Tutaj jesteś: Zdrowie > Zdrowie Psychiczne > Rozwój Osobisty > Jak zwiększyć poczucie własnej wartości?

Jak zwiększyć poczucie własnej wartości?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 5/5 (5 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Każdy z nas potrzebuje od czasu do czasu odrobinę wzmocnić poczucie własnej wartości. Jeśli jednak już od dłuższego czasu czujesz się marnie a troje poczucie własnej wartości jest mocno zachwiane to z pewnością potrzebujesz silnej terapii wstrząsowej. O ile zakupy i nowe ubrania mogą zdziałać cuda to możliwe, że nie masz pieniędzy lub nie masz ochoty ich wydawać. Co wówczas? Poniżej 9 wspaniałych sposobów na zwiększenie poczucia własnej wartości:
1

Pozbądź się pseudo przyjaciół

Pseudo przyjaciele to osoby z twojego grona znajomych, które udają twoich przyjaciół jednak gdy tylko mogą to mieszają cię z błotem. Wszystko negują, nic co dotyczy twojej osoby im się nie podoba, zawsze znajdują w tobie wady. Takie osoby naprawdę potrafią zaniżyć nasze własne poczucie wartości. Kiedy tylko przestaniesz się z nimi spotykać twoje ego gwałtownie pójdzie w górę. Kto potrzebuje hejtersów skoro mamy pod ręką prawdziwych przyjaciół?

2

Zrób coś dla innych – za darmo!

Wolontariat jest jednym z najlepszych sposobów na zwiększenie poczucia własnej wartości ponieważ podczas pomagania innym pomagasz również samemu sobie. Wpisz w wyszukiwarkę Google „wolontariat” + nazwę swojej miejscowości a lista poszukiwanych wolontariuszy będzie bardzo długa. Możesz zgłosić się do hospicjum i przynosić radość chorym dzieciom, pomagać w prowadzeniu hipoterapii, wychodzić z niepełnosprawnymi nastolatkami "do miasta", szukać sponsorów dla różnych organizacji charytatywnych itp. Znajdź organizację którą wspierasz całym duchem i zaangażuj się w jej działania a twoje poczucie własnej wartości wystrzeli w górę jak z procy.

Jak przebaczyć i zapomnieć?
Jak czuć się atrakcyjną?
Jak docenić samego siebie?
Jak walczyć ze swoimi słabościami?
3

Skup się na pozytywach

Marzę o szczuplejszych udach i bardziej błyszczących włosach, ale wiesz co? Mam piękne zielone oczy i płaski brzuch. Zatem zamiast skupiać się na swoich wadach postaraj się pomyśleć o tym co masz ładnego i jakie są twoje mocne strony.

4

Bądź wdzięczny

Nawet jeśli masz wielkiego pecha to z pewnością nieraz przytrafia ci się szczęście. Może tego nie dostrzegasz, może musiałbyś się mocno wysilić aby sobie to uzmysłowić, jednak wiedz że szczęście jest obok ciebie. Jedną z metod zwiększenia własnej wartości jest rozpoznanie tych plusów i bycie za nie wdzięcznym. Możesz być wdzięczny za swoje zdrowie i zdrowie swoich najbliższych, za przyjaciół którzy cię otaczają i wspierają czy nawet za to, że masz ładne perfumy! Widzisz? Jest tyle powodów do wdzięczności!

5

Naucz się akceptować komplementy

Dla niektórych akceptacja komplementów jest bardzo trudna, nawet jeśli są one szczere. Musimy nauczyć się je akceptować, zwłaszcza wówczas kiedy nie dotyczą one naszego wyglądu zewnętrznego. Jeśli zrobisz coś niesamowitego a ktoś to zauważy i cię pochwali zaakceptuj komplement zwykłym "dziękuję".

6

Dowiedz się jakie są przyczyny spadku poczucia własnej wartości

Każdy z nas ma pewne słabości a ich akceptacja zwiększa poczucie własnej wartości. Niektóre kobiety odczuwają przygnębienie i nie doceniają siebie podczas zespołu napięcia przedmiesiączkowego czy podczas skupiania się na własnym wyglądzie ("nie wyglądam tak jakbym chciała"). Jak tylko zorientujesz się co wywołuje u ciebie złe samopoczucie to zacznij tego po prostu unikać!

7

Bądź szczery

Czasami nasze poczucie własnej wartości podupada kiedy robimy coś czego nie powinniśmy. Za dużo obgadywania, słaba wola podczas diety, za dużo alkoholu, zbyt dużo agresji, za mało pracy lub nauki czy bycie tą "drugą" w związku. Usiądź i zastanów się szczerze nad swoim życiem i postępowaniem. Czy to z niego wynika twoje złe samopoczucie?

8

Znajdź inspirację

Jeśli masz prawdziwy problem, taki który jest przyczyną spadku twojej samooceny to nadszedł czas aby się zainspirować kimś innym do wprowadzenia zmian. Spójrz na kogoś w twoim otoczeniu kto zmagał się z podobnym problemem lub znajdź jakiegoś celebrytę który mógłby cię zainspirować do działania.

9

Ustal cele i wprowadź zmiany

Teraz nadszedł czas do naprawienia tego wszystkiego co się nie układa w twoim życiu. Wyznacz cele i zrób wszystko aby je osiągnąć. Osiąganie nawet pozornie drobnych celów zwiększy twoją samoocenę nie wspominając o tym jaka będzie ona olbrzymia kiedy osiągniesz swój główny cel.

Przeczytaj teraz: Jak czuć się atrakcyjną?
 5/5 (5 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Poczucie własnej wartości jest bardzo ważne w naszym życiu. Dzięki niemu potrafimy być asertywni i możemy efektywnie...
Jak podwyższyć poczucie własnej wartości?
Poczucie własnej wartości jest bardzo ważne w naszym...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt