bez należy do roślin z grupy B co oznacza że kwitnie na pędach zeszłorocznych. Do Polski został sprowadzony w XVI wieku z Turcji. Swój okres kwitnienia rozpoczyna w maju. Ze względu na niezwykły zapach i piękne kwiaty jest bardzo popularną rośliną ozdobną, którą możemy spotkać na skwerach,w parkach oraz ogródkach przydomowych. Poniżej znajdziecie wskazówki, które pomogą wam właściwie przyciąć bez.
1
Bez przycinamy od razu po przekwitnięciu kwiatów. Usuwamy kwiatostany aby nie dopuścić do zawiązania nasion, które bardzo osłabiają roślinę. Dzięki obcięciu przekwitniętych kwiatostanów krzew będzie obficiej kwitł następnego roku.
2
Pędy przycinamy zawsze nad pąkiem skierowanym na zewnątrz krzewu.
3
Wczesną wiosną przed rozpoczęciem wegetacji usuwamy wszystkie pędy chore, zniszczone i połamane. Można również usunąć ze środka krzewu kilka pędów najstarszych które niepotrzebnie zagęszczają roślinę.
4
W miarę potrzeby należy usuwać również niekwitnące pędy korzeniowe tzw. odrosty. Wycinamy je przy samej ziemi.
5
W przypadku starych i zaniedbanych lilaków można przeprowadzić cięcie odmładzające (przeprowadza się je co 5-7 lat na przedwiośniu). Wówczas przycinamy wszystkie stare pędy (pięcioletnie w wzwyż) na wysokość około 1 metra (można nawet przy samej ziemi). Tniemy podczas suchej pogody. W następnym roku bez wypuści dużo młodych pędów i się zazieleni zaś kwiaty będzie mieć dopiero od drugiego roku po przycięciu.
Jak zwiększyć wydajność komputera?
Jak dbać o zegarek?
Jak zrobić perfumy z kwiatów bzu?
Jak zrobić bluzkę z kwadratowej chusty?
 4.1/5 (8 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Myślisz, że o Wielkanocy wiesz wszystko? Najprawdopodobniej się mylisz. Istnieje wiele różnych zwyczajów i tradycji...
Duże sklepy, zwłaszcza AGD-RTV czy meblowe, często namawiają nas na zakupy na raty bez oprocentowania! Nie dość, że od...
Zakupy na raty - na co należy uważać?
Duże sklepy, zwłaszcza AGD-RTV czy meblowe, często...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub