Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Wnętrza > Kolory i wzory w dekoracji > Jakie kolory do sypialni?

Jakie kolory do sypialni?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4.4/5 (9 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 8 
Sypialnia to jedyne takie miejsce, którego nie musisz dzielić z nikim, prócz najbliższej ci osoby. Z tego powodu warto zadbać o to, by panował w niej klimat sprzyjający intymności i relaksowi. Ponieważ jednak każdy z nas ma inne gusta, poniżej prezentuję kilka palet kolorystycznych znajdujących zastosowanie w sypialni wraz z opisem tego, w jaki sposób wpływają one na klimat wnętrza i nastrój przebywających w nim osób. Mam nadzieję, że okażą się one dla ciebie inspirujące.
1
sypialnia w kolorze różowym

Czerwienie, róże i fiolety

Jeśli sypialnia ma symbolizować pasję i żywiołowość, kobiece róże i czerwienie sprawdzą się idealnie. Doskonale nadadzą się również do ocieplenia zimnych pomieszczeń, których okna znajdują się po północnej stronie. W sypialniach z ograniczonym dostępem światła dziennego polecam wybierać jaśniejsze odcienie różowego lub fioletowego, a bardziej nasycone barwy stosować w niewielkiej ilości wyłącznie w dodatkach. Żeby urządzić modną sypialnię, można również zdecydować się na śmiałe połączenie głębokich czerwieni i śnieżnej bieli.

2
sypialnia w kolorze zielonym

Zielenie i błękity

Delikatne zielenie i błękity kojarzą się z przyrodą i sprawiają, że sypialnia staje się doskonałym miejscem do relaksu. Jeśli jednak zdecydujesz się na pastelowe barwy, pozbawisz wnętrza energii. Żeby nieco ożywić je, wybieraj odcienie turkusowe lub zielono-żółte. Jeśli natomiast szukasz silnych wrażeń, wybierz kolor morski niebieski i zestaw go z białym, ciemnoczerwonym lub złotym. Twoja sypialnia zyska wówczas bardzo wyszukany wygląd.

3
sypialnia w kolorze białym

Biały

Biel to spokojny, kojący kolor. W sypialni warto rozważyć jednak raczej kremowe, śmietankowe odcienie. Sprawiają one, że wnętrze nabiera przytulnego, ciepłego charakteru. Jeśli dodatkowo połączysz je z innymi neutralnymi barwami i kolorami ziemi, uzyskasz ciepłą, bezpieczną paletę, która idealnie nadaje się do sypialni z ograniczonym dostępem do światła dziennego.

4
sypialnia w kolorze żółtym

Żółty

Z pewnością doda sypialni dużo energii i świetnie będzie wyglądał na ścianach lub w dodatkach (np. poduszki). Nie jest to jednak kolor relaksujący, unikaj więc jaskrawych żółci, szczególnie w sypialniach, które położone są po stronie wschodniej, więc rano dostają spory zastrzyk naturalnego światła.

5
sypialnia w kolorach natury

Neutralne barwy

To zawsze najbezpieczniejszy wybór. Beże, kość słoniowa, szarobrązowy, biały, szary i czarny wyglądają dobrze w każdej sypialni. Doskonale współgrają praktycznie z każdym innym kolorem, zastosowanym w dodatkach (np. narzuty, zasłony, pościel). Uważaj jednak na tony danych kolorów. Rzadko kiedy spotkasz się np. z czystą bielą. Zazwyczaj będzie mieć ona tony różowego, niebieskiego, żółtego lub brązowego. Określają one, czy kolor jest ciepły czy zimny. Jeśli zdecydujesz się więc na daną tonację, konsekwentnie trzymaj się jej wybierając barwy pozostałych elementów sypialni.

6
pastelowa sypialnia

Pastele

Idealnie nadają się do sypialni. Są delikatne, relaksujące, łagodne i pozwalają wyciszyć się osiągając niczym niezmącony sen. Zdecyduj się na pastelowe błękity, lawendowe fiolety, blade zielenie, delikatne żółcie i róże. Żeby sypialnia nie wyglądała dziecinnie, postaw na nieco bardziej wyraziste dodatki i/lub meble z ciemnego drewna.

7
oświetlenie sypialni

Dodatkowe wskazówki – oświetlenie

Musisz wziąć pod uwagę nie tylko to, jak kolor będzie się prezentował w świetle dnia, ale również jak będzie wyglądał wieczorem i w nocy, gdy sypialnia będzie oświetlona wyłącznie delikatnym, sztucznym światłem. Natężenie światła ma kluczowe znaczenie dla wyglądu danego koloru, dlatego nigdy nie zakładaj, że skoro u kogoś znajomego dany kolor wygląda dobrze, sprawdzi się również u ciebie. Najlepiej wypróbować daną farbę we własnym wnętrzu na fragmencie jednej ze ścian, a dopiero wówczas przystąpić do malowania. Pamiętaj, że sypialnię zawsze możesz odpowiednio doświetlić, ale często jest to na tyle kosztowne, że gra nie warta jest „świeczki”.

 4.4/5 (9 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

topielica - 2013-06-24
Każdy musi indywidualnie dobrac sobie kolor ,bo to co podoba się mi niekoniecznie musi podobac się innym ,ja preferuję czerwienie i w nich bardzo dobrze się czuję czy wypoczywam ,tak samo jest z kolorem niebieskim -innych może drażnic.Moda modą ,ale liczy się nasze samopoczucie i powinniśmy właśnie się nim kierowac jesli chodzi o wybór kolorów do naszych wnętrz.
 
Masz przed sobą drugą część artykułu przedstawiającego inspiracje dotyczące urządzania sypialni w kolorach natury....
Jak urządzić sypialnię w naturalnych kolorach? Cz.II
Masz przed sobą drugą część artykułu przedstawiającego...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt