Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Inne Choroby > Jak zdiagnozować chorobę na postawie stanu zębów i jamy ustnej?
Jak zdiagnozować chorobę na postawie stanu zębów i jamy ustnej?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 5/5 (5 ocen)
Oceń 
Zdrowe i piękne zęby to marzenie każdego z nas. Niestety niewielu osobom udaje się uniknąć kosztownych i nieprzyjemnych wizyt u dentysty. Okazuje się jednak, że problemy z zębami nie dotyczą wyłącznie ich samych. Mogą świadczyć o znacznie poważniejszych schorzeniach, które leżą u podłoża takiego stanu rzeczy. Z tego powodu warto nauczyć się wykrywać objawy chorób w sposób prosty i skuteczny – na podstawie obserwacji stanu swoich zębów. Więcej szczegółowych informacji znajdziesz poniżej.
6
Białe linie po wewnętrznej stronie policzków

Jest to objaw liszaju płaskiego.

Gdy myjesz zęby pewnie nie spodziewasz się, że odkryjesz objawy choroby skóry. Liszaj płaski to łagodna w przebiegu choroba, która dotyka zarówno mężczyzn, jak i kobiety między 30 a 70 rokiem życia. Pierwszym jej celem są zazwyczaj błony śluzowe jamy ustnej.

Ustna odmiana liszaju płaskiego przypomina białawy, koronkowy wzór znajdujący się po wewnętrznej stronie policzków. W 70% przypadków zmiany chorobowe najpierw pojawiają się w jamie ustnej, a dopiero później przenoszą się na inne części ciała.

Innym miejscem, w którym często pojawia się liszaj jest pochwa. Choroba ta często mija samoistnie, ale czasami potrzebna jest pomoc lekarza.
7
Pękająca sztuczna szczęka

Może być objawem zachłystowego zapalenia płuc.

Większość osób w ogóle nie wiąże stanu swojej sztucznej szczęki ze zdrowiem, a już na pewno nie przyszłoby im do głowy, że pękanie protezy może być objawem tzw. zachłystowego zapalenia płuc. Jednak zachłystowe zapalenie płuc jest jedną z najczęstszych przyczyn zgonów wśród osób starszych.

Choroba ta rozwija się często na skutek przedostania się do płuc zanieczyszczeń znajdujących się pomiędzy dziąsłami, a sztuczną szczęką. Prowadzi to do bardzo niebezpiecznego (a nawet śmiertelnego) stanu zapalnego. Żeby zapobiec tej chorobie należy co wieczór zdejmować protezę i czyścić ją specjalną szczoteczką, a następnie umieszczać w roztworze o właściwościach oczyszczających.

Na co jeszcze zwrócić uwagę? Szukaj miękkiego, popękanego osadu rozwijającego się na powierzchni protezy.

Pamiętaj, że dokładne i regularne czyszczenie sztucznej szczęki daje ci 100% ochronę przed tą groźną chorobą.
Jak być zdrowym?
Domowe sposoby na suchość w gardle
Jak odetkać ucho?
Jak powstrzymać czkawkę?
< poprzedniastrona 5 z 5
 5/5 (5 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Utknięcie ości w gardle może być bardzo irytujące i niekomfortowe. Jednak zdarza się dość często, zwłaszcza osobom,...
Co zrobić, gdy ość stanie w gardle?
Utknięcie ości w gardle może być bardzo irytujące...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Magdalena Bartnik
  • Joanna Kostrzewska
  • Hanna Sokół
  • Ireneusz Sobczyk
  • Gosia Rączkowiak
  • Waldemar Janiszewski
  • Karolina Tyl
  • Paulina Szymkiewicz
  • Karolina Ziółkowska
  • Gosia Zabłocka
  • Marta Teresa Nowak
  • Magdalena Ludwicka
  • Komitet Pomocy Sos Solidarność
  • Jasia Asia
  • Natalia Nowak
  • Małgorzata Siembida
  • Zenon Trup
  • Antosia Basia Bartel
  • Jan Kurts
  • Monika Biegańska Bojczuk
  • Ewa Wszołek
  • Aneta Bethke
  • Weronika Zawadzka
  • Rolando Rolo
  • So Bi
  • Paulina Włodarczyk
  • Barbara Kocjan Wuwer
  • Joanna Nazar
  • Halina Ceglarek
  • Adrianna Weindich-Wija