Tutaj jesteś: Podróże > Typy Podróży > Weekendowe > Co warto zwiedzić w Sandomierzu?

Co warto zwiedzić w Sandomierzu?

Stopień trudności: umiarkowane
, redaktor Tipy.pl
 4.8/5 (197 ocen)
Oceń 
Udostępnij
To miasto wymienione było w kronikach historycznych już w XI wieku. Wypadki dziejowe nie obchodziły się z nim zbyt łaskawie: dwukrotnie niszczone było przez Tatarów, padło ofiarą straszliwej epidemii w XVII wieku, stało się też celem najazdu Szwedów, w końcu - obiektem operacji militarnych w czasie obu wojen światowych. Pomimo tych wszystkich niepowodzeń miasto zachowało jeszcze wiele śladów swojej świetności. Z poniższego artykułu dowiesz się, co warto zobaczyć w Sandomierzu.
1
Zamek Kazimierzowski
Zamek Kazimierzowski wzniesiony został w XIV wieku na miejscu dawnego grodu, później kilkakrotnie był przebudowany. W swojej obecnej postaci jest wyrazem zawirowań historycznych. Obecnie znajduje się tam siedziba Muzeum Okręgowego.
2
Ratusz
Ratusz wybudowany w XIV wieku, jeden z najpiękniejszych ratuszy renesansowych w Polsce. Wielokrotnie ulegał pożarom i był odnawiany.
3
Barokowa dzwonnica z XVIII wieku z okazałym kamiennym portalem. Według średniowiecznego zwyczaju dla upamiętnienia poległych pod Warną, codziennie wieczorem o godzinie 21 rozlega się dziewięciokrotne uderzenie dzwonu.
4
Kościół św. Michała wraz z zespołem dawnego klasztoru Benedyktynek, zbudowany w XVII wieku z fundacji Zofii Sieniakowskiej według projektu Michała Linka. Kościół jest jednonawowy nakryty sklepieniami kolebkowo-krzyżowymi podtrzymywanymi przez zdwojone, jońskie pilastry. Zespół pobenedyktyński jest znakomitym przykładem sztuki barokowej architektury klasztornej w Polsce. Kamienne portale i szczyty zwieńczone posągami tworzą bogatą architekturę budowli. We wnętrzu, częściowo zniszczonym przez pożar w 1966 roku, zachowała się piękna rzeźbiona ambona z XVII wieku. W klasztorze znajduje się także bardzo bogaty zespół tkanin z XVII-XVIII wieku.
Co warto zwiedzić w Tarnowie i okolicach?
Co robić w weekend? Wrocław: Polska stolica krasnali!
Jak spakować plecak na wycieczkę w góry?
Jak spędzić dzień w Zakopanem?
 4.8/5 (197 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

RodzinneWycieczki - 2011-10-11
Wspaniałe miasto, wiem co mówię –pochodzę z S-rza.
Odwiedzającym moje miasto polecam urokliwy, dominikański kościół św. Jabuba. Jeden z najstarszych kościołów w Polsce, w całości wzniesiony z cegły. Odnajdziemy go idąc od Rynku w stronę Zamku, należy przed Zamkiem skręcić w prawo. Po zwiedzeniu kościoła i zapewne po miłej pogawędce z tamtejszym Dominikanem, zapraszam na spacer w głąb wąwozu, aż dojdziemy do kościoła św. Pawła. Kościół ufundowany przez krakowskiego biskupa Iwona Odrowąża na dawnym wzgórzu staromiejskim w 1226r.
Przez kościołem, po lewej stronie znajduje się lessowy Wąwóz Królowej Jadwigi. Najciekawszy i najładniejszy wąwóz na terenie miasta o długości 500m. Po wyjściu z wąwozu, przechodzimy przez ul. Krakowską i znajdujemy się na niedawno odnowiony i zmodernizowany Bulwarze Wiślanym im. J. Piłsudskiego: łatwy dojazd, liczne atrakcję w tym rejs po Wiśle.
Pozdrawiam
wycieczka z dzieckiem.pl
Co robić w weekend majowy?
Weekend majowy oczywiście najlepiej wykorzystać spędzając czas z przyjaciółmi...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Robert Kuzba
  • Agnieszka Dąbrówka
  • Natalia Pawlak
  • Krzysztof Żurowski
  • Małgorzata Czapnik
  • Vatiel Driscoll
  • Martyna Piórko
  • Marzena Sałek
  • Patryk Tołczyżewski
pasożyt