Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Dania Główne > Dania rybne > Jak panierować rybę?
Jak panierować rybę?

Jak panierować rybę?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3/5 (389 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Ryby mogą być przygotowywane na bardzo wiele sposobów, jednak świeża ryba zawsze najlepiej smakuje usmażona w panierce. Poniżej znajdziesz kilka sposobów na panierowanie ryby.
Rzeczy, których potrzebujesz:
Ryba, Jajko, Mąka pszenna lub kukurydziana, Bułka tarta, Przyprawy
1
Do panierowania pokrój rybę najlepiej w dzwonka. Jeżeli ryba jest gruba (np. karp) można dzwonka podzielić na pół wzdłuż kręgosłupa, aby szybciej się smażyła. Przed panierowaniem posól delikatnie każdy kawałek z osobna.
2
Rozbij na głębokim talerzu jajko i dokładnie wymieszaj białko z żółtkiem. Dokładnie namocz przygotowane wcześniej porcje ryby w jajku.
3
Przygotuj mąkę lub bułkę tartą. Ryby o bardzo wyrazistym smaku np. łosoś, pstrąg, karp nie lubią zbędnych dodatków i najlepiej otaczać je mąką. Pozostałe ryby natomiast mogą być smażone również w bułce tartej.
4
Aby panierka nie odpadała można ją przygotować z mąki kukurydzianej z dodatkiem kartoflanki w stosunku 5:1. Ryba obsmażona w takiej panierce zyska dodatkowo ładny żółty kolor.
5
Aby ryba smażona w panierce miała bardziej fantazyjny wygląd można ją z wierzchu posypać przyprawami np. papryką i zielonym pieprzem.
6
Smażenie ryby w panierce zaczynamy zawsze od tej strony fileta, na, której znajduje się skóra.
Jak piec łososia w folii?
Jak przyprawić rybę?
Jak zrobić łososia z piekarnika?
Jak przygotować rybę w galarecie?
 3/5 (389 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (3)

Silminyel - 2014-02-06
Moja mama zwykle podczas smażenia ryby używa i mąki i bułki tartej. Najpierw obtacza ją w mące, później w roztrzepanym jajku z dodatkiem mleka, a dopiero później w bułce tartej. Nie cierpię ryby obsmażonej w samym jajku i bułce tartej bo jest jakby sucha. Obsmażanie w samej mące znowu sprawia, że choć smakuje dobrze, nie wygląda apetycznie. Przy opcji mąka->jajko->bułka tarta jest znacznie więcej roboty, brudzenia rąk i naczyń, ale ryba jest naprawdę dobra, delikatna i wygląda bardzo apetycznie.
topielica - 2013-05-02
Można też skorzystac z ciasta jak na naleśniki równie dobre wychodzą rybki.
grazyna2 - 2013-04-18
flądrę najlepiej smażyć w samej mące -panierka nie odpada
Nie zawsze masz czas by smażyć lub gotować ryby na obiad, ale pragniesz by twoi domownicy jedli ryby. Nic prostszego....
Jak zrobić pastę rybną?
Nie zawsze masz czas by smażyć lub gotować ryby na obiad, ale pragniesz by twoi domownicy...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt