Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Inne Choroby > Jak zdiagnozować chorobę na postawie stanu zębów i jamy ustnej?
Jak zdiagnozować chorobę na postawie stanu zębów i jamy ustnej?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4.4/5 (8 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Zdrowe i piękne zęby to marzenie każdego z nas. Niestety niewielu osobom udaje się uniknąć kosztownych i nieprzyjemnych wizyt u dentysty. Okazuje się jednak, że problemy z zębami nie dotyczą wyłącznie ich samych. Mogą świadczyć o znacznie poważniejszych schorzeniach, które leżą u podłoża takiego stanu rzeczy. Z tego powodu warto nauczyć się wykrywać objawy chorób w sposób prosty i skuteczny – na podstawie obserwacji stanu swoich zębów. Więcej szczegółowych informacji znajdziesz poniżej.
6
Białe linie po wewnętrznej stronie policzków

Jest to objaw liszaju płaskiego.

Gdy myjesz zęby pewnie nie spodziewasz się, że odkryjesz objawy choroby skóry. Liszaj płaski to łagodna w przebiegu choroba, która dotyka zarówno mężczyzn, jak i kobiety między 30 a 70 rokiem życia. Pierwszym jej celem są zazwyczaj błony śluzowe jamy ustnej.

Ustna odmiana liszaju płaskiego przypomina białawy, koronkowy wzór znajdujący się po wewnętrznej stronie policzków. W 70% przypadków zmiany chorobowe najpierw pojawiają się w jamie ustnej, a dopiero później przenoszą się na inne części ciała.

Innym miejscem, w którym często pojawia się liszaj jest pochwa. Choroba ta często mija samoistnie, ale czasami potrzebna jest pomoc lekarza.
7
Pękająca sztuczna szczęka

Może być objawem zachłystowego zapalenia płuc.

Większość osób w ogóle nie wiąże stanu swojej sztucznej szczęki ze zdrowiem, a już na pewno nie przyszłoby im do głowy, że pękanie protezy może być objawem tzw. zachłystowego zapalenia płuc. Jednak zachłystowe zapalenie płuc jest jedną z najczęstszych przyczyn zgonów wśród osób starszych.

Choroba ta rozwija się często na skutek przedostania się do płuc zanieczyszczeń znajdujących się pomiędzy dziąsłami, a sztuczną szczęką. Prowadzi to do bardzo niebezpiecznego (a nawet śmiertelnego) stanu zapalnego. Żeby zapobiec tej chorobie należy co wieczór zdejmować protezę i czyścić ją specjalną szczoteczką, a następnie umieszczać w roztworze o właściwościach oczyszczających.

Na co jeszcze zwrócić uwagę? Szukaj miękkiego, popękanego osadu rozwijającego się na powierzchni protezy.

Pamiętaj, że dokładne i regularne czyszczenie sztucznej szczęki daje ci 100% ochronę przed tą groźną chorobą.
Jak odetkać ucho?
Jak pozbyć się woskowiny z ucha?
Jak usunąć drzazgę sodą?
Jak samemu zdiagnozować stan narządów wewnętrznych w 1 minutę?
< poprzedniastrona 5 z 5
 4.4/5 (8 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Zapalenie węzłów chłonnych jest częstym powikłaniem niektórych zakażeń bakteryjnych. Poniżej znajdziesz przyczyny...
Jak leczyć zapalenie węzłów chłonnych?
Zapalenie węzłów chłonnych jest częstym powikłaniem...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt