Tutaj jesteś: Hobby, Gry i Zabawy > Hobby > Fotografia > Jak zrobić ramkę na zdjęcia?

Jak zrobić ramkę na zdjęcia?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4.2/5 (14 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Jeżeli ramki dostępne w sklepach nie pasują do twoich zdjęć możesz odpowiednią ramkę zrobić własnoręcznie. Poniżej znajdziesz instrukcję jak to zrobić.
Rzeczy, których potrzebujesz:
Płyta MDF, Klej, Wstążki, Zszywacz
1
Na płycie MDF zaznacz narożniki w odległości 4,8 cm od krawędzi. W za­znaczonych miejscach wywierć niewielkie otwory, a następnie, posługując się metalo­wa linijką i nożem do tapet, wytnij pro­stokąt wyznaczony przez te punkty.
2
Rozetnij kawałek drewna na cztery części: dwie o długości 33 cm i dwie o długości 20 cm. Wygładź końce i naklej deseczki wzdłuż zewnętrznych krawędzi ramki. Narożniki wzmocnij zszywaczem.
3
Odwróć ramkę na drugą stronę i na całym obwodzie rozmieść równomier­nie zszywacze. Jeśli to konieczne, wbij wy­stające zszywacze młotkiem. Wygładź wszystkie nierówności i nałóż podwójną warstwę podkładu. Pozostaw do wysch­nięcia.
4
Utnij sześć kawałków wstążki o długości 38 cm i sześć o długości 30 cm. Wierzch ramki posmaruj klejem do drewna. Ułóż wstążki na ramce i starannie przepleć je na rogach. Aby sprawdzić swoje umiejętności, można przeprowadzić próbę przed nałożeniem kleju.
5
Podnieś ramkę, trzymając ją za krawędź. Końce wszystkich wstążek przymocuj zszywaczem – pamiętaj o starannym naciągnięciu wstążki. Utnij niepotrzebne końce wstążek.
6
Pozostałą wstążką oklej dokładnie boki ramki. W miejscu gdzie łączą się końce umocuj zszywaczem dodatkowy kawałek wstążki, aby ukryć złączenie.
Jak zrobić prasowankę na koszulkę?
Jak przyszywać koraliki?
Jak ozdobić album na zdjęcia?
Jak zrobić ramki ze słoików?
Wskazówki
  • Do zdjęć ślubnych wybierz bogato zdobioną jedwabną wstążkę
  • Zdjęcia z Bożego narodzenia opraw w czerwień i zieleń z dodatkiem brokatu.
 4.2/5 (14 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (2)

Ariel - 2009-10-05
MDF - produkt drewnopochodny, zamiennik dla naturalnego drewna, szczególnie drewna liściastego, płyta przeznaczona do produkcji mebli, elementów wykończeniowych przy aranżacji wnętrz, paneli ściennych, paneli podłogowych, kasetonów, listew ozdobnych, wykończeniowych, meblowych i do produkcji stolarki budowlanej.
baby - 2009-10-05
Co to jest ta płyta MDF?
 
Ramkę tą możesz zawiesić na ścianie lub ustawić na stole z jedzeniem przygotowanym specjalnie na imprezę z okazji...
Jak zrobić ramkę na Halloween?
Ramkę tą możesz zawiesić na ścianie lub ustawić...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt