Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Migreny > Jak leczyć migrenę?

Jak leczyć migrenę?

Stopień trudności: trudne
, specjalista Tipy.pl
 4.1/5 (9 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Głównym objawem migreny jest pulsujący, najczęściej jednostronny ból głowy. Często towarzyszą mu nudności czy też nadwrażliwość na światło, zapachy i dźwięki. Dolegliwość ta występuje głównie u kobiet i często mylona jest ze zwykłym bólem głowy. Jednak ten, kto choć raz jej doświadczył, będzie wiedział jak trudno z ją zwalczyć. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, jak pokonać migrenę.
1

Atak migreny

Gdy ataki migreny są łagodne, możesz zwalczyć je samodzielnie. W żadnym wypadku nie czekaj, aż ból sam minie. Zażyj środek przeciwbólowy (Aspiryna, Paracetamol, Teopiryn, Neopiryn, Saridon), zjedz coś lekkiego i napij się słodzonej herbaty, najlepiej z imbirem, która złagodzi mdłości. Jeśli to możliwe połóż się i dobrze wywietrzonym pokoju, przyłóż zimny okład na głowę i spróbuj zasnąć. Gdy nie masz takiej możliwości, zwolnij tempo pracy, zrób sobie krótką przerwę.

2

Identyfikacja przyczyny bólu

Postaraj się znaleźć przyczynę bólu. Zwróć uwagę, w jakich okolicznościach się on pojawia. Często zdarza się, że migrena pojawia się przy złej pogodzie, pod wpływem stresu, jakiegoś zapachu czy niewłaściwej diety. Jeśli zidentyfikujesz przyczynę ataków, będziesz mogła ją wyeliminować lub chociaż ograniczyć.

Przyczyny występowania migreny:

- za długi lub za krótki sek,
- nieregularne jedzenie, głód,
- produkty żywnościowe np. czekolada, cytrusy, konserwy, jedzenie chińskie, sery, sosy w proszku, słodziki, kofeina, alkohol (wino),
- mocne, ostre zapachy (benzyna, rozpuszczalniki, perfumy),
- zmiana pogody i ciśnienia,
- wahania hormonalne,
- stres.

Jak przygotować się do badania elektroencefalogramem?
5 produktów pomagających zwalczyć migrenę
Jak się pozbyć bólu głowy wykorzystując techniki relaksacyjne?
Jak dostarczyć magnez do organizmu?
Wskazówki
  • Ogranicz picie kawy, herbaty i wszelkich alkoholi.
  • Jedz regularnie i unikaj produktów, które wyzwalają atak.
3

Triptany

Jeśli zwykłe tabletki przeciwbólowe nie pomagają, wybierz się do lekarza. Przeprowadzi on szereg badań, które wykluczą inne przyczyny bólu głowy i postawi diagnozę. Dzięki silnym lekom przeciw migrenowym - Triptanom (Imigran, Zomig, Maxalt) - ból minie, a częstotliwość napadów z pewnością się zmniejszy.

4

Blokery receptorów betaadrenergicznych, leki przeciwdepresyjne i przeciwpadaczkowe

W przypadku powracających często ataków migreny, stosuje się terapie innymi lekami. Są to głównie leki blokujące kanały wapniowe, preparaty przeciwdepresyjne i przeciwpadaczkowe. Jednak na efekty ich działania trzeba czekać dość długo.

5

Akupunktura na migrenę

Skorzystaj z akupunktury. Nie ma ona skutków ubocznych, jak w przypadku zażywania niektórych leków. Zabieg polega na wkłuciu cieniutkich igieł – 10 do 15, w określone punkty ciała. Podczas zabiegu wydzielane są hormony, które łagodzą i uśmierzają ból, zapobiegając przy tym kolejnym atakom migreny.

6

Świecowanie uszu

Wybierz się na świecowanie uszu. Świecowanie przynosi ulgę osobom cierpiącym na migrenę, bóle lub zawroty głowy. Zabieg można wykonać w gabinetach medycyny naturalnej.

7

Joga na migrenę

Jeśli masz atak ostrej migreny ulgę przyniosą ci ćwiczenia jogi. Ich dokładny opis wraz ze zdjęciami znajdziesz tutaj.

8

Aromaterapia

Wybierz olejki eteryczne. Najlepiej aby zawierały lawendę, eukaliptus, miętę, bazylię lub rozmaryn. Migrenę złagodzi masaż z użyciem olejków, kąpiel lub inhalacje i aromatyzacja powietrza. Połącz aromaterapię z technikami relaksacyjnymi (np. oddychania).

Wskazówki
Przeczytaj teraz: Jak wyleczyć migrenę?
 4.1/5 (9 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (3)

Wiola - 2009-06-04
Sok Noni na migrenę. Co o nim myślicie? Czy ktoś już go stosował i z jakim rezultatem? Wyczytałam w Internecie, że jeśli pije się ten sok przebieg migreny jest łagodniejszy a czas jej trwania krótszy.
Ala - 2009-06-04
Rumka, a co jest nieuczciwego w tych poradach? W każdym bądź razie fajnie, że napisałaś o tym leku Triptagram. Szczerze mówiąc nie słyszałam wcześniej o nim. THX
rumka - 2009-06-04
gratulacje, jak podajemy przyklady lekow - to najdrozsze, a co, niech placa, prawda? imigran spoko, pomaga, tu sie zgodze, ale kosztuje prawie 90 zl podczas gdy triptagram ktory jest tym samym lekim kosztuje 3 razy taniej. czyli 23 zlote. nie mozna napisac uczciwszych porad?
 
Co drugi człowiek na świecie wie, co oznacza potworny ból głowy. Co najgorsze - powtarzający się. Wpływa na to wiele...
Jak pokonać migrenę?
Co drugi człowiek na świecie wie, co oznacza potworny ból głowy. Co najgorsze - powtarzający...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt