Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Śniadanie > Ciepłe śniadania > Jak zrobić dobre gofry?

Jak zrobić dobre gofry?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.8/5 (11 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Poniższe wskazówki dotyczą gofrów amerykańskich czyli tych bez drożdży (a nie gofrów belgijskich które są z drożdżami). Pisząc w tytule “dobre gofry” mam na myśli gofry chrupiące i delikatnie brązowe z zewnątrz a w środku wilgotne, lekkie i puszyste.
1

Poniżej przedstawiam 10 wskazówek które pomogą ci zrobić idealne gofry natomiast tu znajdziesz -> przepis na gofry.

2

Szanuj swoją gofrownicę. Upewnij się, że przeczytałeś dokładnie instrukcję obsługi gofrownicy. Nie na wszystkich gofrownicach robi się gofry tak samo. W zależności od firmy i modelu mogą one wymagać innej obsługi. W niektórych przepisach jest zalecane, aby spryskać gofrownicę przed użyciem olejem lub preparatem w sprayu zapobiegającym przywieraniu smażonych produktów. Istnieje spora szansa, że według instrukcji obsługi nie należy tego robić.

3

“Preparat zapobiegający przywieraniu” jest już w cieście. To czy gofry będę przywierać do gofrownicy czy nie uzależnione jest od ilości oleju w cieście. Jeśli gofry zawsze ci przywierają do gofrownicy to oznacza, że musisz zwiększyć ilość oleju.

4

Oddziel białka od żółtek. Jeśli ważne jest dla ciebie, aby gofry były puszyste w środku to przed zrobieniem ciasta oddziel białka od żółtek. Dodaj ubite żółtka do mokrych składników z przepisu na ciasto. Następnie ubij białka na sztywno i delikatnie wmieszaj białkową pianę do ciasta.

Croissanty na śniadanie na 5 sposobów
Jak zrobić croissanty?
Jak zrobić dobre gofry?
Jak zrobić gofry?
5

Unikaj mocnego miksowania. Ciasto na gofry jest dość trudne. Powinno być ono na tyle gładkie aby swobodnie przepłynąć przez dołeczki na płytce gofrownicy, ale nigdy nie powinno być przesadnie zmiksowane. “Przemiksowanie” ciasta aktywuje gluten który nadaje gumiastą i mniej puszystą konsystencję. Rozwiązaniem tego problemu jest cierpliwość. Za pomocą gumowej szpachelki lub łyżki wymieszaj mokre składniki ciasta razem z suchymi składnikami. Mieszaj w taki sposób, jakby ciasto miało w sobie maleńkie łatwo łamiące się elementy, których nie chcesz zniszczyć. Ciasto mieszaj delikatnymi ruchami aż będzie gładkie.

6

Nie masz maślanki? Nie ma problemu. Wiele fajnych przepisów na gofry zawiera maślankę. Niestety nie zawsze mamy w lodówce maślankę. Zamiast niej możesz jednak użyć normalnego mleka. Różnica w teksturze gofrów jest znikoma. Jeśli jednak koniecznie musisz mieć maślankę to możesz w prosty sposób zrobić jej substytut - wystarczy dodać łyżkę octu lub soku z cytryny do szklanki mleka. Zawarty tam kwas sprawi, że mleko się zetnie. Odstaw mleko z octem / sokiem cytrynowym na 15 minut i gotowe. Niektóre osoby będą nawet woleć ten substytut ze względu na świeżość, którą daje gofrom sok z cytryny.

7

Nie otwieraj gofrownicy zbyt wcześnie. Podstawową zasadą, którą bezwzględnie należy przestrzegać robiąc gofry jest nieotwieranie gofrownicy dopóki gofry nie będą gotowe. Jednak po to jest światełko, aby nie otwierać gofrownicy przed czasem. Jeśli gofry zawsze ci przywierają do gofrownicy to podniesienie wieczka spowoduje, że połowa gofra pozostanie na górnej części gofrownicy zaś druga połowa na dolnej. Jeśli nawet gofry nie przywierają to po otwarciu gofrownicy zbyt wcześnie będą oklapnięte i dużo mniej puszyste.

8

Para: Naturalny wskaźnik dobrze upieczonych gofrów. Jeśli twoja gofrownica ma źle ustawiony timer i gofry nie są do końca dobre to kieruj się nie światełkiem, tylko parą unoszącą się z gofrownicy. Kiedy para przestanie się unosić to podnieś wieczko. Gofry powinny być już dobre jednak są szanse że będą zbyt mocno przypieczone.

9

Wszyscy jedzą w tym samym czasie. Jeśli robisz gofry dla więcej niż jednej osoby to możesz chcieć, aby wszyscy jedli w tym samym czasie. Jednak twoja gofrownica robi tylko dwa gofry na raz. Czy wszystko stracone? Oczywiście, że nie. Ustaw piekarnik na 120 stopni C w tym samym momencie w którym zaczynasz rozgrzewać gofrownicę. Jak już gofry będą upieczone to przenieś je do piekarnika. Piekarnik może nawet sprawić, że gofry będą z wierzchu bardziej chrupiące.

10

Nie wyrzucaj gofrów. Jeśli zrobić za dużo gofrów to gdy przestygną włóż je w szczelnym woreczku do zamrażalnika. Pomiędzy gofry włóż papier woskowany. Z woreczka odciśnij możliwie dużo powietrza. Kiedy ktoś będzie mieć na nie ochotę wyciągnij je, odczekaj około 10 minut, aby się rozmroziły i podgrzej w piekarniku w temperaturze 150 stopni C przez 5 minut. Możesz również podgrzać gofry w gofrownicy (na niskiej lub średniej temperaturze)

11

Czysta gofrownica. Jeśli umyjesz gofrownicę niedługo po użyciu (jak już będzie chłodna) to zaoszczędzisz sobie sporo pracy niż jeśli poczekasz z jej umyciem kilka dni.

 3.8/5 (11 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

HipsteeR - 2013-09-17
Świetny przepis, długo szukałam jakiegoś na prawdę dobrego, a te sa przepyszne!
Polecam :D
 
Jeśli nie masz pomysłu na śniadanie to proponuję gofry z sosem truskawkowym. Będą wyśmienicie smakować z pyszną, gorącą...
Jak zrobić gofry z sosem truskawkowym?
Jeśli nie masz pomysłu na śniadanie to proponuję gofry...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt