Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Problemy Dermatologiczne > Jak leczyć łuszczycę?

Jak leczyć łuszczycę?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.2/5 (47 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 9 
Łuszczyca jest chorobą skóry, na którą cierpi około 3% ludzi na całym świecie. Objawem łuszczycy są czerwone, łuszczące się plamki na skórze. Łuszczyca jest chorobą przewlekłą i często nawracającą. Poniżej znajdziesz wskazówki jak leczyć łuszczycę.
1
maseczka z błota z morza martwego

Błoto i sól z Morza Martwego

Jednym z najlepszych i najstarszych sposobów leczenia łuszczycy są kąpiele w Morzu Martwym. Morze Martwe z roku na rok zmniejsza swoją powierzchnię. Wody jest coraz mniej przez co jest ona coraz bardziej nasycona solą i minerałami takimi jak potas, magnez, soda, brom i wapń.

Jeśli nie możesz pozwolić sobie na wczasy nad Morzem Martwym kup sól i błoto z Morza Martwego (np. na Allegro). Zarówno maseczki jak i kąpiele w wannie z dodatkiem soli wykonuj codziennie.

2
Ryboterapia

Ryboterapia

Ryboterapia jest niezwykle pomocna w walce z łuszczycą oraz innymi chorobami dermatologicznymi. Jest to metoda leczenia za pomocą żywych rybek Garra Rufa. Z rybek tych wydzielają się do wody lecznicze składniki a poza tym oczyszczają one pyszczkami łuszczącą się skórę w chorych miejscach. Zabieg ten jest skuteczny w 90%. Problemem jest niestety fakt, że na terapię należy wybrać się do Niemiec, Szwajcarii, Turcji lub do Indii (cena ok 8 tyś zł).

Dowiedz się więcej na temat rybek na garrarufa.w.interia.pl

Polecam również obejrzenie filmiku (w j.ang) Garra Rufa.

3
ocet

Ocet winny

Zainfekowaną skórę smaruj octem winnym. Ocet winny jest jednym z najbardziej efektywnych w walce z łuszczycą produktów naturalnych ponieważ pomaga w utrzymaniu prawidłowego poziomu PH skóry. Gazy nasącz octem i przyłóż w chore miejsca na 30 minut. Jeśli łuszczycą zainfekowana jest również skóra głowy wówczas wmasuj w nią ocet na pół godziny po czym umyj głowę szamponem zawierającym olejek naturalny (bez siarczanu sodowego laurylu).

4
aloes

Aloes

Używaj soku z miąższu aloesu do nawilżania skóry. Zanim położysz się do łóżka dokładnie skrop sokiem chorą skórę. Możesz także wsmarowywać sok zaraz po wyjściu z prysznica i osuszeniu skóry.

5
płatki owsiane

Sól siarczanowo-magnezowa i płatki owsiane

Kąp się w soli siarczanowo - magnezowej lub w płatkach owsianych. Zarówno sól jak i płatki bardzo wspomagają leczenie łuszczycy. Ciało myj delikatnym mydłem niezawierającym żadnych środków chemicznych.

6
witamina E

Witamina E

Jedz produkty bogate w witaminę E. Witamina ta jest odpowiedzialna za regeneracje skóry. Źródło witaminy E znajdziesz w oleju migdałowym, ziarnach słonecznika, jajach, orzechach włoskich i kiełkach pszenicy.

7
olejek arganowy

Olej arganowy

Wcieraj w skórę olej arganowy (do kupienia tutaj). Złagodzi on świąd, zmniejszy stan zapalny i wyraźnie poprawi kondycję skóry. To najlepszy naturalny specyfik na choroby skórne.

8
liście kapusty

Okłady z liści kapusty

Rób sobie kompresy używając liści kapusty. Oczyść kapustę ciepłą wodą i osusz ręcznikiem. Rozwałkuj liście tak aby je spłaszczyć i zmiękczyć. Podgrzej liście i połóż je na chorej skórze. Upewnij się że liście na siebie zachodzą. Przykryj całość miękkim materiałem lub obwiąż bandażem. Okłady z liści kapusty również należą do jednych z najbardziej efektywnych, naturalnych metod walki z łuszczycą.

Przeczytaj teraz: Jak walczyć z łuszczycą?
 3.2/5 (47 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (35)

Plastic - 2016-03-17
Cześć
Nie czytałem wypowiedzi i nie wiem czy mój sposób pokrywa się już z innymi, ale chciałbym się podzielić sprawdzoną przez siebie metodą, o której przeczytałem wcześniej na forach.
Najpierw zacząłem korzystać z pomysłu o Fitolizynie i Debelizynie dostępnych w aptekach. Potem (po tygodniu) dodałem pomysł o ziołach, o których mowa na stronie: http://www.vismaya-maitreya.pl/naturalne_leczenie_naturalne_leczenie_luszczycy_cz2.html.
Problem z łuszczycą głowy (bo tylko na głowie miałem) znacznie się zmniejszył, wcześniej sypało się z głowy a teraz prawie nic i głowa nie swędzi.
Poczekałem z półtorej miesiąca, żeby być pewien zanim napiszę i teraz mogę spokojnie powiedzieć że te sposoby działają.
Nie wiem, który z nich jest skuteczniejszy bo stosowałem oba. Na początku Debelizyne i Fitolizyne z apteki - po łyżeczce każdego rano i wieczorem - a więc szklanka rano i szklanka wieczorem. Po tygodniu rano D+F a wieczorem ziółka. Zioła parzę (bo teraz tylko na tych ziółkach jestem raz na dwa dni) po 1 łyżeczce z każdego z 6 ziół - co daje jakieś 1.5 szklanki.
Efekt był widoczny po ok. 2-3 tygodniach.
Nie zrażajcie się smakiem.
By na początku nie swędziała głowa stosowałem olej arganowy.
Pozdrawiam i życzę udanej kuracji.
klimka1 - 2015-11-12
maść robiona chłodząca+ do tego maść novate. wymieszać smarować zawinąć folią spożywczą po paru dniach po łuszczycy ani śladu. 100 gr. chłodzącej + 30 gram novate. Na skórę głowy elocom płyn.
dasty - 2015-06-05
Używaj mydła bez żadnych środków chemicznych. Przecież wszystkie mydła ogólnodostępne to sama chemia ! W drogich aptekach można dostać dobre mydła ale też za dobrą cenę a nie każdego na to stać.
nina - 2015-06-05
Tylko slonce lub solarium i duze dawki ViT D i E pomaga rewelacyjnie.
guguś - 2015-05-22
Choruję na łuszczycę od 30 lat. Najpierw zaczęło się od skóry głowy, potem tułów, nogi a na końcu twarz. Wszelkie zioła i maści sterydowe pomagają tylko doraźnie. Zauważyłem jednak, że pomaga mi przebywanie na słońcu. Zdecydowałem się pójść do solarium. Najpierw po 5 minut 2 razy w tygodniu. Potem w ciągu 2 miesięcy zwiększyłem naświetlanie do 8 minut. Z czasem przestałem to robić regularnie ale średnio 3 razy w miesiącu po 7 , 8 minut. Jaki jest obecnie efekt? Po prostu rewelacja. Po 1,5 roku chodzenia do solarium mogę wreszcie iść na basen i moi koledzy z pracy już mi nie docinają tępymi tekstami typu owrzodziały czy strupowaty. W solarium pozbyłem się prawie 90 % tego dziadostwa, dlatego że mam częste nawroty na skórze głowy. Jednak każda wizyta w solarium pomaga, tylko trzeba uważać aby się za mocno nie zjarać, a zimą będziemy mieli, ku zazdrości kolegów piękną opaleniznę. Polecam i pozdrawiam.
kowal137 - 2015-04-07
Miałem łuszczycę przez 4 m-ce ( dostałem ją po 2 krotnej anginie i bardzo silnych antybiotykach) , na początku maści , leki i tak wkółko , ale to leczy tylko skutki a nie przyczyny , internet to bogate źródło wiadomości - zmieniłem jedzenie - przeszedłem na wegetarianizm a przed zrobiłem kurację Siemionowej , pomogło - łuszczyca to nic innego jak zatrucie organizmu śmieciowym jedzeniem , zatruta wątroba i stres
bookbis - 2015-03-19
mydło siarkowe dostepne w kazdej aptece za grosze do codziennej pielegnacji i tabletki sufrin (choc zaznaczam ,że w pierwszych tygodniach choroba sie nasila)
Luszczyca od 34lat - 2014-08-28
Slonce i jeszcze raz slonce.
Zadne sole z morza martwego, tylko wyjazd do slonecznego Izralea pomaga zaleczyc luszczye.
Barbara - 2014-05-19
kalia (nadmanganian potasu) wsypac odrobine do wody i tym obmywac chore miejsca. Potem nalezy posmarowac tlustym lremem, w moim przypadku byl to krem L, dawali to kiedys w pracy. Moze by wazelina. Slonce bardzo dobrze leczy, wiec nalezy sie opalac. Wody termiczne bardzo pomagaja. Wlasnie po wodach termicznych (termy) zeszlo mi na kolanach i lokciach. Masc dermowate. To sa moje sposoby a luszczyce mam od czterdziestu lat.
janka9 - 2014-05-19
Luszczyce mam od czterdziestu lat. To forma lagodna, ale poczatki byly straszne. Swedzialo i od drapania rozlewalo sie po calym ciele i bylo coraz gorzej. Pomogla mi pielegniarka, ktora byla przy lekarzu. To ona powiedziala mi abym kupila sobie nadmanganian potasu (to taki proszek, ktory z woda robi sie fioletowy, chyba kalia sie nazywa). Trzeba wsypac odrobine tego proszku do wody, zrobi sie fioletowe i tym obmywac chore miejsca. To osusza skore a potem posmarowac tlustym kremem. W moim przypadku byl to krem -wazelina-. Schodzilo super, codziennie bylo pepiej. Zostalo mi tylko na glowie i lokciach, czasami kolanach. Latem opalalam sie, bo przez zime znowu bylam obsypana krostami, ale slonce szybko goi i tak doszlam do piecdziesiatki i wciaz bylo tak samo. teraz mieszkam we wloszech i zima co tydzien jestem na termach. to wody lecznicze, pelne siarki i prawie zapomialam o luszczycy. Lokcie sa okragle, bez krost, kolana tak samo. Sa pojedyncze krostki, ale to juz bajka. Mam zawsze masc dermowate, ale jedna tubka starcza na dwa lata i tylko zima sie smaruje. Slonce, wody termalne, kalia i dermowate, to wszystko co potrzebuje do leczenia.
lili13 - 2013-05-06
Mam łuszczyce juz ponad 40 lat ,maście mnie nie pomagaja pierwszy raz robie okłady z moczu musi to byc mocz z nocy czy pomorze zobaczymy pozdrawiam .
Michał - 2013-01-10

Aśka a mógł bym prosić abyś się odezwała do mnie na e-mail michaltyminski1987@o2.pl

Mam łuszczyce około4 lat na początku udało mi się zaleczyć oczyszczałem organizm lekami homeopatycznymi fakt bardzo drogie,ale coś tam pomogło piłem zielona herbatce chleb razowy zero cukru itd no ale powróciło dziadostwo po 4 miesiącach z podwojona siła wcześniej tylko kolano łokieć po prawej stronie ciał tera głowa ucho pod pacha w pachwinie wstyd się kobiecie pokazać swojej :( kolano łydka. dop 4 rok a już tyle tego a co będzie za 5 lat??:( ktoś pomoże kto poradził sobie z tym.

mariolav - 2013-01-04
moze ktos mi pomoze,jak wyleczyc roze--dziekuje
miras - 2012-12-09
gdzie mozna kupic ocet winny czy ktos juz stosował to na łuszczyce/
aśka - 2012-08-23

andzia3566 napisał

,Mam łuszczyce kilkanascie lat od bodajze 12 roku zycia,mialam ja przed koloanem duza czerwona luszczaca sie plame,chodzilam do dermatologa co roz mialam inne masci i mi zeszla chwala jej,ale co zeszla przed kolanem weszla na glowe i na kolano,mialam zajete prawie 80% glowy teraz zostalo mi moze z 15%na kolanie tez zaniklo,ale nie zmierzam do tego w tym momencie mam 26 lat urodzilam drugie dziecko ale problemy zaczely sie nawracac gdy bylam w drugiej ciazy a mianowicie wysypalo mnie z obu rak na lokciach i mozna powiedziec ze prawie cale rece mialam w tym g....ew tym momencie moje dziecko ma pol roku zaleczylam luszczyce na rekach wlasnie teraz moze z tydz temu ,tak sie cieszylam a tu co prezent wyskoczyla mi na calej twarzy przebywam w irlandi ylam wczoraj u pl dermatologa i mam kolejne masci sterydowe rowniez na glowe mam jakies inne i badz tu czlowieku madry o co w tej luszczycu chodzi widocznie w jednym miejscu zanika a w drugim wychodzi co jeszcze wygladam okropnie tragicznie twarz cala czerwona swedzi piecze co na to mam poradzic oprucz tych masci?ma ktos pomysl

A pracuje pani na stałe w Irlandii? Polecałabym szczerze Pani żeby przyjechała do Polski na dobry miesiąc i poszła do szpitala. Tam są fachowcy i nie leczą tam sterydami. W dodatku jest pani pod codzienną(oprócz weekendów i świąt) kontrola dermatologa jak i pielęgniarek. Ja dostałam Łuszczyce w wieku 2 lat, gdy upadłam na rowerku i zrobił mi się liszaj. Ja to drapałam i mama jak zauważyła że to nie znika pojechała do pediatry. No i lekarz pediatra powiedział jej że nie chce jej straszyć ale to może być łuszczyca w przyszłości. Przepisał taką maść i się to zgoiło. No i tak też się stało, że w wieku 8 lat wysypało mnie masakryczne. Miałam na twarzy rękach łokciach kolanach nogach głowie. Dosłownie wszędzie. Dzieci w szkole mi dokuczały : ( i to chyba było najgorsze. Mówiły że mam ospę a to nie była prawda, ale dermatolog mi to jakoś zaleczył no nie było źle. Miałam maści robione i różnej jakieś jeszcze nie jestem w stanie teraz wymienić dokładnie musiałabym się mojej mamy zapytać. Nie pamiętam po prostu. I tak mnie pani doktor dermatolog zaleczyła na bardzo długo mogę powiedzieć bo dopiero w wieku 15 lat mnie znowu strasznie wysypało. Ale zdążyłam w międzyczasie zmienić dermatologa i to chyba był błąd bo on mnie zaczął leczyć sterydami i tak było z dobrych kilka lat aż w końcu przestało wszystko pomagać i mnie dalej leczył tymi mocnymi maściami chciał jeszcze dawać antybiotyk następnym razem ale nie dał mnie do szpitala ; / a było ze mną źle do tego stopnia że byłam cała w Łuskach i ja się już z trudem poruszałam. Nie potrafiłam nawilżyć tej skóry oliwka nie pomagała ani nic. Aż pojechałam do dawnego dermatologa i skierowanie do szpitala. Co prawda leżałam tam aż 24 dni to nie żałuje wcale. Od pobytu w szpitalu minęło z 10 miesięcy nie mam śladów prawie wcale łuszczycy. jeśli by chciała Pani więcej wiedzieć to proszę napisać a aj chętnie postaram się pomóc ponieważ wiem jaka to okropna choroba radziłabym przeprowadzić specjalne badania u swoich dzieci czy będą miały łuszczyce. Niestety nie wiem ile te badania kosztują i gdzie je można przeprowadzić dowiedziałam się to od znajomej w szpitalu.

Pozdrawiam ciepło i życzę trochę więcej odpoczynku i mniej życia w stresie.

andzia3566 - 2012-08-23
Mam łuszczyce kilkanascie lat od bodajze 12 roku zycia,mialam ja przed koloanem duza czerwona luszczaca sie plame,chodzilam do dermatologa co roz mialam inne masci i mi zeszla chwala jej,ale co zeszla przed kolanem weszla na glowe i na kolano,mialam zajete prawie 80% glowy teraz zostalo mi moze z 15%na kolanie tez zaniklo,ale nie zmierzam do tego w tym momencie mam 26 lat urodzilam drugie dziecko ale problemy zaczely sie nawracac gdy bylam w drugiej ciazy a mianowicie wysypalo mnie z obu rak na lokciach i mozna powiedziec ze prawie cale rece mialam w tym g....ew tym momencie moje dziecko ma pol roku zaleczylam luszczyce na rekach wlasnie teraz moze z tydz temu ,tak sie cieszylam a tu co prezent wyskoczyla mi na calej twarzy przebywam w irlandi ylam wczoraj u pl dermatologa i mam kolejne masci sterydowe rowniez na glowe mam jakies inne i badz tu czlowieku madry o co w tej luszczycu chodzi widocznie w jednym miejscu zanika a w drugim wychodzi co jeszcze wygladam okropnie tragicznie twarz cala czerwona swedzi piecze co na to mam poradzic oprucz tych masci?ma ktos pomysl
dead sea - 2012-08-07
Witajcie, co roku bywam nad morzem martwym i nie wiem kto wymyśla te bzdury że pomaga woda z morza i błoto ! są to jakieś brednie ! Tam pomaga najbardziej słońce i ono jest zlotym środkiem :)
annqq - 2012-04-19

Ja z kolei słyszałam, że jeśli chodzi o łuszczycę, to rewelacyjnie działają kosmetyki na bazie minerałów Morza Martwego. Jego wody, sól i błoto mają cudowne działanie, leczą wiele różnych schorzeń i chorób, w tym właśnie chorób skóry. Dla osób chorych na tę chorobę dobrze robią kąpiele w solach z Morza Martwego (dobre są te od Dr Nony).

Grzechu - 2012-04-13

Grzegorz12 napisał

,Mi Pani dermatolog przepisała Sufrin, specyfik siarkowy, po którym niemal ziołem siarą jak smok!;-D

Oczekiwanie miałem duże... bo preparat był zachwalany. Minął miesiąc i nic. Drugi ...coś pozytywnego dostrzegłem, a po trzecim miesiącu swędzenie mnie opuściło, czerwone plamy jakby zbladły. No chyba ta siara działa! :-) Poczekamy jak dalej..

Witaj Smoku!;-D

Ja też łykam Sufrin, i gdyby nie to, że działa - to bym odstawił bo ten ziar siarką początkowo był trudny do zniesienia..

Sylvietta1 - 2012-04-06

ja też mam łuszcycę .. chodze do dermatologa co pol roku .. i wlasnie co pol roku mam zmieniane lekarstwa i powiem wam ze chyba zmiana lekarstw co jakis czas najlepiej dziala .. ja sie nie kapie w jakim solach itp ; a jednak masci pomagaja .. przez pierwsze 2 lata sie z nia meczylam bo caly czas mialam ta sama masc..i wkoncu doszlysmy do zwiazku ze czas to zmienic i teraz regularnie zmienia i nie mam ! POLECAm zmiane lekarstw co jakis czas

wojtasek - 2012-04-05
ja mam łuszczycę gdzieś tak od 2001/2 roku męczę sie z nią już 11 lat i nić nie działą jeździłęm już po wszystkich dermatologach i nic nie pomagało tylko wypisywali recepty
Grzegorz12 - 2012-03-15

Mi Pani dermatolog przepisała Sufrin, specyfik siarkowy, po którym niemal ziołem siarą jak smok!;-D

aj - 2012-01-01
wszystko fajnie.... Tajlandia, Morze Martwe, turnusy w kurortach :))

Dla mnie to jest naciąganie zwykłych ludzi na kasę przez pseudo-doradców i tyle w temacie.
kombajnek - 2011-08-31
Jeżeli chodzi o łuszczycę głowy (włosy) to ja stosowałem lek o nazwie clobex (chyba bo nie pamiętam pisowni). Udało mi się powrócić do stanu z przed ataku choroby. Jest to szampon na bazie steroidów i działa. Mam nadzieję, że komuś się to przyda.
buńka - 2011-06-13
witam wszystkich niestety tez dopadła mnie ta straszna choroba..... czytajac wasze rady postanowiłam sprobowac tego octu winnego dzis pierwszy dzien czy to pomoze? mam nadzieję trzymajcie kciuki.Ps jezeli macie jakies inne sprawdzone rady prosze piszcie!!!!
zlotemiasta - 2010-11-26
A czy ktoś z was słyszał coś na temat specjalnej diety, która dobiera się na podstawie testów na nietolerancję pokarmową. W Vimedzie stosuje się coś w tym stylu, a dodatkowo w terapii znajduje się jeszcze dializa jelita grubego. Dużej liczbie pacjentów taka terapia wystarczy, zresztą jest naturalna, więc można wypróbować bez obawy, ze podziała źle na nasze zdrowie.
justii33 - 2010-11-17

DO ZAŁAMANEJ.

Nie zupełnie nie śmierdzi.Pytanie jak najbardziej na miejscu.

Łuszczyca załagodzona,na razie bez zmian.Uspokoiło się ;-)

POZDRAWIAM!

Tara - 2010-08-27
Ja byłam w Tajlandii na tych rybkach. Strasznie łaskoczą! Było to duże akwarium z tymi rybkami do którego wkładało się nogi. Nie mogłam ich włożyć przez jakieś 5 min bo co włożyłam to one się przysysały do moich nóg co tak łaskotało, że nie mogłam wytrzymać. Jak już się przyzwyczaiłam to było to nawet miłe, ale dziwne uczucie. Po pół godzinie jak wyciągnęłam nogi to były gładziusieńkie i przyjemne w dotyku. Nie mam łuszczycy więc nie wiem czy na to też pomagają, ale jeśli chodzi o martwy naskórek to świetnie sobie z nim radzą.
kika - 2010-05-17
3@dziennie calcium+wit.D+witK powodzenia
Artur - 2010-05-01
Ja leczę łuszczyce na głowie wodą, samą wodą. codziennie przez kilka godzin siedzę z mokrą głową(teraz też:P) i powiem wam że bardziej mi pomaga niż te maści co mi dermatolodzy przepisują oprócz płynu "Dermovate" tylko ze on jest na sterydach i nie mozna go długo stosowac. Ja go uzywalem przez 8 lat(nie codziennie ale czesto) i teraz mam powiklania po sterydowe,a wszystkie inne preparaty sa slabsze i na mnie teraz nie dzialaja(szkoda że mi to państwowy lekarz cały czas przepisywal i nic nie mowil ze nie mozna tego dlugo stosowac).
kinga1990 - 2010-04-02
Hm... nie od dziś wiadomo że mocz ludzki ma lecznicze działania
załamana - 2009-12-15
czesc mam 20 lat jestem chora na luszczyce od 4 lt walcze z ta choroba jak moge ale nie daje rady, nawet nie mam wsparcia potrzebuje pomocy napiszcie co wam pomaga ha i mampytanie do justii33 a na czym t kuracja moczem polega czy pozniejta osoba smrujaca sie moczem nie smierdzi nim ? wiem głpie pytania ale musze cos z tym zrobc bo sobie zycia nie uloze mm chlopka od 2 lat wstydze sie przed nim rozebrac pomuszcie bo sie załamie.... :(
justii33 - 2009-09-25
Witam.

Nie wiem jak zacząc,może szybko i do rzeczy.Chcę podzielic się z doświadczeniem mojego znajomego,który zatrzymał i złagodził łuszczycę na głowie i uszach oraz okolicach.Zabrzmi to nie wątpliwie dziwnie a nawet odpychajaco.Więc przez 6 m-cy codziennie smarował okolice łuszczycy własnym moczem i efekt jest rewelacja!Nie ma stanów ogniskowych,wszystko sie uspokoiło,zanikło-jest zdumiony[nadal leczy sie w ten sposób]mój brat też zaczął bo zmaga sie z ta chorobą jak narazie napisał do mnie ze po 4 m-ca ustąpiło swedzenie i zaczerwienienie.Móze to naprawde pomoze -oby do końca.Prosze mnie nie negowac,dziele sie tym aby pomóc,bo to straszna choroba.Bede informowac o dalszych postepach znajomego i brata.Pozdrawiam-justii33
Ania - 2009-07-19
Czy ta łuszczyca jest stwierdzona przez lekarza? Istnieje wiele osób, które się na nią leczą a w konsekwencji okazuje się, że nie mają łuszczycy tylko jakąś inną chorobę skóry, przez co leczenie powoduje skutki przeciwne do zamierzonych.
Iron - 2009-07-19
mja frałka ma łuszczyce a w tym roku tak jakby się nasilila niewiem dla czego co stosować lampa działała ale wyglądasz jak biedronka tu ciemne tu jasne plamki ale ostatnio duzo wszędzie bez ostrzeżeżenia wykwitów ciągle się drapie mam dość sorkii wiele innych problemów proszę o jakiekolwiek podpowiedzi
Olej z orzechów włoskich jest jednym z wszechstronnie działających olejów eterycznych, które powinno się mieć w domu....
Właściwości lecznicze oleju z orzechów włoskich
Olej z orzechów włoskich jest jednym z wszechstronnie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt