Tutaj jesteś: Finanse Osobiste > Informacje Podatkowe > PIT > Jak odliczyć Internet od podatku?

Jak odliczyć Internet od podatku?

Stopień trudności: umiarkowane
, redaktor Tipy.pl
 4.4/5 (25 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 7 
Podatnik będący osobą fizyczną, który korzysta z Internetu, może odliczyć od podstawy opodatkowania wydatki poniesione z tytułu użytkowania sieci. Choć przepisy w tej kwestii od roku 2014 ulegają zmianie, część z nas wciąż ma prawo do ulgi, choć warunki korzystania z niej są znacznie bardziej restrykcyjne, niż dotychczas. Poniżej znajdziesz dokładną instrukcję kto i jak może odpisać Internet od podatku.
 4.4/5 (25 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (13)

Dziadek - 2015-03-10
Czy emeryt za którego ZUS wypełnia PIT-40A może odliczyć od dochodu ulgę internetową.jeżeli tak jak ma ją odloczyć.na jakich formularzach?
anett - 2015-03-10
WITAM.MAM TAKIE PYTANIE.MAM FAKTURĘ ZA INTERNET, NA KTÓREJ JEST WYSZCZEGÓLNIONE : ABONAMENT ZA INTERNET 50 ZŁ. I ABONAMENT ZA INTERNET ONU_WIFI 5 ZŁ. ŁĄCZNA KWOTA DO ZAPŁATY TO 55 ZŁ.MOJE PYTANIE WIĘC TAKIE JAKĄ KWOTĘ MAM ODLICZYĆ ,TYLKO 50 ZŁ. CZY CAŁOŚĆ 55 ZŁ. DZIĘKUJĘ ZA ODPOWIEDZ.
Magda - 2015-03-02
W zeszłym roku przepisałam internet na syna (pełnoletni) czy możemy odliczyć ulgę za internet? Dodam, iż należy mi się ulga na dziecko, i czy te dziecko może odliczyć internet, chociaż nie miało dochodów? Jak to wyglada w picie?
klimkol - 2015-01-08
Dane na fakturze były żony, która wyczerpała limit odliczeń. Dostawca nie przepisał, a dopisał mnie do faktury. Czy mam prawo do odliczeń? Rozliczamy się razem, ale ulgę za internet odliczała tylko żona.
m - 2015-01-08
"Od 2014 roku przepisy w tej kwestii zmieniają się na naszą korzyść, ponieważ" .... No to się ubawiłem. Znika konieczność udowadniania meldunku? Nigdy ! nigdy takiej konieczności nie było. Co za idiotyczny artykuł. Banda tępoli z onetu i bandyci z US. Udowadnianie podatnikowi że robi się coś na jego korzyść. Nosz ku..a .ać.....
MeryLou - 2012-04-12
TPSA na fakturze wyszczególnia:
1.neostrada tp
2.utrzymanie łącza TP dla usługi neostrada tp
Czy odliczeniu podlega tylko sama usługa neostrada czy również opłaty poniesione na utrzymanie łącza dla neostrady?
Internauta - 2012-03-16
Jestem pracownikiem urzędu skarbowego i odliczam sobie internet mimo iż nie posiadam faktury Vat a może nawet nie mam internetu. Fajne co.
OlaS - 2011-03-24

miejsce zamieszkania wskazane na fakturze za internet musi być takie samo jak miejsce

zamieszkania zgłoszone do urzędu skarbowego.

truskawa89 - 2011-03-24
hmmm... czy brak zameldowania w miejscu, w którym mieszkam uniemożliwia odliczenie podatku za internet?
kansuke - 2011-02-16
Mam pytanie: czy jeśli mój syn korzysta z internetu (Play) i nie ma dochodów, to czy mogę odliczyć ulgę za internet jeśli jest zapisany na niego??
Karolla - 2010-12-27

gerarddar:

Ulgę internetową odpisujemy od dochodu. Należy ją wykazać w ulgowym załączniku PIT/O. Przeznaczono na to pola 21. (ulga internetowa podatnika) i 22. (ulga internetowa jego małżonka - pole wypełniane, gdy rozliczają się wspólnie i obydwoje korzystają z ulgi). Potem łączną kwotę odpisów od dochodu przenosi się do podstawowego formularza zeznania rocznego: PIT-36 lub PIT-37.

gerarddar - 2010-12-26
To w końcu od czego odliczamy ulgę za internet ?
-"Ulgę za Internet należy odpisać od dochodu"
-"Oznacza to, że jeśli wydatki na Internet w ciągu roku wynosiły jedynie 600 zł to tylko tyle możemy odpisać od podatku."
Aleksander - 2010-07-12
Dla osób korzystających z internetu tp s.a. - tepsa w fakturach podaje wartość netto abonamentu za internet, a trzeba odliczyć wartość brutto. Należy samemu wyliczyć 22% VAT i dodać do wartości netto.
Jeśli popełniliśmy błąd w rocznym zeznaniu podatkowym, mamy prawo je skorygować. Możemy to zrobić, jeśli zapomnieliśmy...
Jak skorygować PIT?
Jeśli popełniliśmy błąd w rocznym zeznaniu podatkowym, mamy prawo je skorygować...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Magdalena Majdak
  • Maria Brozio
  • Magdalena Barczak
  • Emilia Molenda
  • Karola Jankowska
  • Karolina Witulska
  • Grazyna Grazka Ziel
  • Madzia Madzia
  • Jan Kowalski
  • Danuta Janusz Pałczyńscy
  • Jarek Sobański
  • Halina Obrycka
pasożyt