Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Higiena Osobista > Pielęgnacja dłoni i stóp > Domowy sposób na popękane pięty

Domowy sposób na popękane pięty

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 2.5/5 (21 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Popękane pięty to problem, który jest aktualny przez cały rok, ale daje o sobie znać w szczególności w lecie. Pięty wyglądają nieestetycznie, szczególnie w letnich klapkach, czy sandałkach Poniżej znajdziesz skuteczny sposób na popękane pięty, a także dowiesz się, co zrobić, żeby stopy zawsze były świeże. Zachowaj ostrożność jeśli jesteś cukrzykiem – wszystko, co dotyczy pielęgnacji stóp koniecznie skonsultuj z lekarzem.
1

Sposób na popękane pięty

Nałóż na pięty krem do golenia.

2
W misce, wiaderku lub umywalce zmieszaj równe części wody i płynu do płukania ust Listerine.
3
Zanurz w roztworze mały ręczniczek. Owiń nim nasmarowane kremem do golenia stopy i pozostaw je tak na 30 minut.
4
Po tym czasie odwiń ręczniczek i zetrzyj nim skórę na piętach. Zobaczysz, że bez problemu usuniesz w ten sposób martwy naskórek i ewentualne przebarwienia.
5
Na koniec nałóż na stopy sporą ilość kremu lub balsamu.
6

Dodatkowe zalecenia

Po kąpieli stóp poświęć przynajmniej 5 minut na dokładne ich osuszenie. Dopiero później nałóż skarpetki i buty. W przeciwnym razie ryzykujesz infekcją bakteryjną, ponieważ wilgotne środowisko to doskonałe miejsce dla rozwoju bakterii. Stopy osuszaj chłonnym ręczniczkiem i pamiętaj, żeby dokładnie powycierać również miejsca między palcami.

7
Pozwól stopom odpocząć od sandałów (nie noś ich każdego dnia). Codziennie na noc nakładaj na pięty tłusty krem. Zapobiegnie to ich pękaniu.
8

Sposób na nieprzyjemny zapach stóp

Zanurz stopy w roztworze 4 litrów wody i 1 nakrętki wybielacza. Złagodzi to ból stóp i pozwoli pozbyć się nieprzyjemnego zapachu, zabijając odpowiedzialne za jego powstawanie bakterie. Nie stosuj tej metody częściej, niż trzy razy w tygodniu i upewnij się najpierw, czy roztwór nie wywoła reakcji alergicznej.

9
Wybieraj obuwie wyłącznie z naturalnych tkanin lub skóry, które pozwala stopom oddychać. Zawsze staraj się, by miały sucho.
Jak wyleczyć popękane pięty?
Jak dbać o popękane pięty?
Jak mieć miękkie pięty?
Jak dbać o siebie?
 2.5/5 (21 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Popękane pięty są często spotykaną przypadłością spowodowaną przez zbyt suchą skórę lub niedobór witaminy A. Dla...
Jak wyleczyć popękane pięty?
Popękane pięty są często spotykaną przypadłością...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt