Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Alergie > Jak leczyć zatoki?

Jak leczyć zatoki?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.8/5 (80 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 9 
Objawami chorych zatok może być ból głowy - szczególnie nasilający się podczas pochylania głowy, kichania, problemy z węchem oraz stale zatkany nos. Poniżej przestawiam metody leczenia zatok.
1
sposoby na zatoki - krok 1

Parówki i inhalacje

Jedną z metod rozrzedzenia wydzieliny oraz zmniejszenia bólu wywołanego chorymi zatokami są inhalacje czyli wdychanie pary wodnej. Do parówki warto dodać kilka kropel olejku aromatycznego np. eukaliptusowego lub sosnowy. Do miednicy z gorącą wodą dodaj olejek a następnie się nad nią pochyl przykrywając głowę wraz z miednicą dużym ręcznikiem. Staraj się głęboko oddychać przez obydwie dziurki i jak najczęściej wydmuchuj nos.

2
sposoby na zatoki - krok 2

Herbatki ziołowe

Pij gorące herbatki ziołowe z kopru włoskiego lub kozieradki. Pomogą one oczyścić drogi oddechowe z zalegającego śluzu.

3
sposoby na zatoki - krok 3

Chilli, czosnek, papryka czerwona

Niektóre produkty żywnościowe pomogą uwolnić się od bólu spowodowanego zatkanymi zatokami. Do potraw dodawaj chilli, czosnek czy mieloną paprykę czerwoną.

4
sposoby na zatoki - krok 4

Gorące okłady

Niezwykle pomocne są również gorące kompresy na twarz. Nakładaj je na 5-8 minut aż poczujesz ulgę. Kompresy rób tak często jak potrzeba.

5
sposoby na zatoki - krok 5

Hatha Joga na zatoki

Wykonuj ćwiczenia fizyczne oparte na zasadach hatha joga. Joga jest wskazana dla osób cierpiących na zatoki czy katar.

6
sposoby na zatoki - krok 6

Spray na zatoki

Używaj sprayu na zatoki np. Euphorbium Compositium.

7
sposoby na zatoki - krok 7

Świecowanie uszu

Świecowanie uszu jest starą metodą Indian Hopi walki z migreną i chorymi zatokami. Świecowanie można wykonać w większości gabinetów medycyny naturalnej jednak można zrobić to również samemu w domu. Ważne jednak aby świece były oryginalne a nie podróbki (kupisz je na przykład tutaj), w przeciwnym razie mogą ci bowiem zaszkodzić. Jeśli znasz pewne źródło przeczytaj jak wykonać zabieg świecowania uszu.

8
sposoby na zatoki - krok 8

Liście brzozy

Brzoza ma wiele dobroczynnych właściwości. Jedną z nich jest leczenie zatkanych zatok. Z liści brzozy należy zrobić okład na czole i nosić go nieprzerwanie przez 2 dni. Po dwóch dniach wydzielina z ropą powinny same spłynąć.

Wskazówki
  • W przypadku podejrzenia chorych zatok należy niezwłocznie udać się do laryngologa.
  • Kup nawilżacz do powietrza. Suche powietrze powoduje jeszcze większe dolegliwości.
  • Polecam tabletki lub krople Sinupret
 3.8/5 (80 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (6)

Jolka - 2015-08-12
Lepiej nic nie robić samo przejdzie
topielica - 2013-09-21
Bardzo dobrze działa czosnek ,ale nie każdy może go jeśc wobec tego polecam tabletki czosnkowe z dodatkiem pokrzywy alliofil -naturalne i pomagają przy zatokach.
Sanienka - 2011-05-23
Leyja może za krótko je stosowałaś, na to trzeba czasu i systematyczności. Ja co prawda nie mam problemów z zatokami, ale przy katarze Euphorbium mi pomógł bardzo szybko.
leyla75 - 2011-03-12
witam

Na moje zatoki nic nie dzilala. robilam parowki, stosowalam tez Euphorbium i nic a nic , mam zatkany nos , ne moge oddychac , mecze sie nawet przy mowieniu POMOCY !!!!
marfanka - 2010-05-30
W pierwszej poradzie pisze, że dobrą metoda jest inhalacja czyli wdychanie pary wodnej. Na tej samej zasadzie działa właśnie euphorbium, które jest roztworem soli fizjologicznej z substancjami leczniczymi, które wspomagają odbudowę zniszczonej śluzówki nosa. Tak jak inhalacja nawilża śluzówkę nosa. Przy katarze siennym ogromnym plusem jest to, że preparat ten można bardzo długo stosować.
Cati - 2010-04-30
Euphorbium to bardzo fajne krople. Pomagają zarówno przy katarze alergicznym jak i zatokowym
Zapalenie zatok powstaje na skutek infekcji błony śluzowej zatok. Objawami tej choroby są: ból i ucisk w okolicy zatok,...
Domowe sposoby na zatoki
Zapalenie zatok powstaje na skutek infekcji błony śluzowej zatok. Objawami tej choroby...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt