Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Odnowa Biologiczna i SPA > Inne zabiegi > Domowe sposoby na nieprzyjemny zapach stóp

Domowe sposoby na nieprzyjemny zapach stóp

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.3/5 (45 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 20 
Wstydzisz się zdejmować buty u znajomych bojąc się, że gdy to zrobisz, znokautujesz całe pomieszczenie? Nieprzyjemny zapach stóp to kłopotliwy problem, który skutecznie ogranicza życie towarzyskie i naraża nas na złowrogie spojrzenia znajomych. Brzydki zapach stóp przypisywany jest bakterii, która rozwija się w ciepłym, wilgotnym środowisku, jakim są spocone stopy, wilgotne skarpetki, czy przepocone buty. Jeśli zmagasz się z tym problemem, nie załamuj się. Istnieją skuteczne domowe sposoby, które pozwolą ci utrzymać stopy w suchości i na zawsze pozbyć się nieprzyjemnego zapachu.
1
sposoby na nieprzyjemny zapach stóp - 1
Dokładnie myj stopy

Gruczoły potowe znajdujące się na stopach wydzielają pot składający się z wody, soli, składników mineralnych i różnego rodzaju kwasów będących produktem ubocznym przemiany materii. W obecności określonych bakterii pot ulega rozkładowi, prowadząc do powstania brzydkiego zapachu. Dokładne mycie stóp antybakteryjnym mydłem i wycieranie ich do sucha skutecznie zatrzymuje ten proces. Jeśli twoje stopy wydzielają bardzo ostry zapach, musisz myć je kilka razy dziennie. W przeciwnym wypadku starczy robienie tego dwa razy dziennie podczas codziennych kąpieli.
2
sposoby na nieprzyjemny zapach stóp - 2
„Posól” stopy

Jeśli twoje stopy bardzo się pocą, przygotuj im kąpiel z roztworu 0,5 litra wody i pół szklanki soli koszernej (grubokrystalicznej). Po namoczeniu nóg w roztworze nie płucz ich już, ale od razu wytrzyj do sucha. Jeśli wiesz, jak wpływa na skórę kąpiel w morzu, domyślisz się jak skutecznie wysuszy skórę stóp sól.
3
sposoby na nieprzyjemny zapach stóp - 3
Traktuj stopy tak jak pachy

Może o tym nie wiesz, ale ten sam antyperspirant, który stosujesz pod pachy, może być również używany do stóp. Uważnie czytaj jednak etykiety. Dezodorant ma wyłącznie działanie antybakteryjne, antyperspirant nie tylko zabija bakterie wywołujące brzydki zapach, ale również ogranicza nadmierne pocenie.
4
sposoby na nieprzyjemny zapach stóp - 4
Wypróbuj talk

Kup pudrowy dezodorant do stóp, który zawiera talk. Wchłonie on wilgoć zapobiegając tworzeniu się korzystnego środowiska do rozwoju bakterii.
5
sposoby na nieprzyjemny zapach stóp - 5
Noś wyłącznie naturalne skarpetki

Noś skarpetki, które pozwolą twoim stopom oddychać. Najlepsze tkaniny to bawełna i wełna. Nie trzeba chyba mówić, że skarpetki należy zmieniać przynajmniej raz dziennie.
6
sposoby na nieprzyjemny zapach stóp - 6
Zakładaj przewiewne buty

Gdy tylko jest to możliwe, wybieraj buty, które zapewnią stopom dopływ powietrza (np. sandały). Jeśli pora roku wymaga innego obuwia, zawsze inwestuj w buty z naturalnej skóry lub z materiału. Trzymaj się z daleka od syntetycznych materiałów i gumy.
7
sposoby na nieprzyjemny zapach stóp - 7
Regularnie pierz tekstylne obuwie

Niektóre tekstylne buty (np. tenisówki, czy adidasy) można prać w pralce. Rób to możliwie często i pozwól butom dobrze wyschnąć na powietrzu.
8
sposoby na nieprzyjemny zapach stóp - 8
Pozwól butom oddychać

Nie noś tych samych butów dwa dni z rzędu. Pozostaw je, by nieco się przewietrzyły. Poluzuj sznurówki, odegnij język, połóż buty na słońcu.
9
sposoby na nieprzyjemny zapach stóp - 9
Posyp buty skrobią

Posyp wnętrze butów skrobią kukurydzianą. Wchłonie ona wilgoć, zapobiegając nieprzyjemnemu zapachowi zarówno butów, jak i stóp.
10
sposoby na nieprzyjemny zapach stóp - 10
Uważaj na to, co jesz

Unikaj potraw mocno doprawionych czosnkiem, cebulą, pieprzem, czy szczypiorkiem. Substancje zawarte w tych warzywach przedostają się do krwiobiegu sprawiając, że ich zapach jest wyczuwalny nawet w pocie.
11
sposoby na nieprzyjemny zapach stóp - 11
Zachowaj spokój

Stres i zdenerwowanie wzmagają wydzielanie potu, dając bakteriom jeszcze lepszą okazję do rozwoju. Jeśli stres jest regularnym elementem twojego stylu życia, czas wziąć się za siebie lub przynajmniej nauczyć się kilku technik relaksacyjnych.
12
sposoby na nieprzyjemny zapach stóp - 12
Soda oczyszczona

Odśwież buty wsypując do środka 1-2 łyżeczki sody oczyszczonej. Zaabsorbuje ona zarówno wilgoć, jak i brzydki zapach.

Jeśli chcesz, by twoje buty nie tylko nie śmierdziały, ale i przyjemnie pachniały, zmieszaj 3 łyżki sody z 3 łyżkami mielonych suszonych liści szałwii. Umieść proszek w szczelnym słoiczku i codziennie wieczorem wsypuj 1 łyżeczkę specyfiku do każdego buta. Pozostaw go w butach na noc, a rano dokładnie wytrzep. Następnego wieczora powtórz zabieg.

Możesz również dodać sody oczyszczonej do kąpieli. 2 łyżki sody na miskę ciepłej wody to doskonały przepis na roztwór do kąpieli stóp. Namaczaj w nim stopy co wieczór przez okres jednego miesiąca.
13
sposoby na nieprzyjemny zapach stóp - 13
Skrobia kukurydziana

Kolejnym sposobem na odświeżenie butów jest wsypywanie do nich na noc 1-2 łyżeczek skrobi kukurydzianej.
14
sposoby na nieprzyjemny zapach stóp - 14
Sól

Przez 10 minut namaczaj stopy w roztworze ciepłej wody z 1 łyżką stołową soli lub soli Epsom. Powtarzaj ten zabieg co najmniej kilka razy w tygodniu.
15
sposoby na nieprzyjemny zapach stóp - 15
Ocet

Kilka razy w tygodniu rób kąpiel stóp z dodatkiem octu jabłkowego lub winnego. Rozcieńcz 1/3 szklanki octu w misce ciepłej wody. Namaczaj stopy przez 10-15 minut.
16
sposoby na nieprzyjemny zapach stóp - 16
Imbir

Zetrzyj 3-5 cm kawałek korzenia imbiru. Umieść papkę na kawałku materiałowej chusteczki lub gazy i na kilka minut włóż do naczynia z gorącą wodą. Codziennie po wieczornej kąpieli wcieraj otrzymany specyfik w stopy. Stosuj ten zabieg przynajmniej przez dwa tygodnie.
17
sposoby na nieprzyjemny zapach stóp - 17
Rzodkiew

Odciśnij sok z około 24 rzodkwi. Dodaj ¼ łyżeczki gliceryny i wlej całość do butelki z atomizerem. Spryskuj stopy i palce specyfikiem, a pozbędziesz się nieprzyjemnego zapachu.
18
sposoby na nieprzyjemny zapach stóp - 18
Czarna herbata

Mocz stopy w czarnej herbacie. Kwas taninowy, będący jednym ze składników herbaty, ma właściwości obkurczające i zmniejszające potliwość. Żeby zrobić herbacianą kąpiel stóp, zalej 5 torebek herbaty 1 litrem wrzącej wody. Poczekaj, aż wywar ostygnie (w lecie możesz dodać do niego kilka kostek lodu) i zanurz w nim stopy na 20-30 minut.
19
sposoby na nieprzyjemny zapach stóp - 19
Woda

Tanim i skutecznym sposobem na nadpotliwe i nieprzyjemnie pachnące stopy są naprzemienne kąpiele z gorącej i zimnej wody. Regulują one krążenie krwi ograniczając wydzielanie potu. Przygotuj dwie miski, jedną z gorącą, a drugą z zimną wodą (możesz dodać do niej kostki lodu i 1-2 łyżeczki soku z cytryny). Po namoczeniu stóp w gorącej kąpieli, zanurz je w kąpieli zimnej. Na koniec natrzyj stopy spirytusem salicylowym (a najlepiej wódką). Zabieg taki przeprowadzaj codziennie, w szczególności w lecie.
 3.3/5 (45 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (13)

cinek227 - 2016-05-12
marjo gdzie dostac tą formaline
marjo - 2016-04-21
najlepsza jest formalina wroztwoże 100% smarować między palcami u nóg przez tydzień i spokój na trzy lata.
gabbie - 2016-02-09
Mi pomaga antyperspirant z Bielendy z serii Happy end. Nakladam go rano na stopy i dzieki temu przez caly dzien skora jest swieza, nawilzona i pozbylam sie nieprzyjemnego zapachu :) polecam :)
śmirdziały - 2016-01-05
a co powiecie na przemywanie stup alkoholem stosuje to od 6 miesiecy mniej więcej dwa razy w tygodniu oczywaiście po tym kremik mocno nawilżający i skarpetka bawełniana muszę powiedzieć że to mega działa stopki me nie śmierdzą tylko nie wiem czy mogą wystąpić jakieś obawy bo nic nie znarazłam w w necie na temat przemywania stup alkocholem 40procętowym mąż mówi ty myszko zaczęłaś chlać hehhehehhe
MartaD - 2014-11-28
Ja u swojego męża stosowałam już wszystkie sposoby. Nic nie pomagało. Gdzieś w necie przeczytałam o nowym preparacie - Podolight. Producent pisze że działa przez 6 tygodni po 1 aplikacji. Mija 4 tydzień i smrodu nie ma. Hurra !!!!
jonasz - 2014-11-27
czyścioch zgadzam się. Ale co w przypadku gdy myjesz 2 razy dziennie badania w laboratorium nie wykazują grzybicy a stopy dalej śmierdzą?
jesiooooonka - 2014-10-13
Najlepiej zrobić wywar z mięty, goździków, 0,5 szklanki octu i szczypty soli. Nasączyć tym wywarem materiał i położyć na stopy na 15 minut. Później obmyć nogi w jak najzimniejszej wodzie, dokładnie wysuszyć i zasypać talkiem (najlepiej zapachowym). A co do butów to kupować skórzane i w miarę przewiewne, oddychające. Jeżeli wydziela się z nich nieprzyjemny zapach to wyprać w pralce albo włożyć pod lampę ultrafioletową (jest ona w zwabiaczach na komary). Światło te ma właściwości anty bakteryjne, dlatego znajduje się na salach szpitalnych. Pozdrawiam :)
czyścioch - 2014-08-12
Trzeba nogi codziennie wyszorować z użyciem mydła i wody.Bez tego ani rusz.Skarpety trzeba zmieniać regularnie.Samo moczenie w wodzie nic nie da.
kaja - 2014-08-12
Najlepszy jest kwas borowy, dostępny w aptece. Wystarczy odrobię wsypać do buta i po kłopocie :-)
stefan - 2014-08-11
Na więcej podstron nie dało się podzielić?
efi5 - 2013-04-15
To prawda, że brzydki zapach stóp potrafi uczynić życie smutnym..Znam takie osoby i już samo powiedzenie lub podpowiedzenie im o tym jest mocno krępujące.Jednak jestem za tym żeby mimo wszystko poruszac ten temat, bo ma istotne znaczenie w naszym zyciu.Dziękuję za wszystkie porady, bo warto je było przeczytać i delikatnie podpowiem osobom zainteresowanym w moim otoczeniu.
haha1235 - 2012-11-22
Przede wszystkim to higiena... higiena i jeszcze raz higiena, bo bez tego ani rusz. Po drugie świeże skarpetki co dziennie!!!! nawet 2-3 razy dziennie, w zależności od potrzeby. Moczenmie nóg itd.
Ale faktycznie, to czasem nie wystarcza i trzeba sięgnąć po inne środki. Dobrym rozwiązaniem są wkładki8 zapachowe do butów lub saszetki, takie jak np. te:
http://allegro.pl/saszetki-zapachowe-pachnace-do-butow-szafy-2-szt-i2791403725.html
to znalazłam przed chwilą, ale jest wiele takich aukcji czy sklepów, bez trudu można znaleźć podobne! polecam!
janusz - 2012-11-20
Dziękuje, porady okazały się przydatne :)
Zbliża się lato, czas noszenia sandałów i odkrytych butów. Nie możesz pozwolić więc sobie na brzydki zapach stóp. Mamy...
Jak pozbyć się brzydkiego zapachu stóp
Zbliża się lato, czas noszenia sandałów i odkrytych...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt