Tutaj jesteś: Zdrowie > Zdrowie Rodzinne > Zdrowie Mężczyzny > Jak pozbyć się nadmiaru wody z organizmu?

Jak pozbyć się nadmiaru wody z organizmu?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.5/5 (51 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 9 
Jeśli czujesz się jak ludzik Michellin, zwłaszcza gdy zbliża się miesiączka, jesteś jedną z wielu kobiet, które zmagają się z problemem zatrzymania wody w organizmie. Jest to część syndromu napięcia przedmiesiączkowego (PMS) związana ze zmianami w gospodarce hormonalnej tuż przed wystąpieniem krwawienia. Istnieją jednak sytuacje, gdy zatrzymanie wody w organizmie dotyka zarówno kobiet, jak i mężczyzn i jest ono skutkiem problemów z nerkami (zarówno poważnych chorób nerek, jak i picia niewystarczającej dla prawidłowego metabolizmu ilości wody). Z nadmiernym gromadzeniem wody związana jest również nieprawidłowa praca serca, wątroby i tarczycy. Powód może być też prozaiczny – spożywanie zbyt dużej ilości solonych potraw zamienia twój organizm w wielki zbiornik na wodę. Poniżej znajdziesz kilka domowych sposobów na usunięcie nadmiaru wody z organizmu. Nie mogą one jednak stanowić alternatywy dla profesjonalnej pomocy lekarskiej. Jeśli podejrzewasz, że twoje problemy mogą być związane z nieprawidłowym funkcjonowaniem narządów wewnętrznych (w szczególności nerek), niezwłocznie udaj się do lekarza.
1
frytki

Unikaj soli

Gdy czujesz, że wkrótce nadejdzie okres, prawie całkowicie zrezygnuj ze spożywania słonych potraw. Sól zwiększa zatrzymywanie wody w organizmie, sprawiając, że czujesz się jeszcze „większa”. Całkowicie ogranicz w tym czasie fast-foody i przetworzone pokarmy. Są one wprost przeładowane solą. Zamiast solić potrawy, dopraw je pieprzem lub innymi przyprawami.

2
banany

Jedz banany

Pokrój je na talarki i dodaj do płatków śniadaniowych, zrób z nich koktajl lub po prostu obierz i zjedz. Banany zawierają dużą ilość potasu, który pomaga pozbyć się nadmiaru wody. Nie przepadasz za bananami? Wymień je na garść rodzynek.

3
kostki lodu

Rób okłady z lodu

Gdy puchną ci kostki, przyłóż do nich okład z lodu. Kostki lodu umieść w plastikowej torebce strunowej i owiń cienkim ręczniczkiem. Przyłóż kompres do opuchniętego miejsca na 5-10 minut. W lecie mocz nogi w głębokiej (powyżej kostek) kąpieli z lodowatej wody. Osoby chorujące na cukrzycę nie powinny stosować tego sposobu.

4
żurawina

Jedz naturalne środki moczopędne

Do kanapek i sałatek dodawaj naturalny środek moczopędny – kapustę. Na drugie śniadanie zjedz porcję surówki z białej kapusty. Pij naturalny sok z żurawiny. To kolejny skuteczny środek moczopędny.

5
jogurt

Jedz jogurt

Zbyt duża ilość ciężkostrawnych przekąsek prowadzi do niestrawności i wzdęć. Jeśli czujesz się pełna nie tylko z powodu zatrzymania wody w organizmie, zjedz porcję jogurtu naturalnego o niskiej zawartości tłuszczu. Zawiera on żywe kultury bakterii wspomagające trawienie.

6
picie wody

Pij wodę

Może będzie to dla ciebie zaskoczeniem, ale najlepszym środkiem na pozbycie się nadmiaru wody w organizmie jest... woda! Nic tak skutecznie nie oczyści twojego organizmu z toksyn i nie złagodzi objawów PMS. Pij 8-10 szklanek wody dziennie (więcej, gdy ćwiczysz).

UWAGA! Ten sposób należy stosować tylko w przypadku przedmiesiączkowego zatrzymania wody w organizmie. Jeśli za stanem tym stoją inne poważne schorzenia (w tym problemy z nerkami), picie większej ilości wody może nie być korzystne.

7
witaminy

Zażywaj witaminy

Gdy czujesz się jak nadmuchany balon, spróbuj zażywać witaminy A i C. Zmniejszają one kruchość naczynek krwionośnych i zmniejszają ilość wody zatrzymanej w organizmie. Wypróbuj również suplementy diety na nadmiar wody w organizmie.

8
zakazy i nakazy

Zalecenia i zakazy

  • Unoś nogi. Zatrzymanie wody w organizmie sprawia, że kostki puchną jak drożdżowe bułeczki. Żeby temu zapobiec, trochę się poruszaj. Ćwiczenia angażujące mięśnie łydek pomagają pobudzić krążenie krwi i usunąć nadmiar wody z okolicy kostek. Cuda może zdziałać również regularne maszerowanie, bieganie, jazda na rowerze czy uprawianie aerobiku. Jeśli masz pracę siedzącą i doskwiera ci opuchlizna kostek, co kilka minut unoś nogi równolegle do podłogi. Podczas przerw w pracy rób krótkie spacery lub wspinaj się po schodach.

  • Trzymaj stopy w górze. Gdy czytasz, odpoczywasz, oglądasz telewizję, połóż pod nie poduszkę. Grawitacja pomoże usunąć nadmiar wody z nóg.

  • Odzwyczaj się od siedzenia ze skrzyżowanymi nogami. Ograniczasz w ten sposób przepływ krwi sprawiając, że nogi nie tylko puchną, ale i tworzą się na nich nieestetyczne pajączki.

  • Wyrzuć ze swojej szafy wszystkie obcisłe ubrania. Jeśli musisz się nieźle napocić, żeby wcisnąć się w spodnie, możesz być pewna, że nacisk na górną część ud i brzuch uniemożliwi odpływ płynów z dolnych partii nóg.

  • Ogranicz spożycie alkoholu.

  • Rzuć palenie.

  • Unikaj fast-foodów. Nie tylko są kaloryczne i niezdrowe, ale poprzez dużą zawartość soli zatrzymują w twoim organizmie wodę.

  • Zamiast jeść 3 duże posiłki w ciągu dnia, spożywaj 6 mniejszych.

 3.5/5 (51 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (11)

faja - 2016-02-01
bez senu
E - 2015-04-09
"Grawitacja pomoże usunąć nadmiar wody z nóg."
I ktoś to napisał na serio?
adaaaa - 2014-11-27
Herbatka lub tabletki z pokrzywy pomagają na nadmiar wody w organizmie.
Zniesmaczona - 2014-10-01
A cóż to za świńska reklama "nazwa.pl" której nie można się pozbyć. Przestaje odwiedzać waszą strone.
Bah - 2014-08-25
A jak nie możesz żyć bez soli, zastąp ją chlorkiem potasu - jest też słony, tylko zostawia lekko gorzkawy posmak (nie za mocny). Tylko uważaj jeśli masz kłopoty z nerkami...
paula_1505 - 2014-08-24
Moim zdaniem najlepszym sposobem jest zrobienie 1-2 dniowej diety oczyszczającej. Przy codziennym funkcjonowaniu zalecałabym picie wody z cytryną, oczywiście bez cukru.
marcinkaczy - 2014-07-23
Proponuje jeść przyprawy. Przyspieszają przemianę materii i jedząc je już pół roku czuję się świetnie. Traktuje je jak lekarstwo, głównie cynamon, ostra papryka, pieprz, curry. Można jeść także inne i rzecz jasna. Od początku roku schudłem 15 kilo :)
MG - 2013-07-08
Marta: Czy to cały Twój codzienny posiłek? Wszystkie te produkty, co wymieniłaś? Poza tym podział posiłków jedynie na śniadanie, obiad i kolację? Błąd, błąd, jeszcze raz błąd. Jeśli tak to źle się odżywiasz - dostarczasz sobie zbyt małej ilości energii i składników odżywczych. W takim wypadku organizm nastawia się na "oszczędzanie energii" i zwalnia Twój metabolizm. Dlatego nie dziw się, że masz "tragiczną przemianę materii".
Marta - 2013-06-03
Oprócz picia wody w duuużych ilościach myślę że odżywiam się ok tzn śniadanie:płatki fitness z jogurtem i kromka chleba, II kromka, obiad: płatki, kolacja: jogurt a woda i tak się zatrzymuje. Ćwiczę na hula hop ok godziny dziennie a i tak moja przemiana materii jest tragiczna. Już nie wiem co mam robić. Mam niedoczynność tarczycy (jeszce jestem przed wizytą), ale tak się nie da funkcjonować...
STELLA176 - 2013-04-25
. . . (~") . . . Ja proponuje zażyć 1/2 tabletki Furosemid i uczucie rewelacyjne.
NieLubieOdkurzac - 2013-04-23
Ja przed miesiączką jestem bardzo spuchnięta i nic na to nie mogę poradzić... :( Muszę tez uważać, co jem, bo wiele rzeczy powoduje, że czuję się jeszcze bardziej powiększona.
Zgodnie z zaleceniami powinno się wypijać co najmniej 8 szklanek wody dziennie, a w lecie nawet więcej. Dla wielu z nas...
Owoce i warzywa usuwające nadmiar wody z organizmu
Zgodnie z zaleceniami powinno się wypijać co najmniej...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt