Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Żywność > Nabiał > Jak zrobić ser ricotta?

Jak zrobić ser ricotta?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 5/5 (1 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Nasza kuchnia coraz bardziej otwiera się na wpływy zza granicy, a jednym z przejawów tego stanu rzeczy jest coraz częstsze pojawianie się w przepisach francuskiego sera ricotta. Ser ten nie zawsze można znaleźć w polskich sklepach, a nawet gdy jest to możliwe, okazuje się, że czasami po prostu szkoda nam na tę „egzotykę” pieniędzy. Mam jednak dla ciebie dobrą wiadomość. Ser ricotta można zrobić samemu. I wbrew pozorom jest to bardzo proste.
Rzeczy, których potrzebujesz:
2 szklanki pełnego mleka, 1 szklanka jogurtu naturalnego, pełnotłustego, ½ szklanki śmietany kremówki (opcjonalnie), 2 łyżeczki białego octu winnego, 1 łyżeczka soli
1
W dużym rondlu umieść mleko, jogurt, śmietanę, ocet i sól. Wymieszaj i doprowadź całość do wrzenia. Następnie gotuj na małym ogniu przez 1-2 minuty, do czasu, aż mleko się zsiądzie.
2
W międzyczasie wyłóż sitko kilkoma warstwami etaminy (tkanina używana m.in w hafcie krzyżykowym). Umieść sitko nad głęboką miską.
3
Wlej mieszankę mleczną do sitka i pozostaw na 15 minut.
4
Zbierz kawałki zsiadłego mleka, które pozostały na powierzchni etaminy i odciśnij je lekko, by je odsączyć. Ser gotowy.
5
Domowy ser ricotta najlepiej jest podawać lekko ciepły, ale można go również przechowywać w lodówce maksymalnie do trzech dni. Podane tutaj proporcje wystarczą na przygotowanie 2 szklanek tego serka.
Jak pozbyć się zapachu ryby?
Jak obrać liczi?
Jak rozmrażać owoce i warzywa, aby nie straciły wartości odżywczych?
Jak trzymać sól, aby nie zwilgotniała?
Przeczytaj teraz: Jak zrobić masło miodowe?
 5/5 (1 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Nie mam - 2016-04-11
z artykułu:się w przepisach francuskiego sera ricotta.
z Wikipedii:Ricotta – miękki, niedojrzewający ser zwarowy, produkowany we Włoszech z serwatki pozostającej po serach podpuszczkowych (z mleka koziego, krowiego lub owczego) poprzez drugie gotowanie (wł. ricotta), przypominający twaróg, niesolony. Zawiera 20-30% tłuszczu. Spożywany jest na świeżo lub jako składnik potraw: ciast i innych słodyczy, farszów, klusek itp. Oryginalnie włoska ricotta produkowana jest z wcześniej wspomnianej serwatki, jednak na rynku możemy znaleźć ricottę wytwarzaną z serwatki z dodatkiem mleka, a także ricottę z pełnego mleka. Ta ostatnia jest popularna w Stanach Zjednoczonych.
Na zmęczenie najlepsza jest filiżanka kawy, puszka napoju energetycznego lub ziołowy napar. Czy aby na pewno? A może...
Jakie są zalety picia mleka?
Na zmęczenie najlepsza jest filiżanka kawy, puszka napoju energetycznego lub ziołowy...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt