Tutaj jesteś: Zwierzęta > Koty > Hodowla Kotów > Jak rozpoznać płeć u kota?

Jak rozpoznać płeć u kota?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4.7/5 (431 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 8 
Małe kotki są słodkie i kochane. Nie ważne czy są to kotki czy kocury - patrząc na nie mamy ochotę je po prostu zjeść. Jednak kiedy decydujemy się na przygarnięcie małego kotka do domu zaczyna być dla nas ważne jakiej są płci. Poniżej znajdziesz wskazówki jak rozpoznać płeć małych kociaków.
1
kociak
Kiedy kotki się rodzą ich genitalia są jeszcze za małe aby można było je rozpoznać. Jest prawie niemożliwe aby rozpoznać płeć u kociaka, który ma mniej niż 2 tygodnie. Nawet w tym wieku rozpoznanie płci jest trudne o czym świadczą pomyłki nawet doświadczonych weterynarzy. Aby być pewnym płci kota należy zatem poczekać kilka tygodni od czasu jego urodzenia.
2
Jak rozpoznać płeć kotka?
Jak rozpoznać kocura?

Kocury mają genitalia które wyglądają jak dwukropek - dwie kropki, jedna pod drugą. Górna kropka to odbyt zaś dolna do penis. Pomiędzy dwoma kropkami jest mała odległość. W tym miejscu, pomiędzy odbytem a penisem to moszna i jądra które jeszcze się nie pojawiły. Jeśli chcesz się upewnić czy kotek jest płci męskiej delikatnie naciśnij otwór moczowy. Jeśli wyjdzie kawałek penisa masz pewność że masz do czynienia z małym kocurkiem.
3
Jak rozpoznać płeć kotka?
Penis kocurka jest w kształcie kropki. Na zdjęciu 3 tygodniowy kotek.
4
Starszy kotek - 12 tygodni
W miarę jak kotek jest starszy moszna staje się coraz wyraźniejsza. Na zdjęciu 12sto tygodniowy kotek
5
Jak rozpoznać kotkę?
Jak rozpoznać kotkę?

Genitalia kotki wyglądają jak przecinek, pionowa szparka. Górna kropka to odbyt zaś dolna kreska to wagina. Jak porównasz do siebie kilka różnych kotków zobaczysz różnicę pomiędzy odległością odbytu od penisa u kocurka i odległości odbytu od waginy u kotki. U kotek odległość ta jest o wiele mniejsza. Wygląda to tak jakby wagina była związana z odbytem lub dzielił ją od niego zaledwie milimetr.
6
Jak rozpoznać kotkę?
Kształt waginy kotki jest w kształcie przecinka. Na zdjęciu 3 tygodniowa koteka.
7
kocięta z mamą
Warto zauważyć, że kotki powinny pozostać z mamą co najmniej do 8 tygodnia życia jak nie do 12. Trochę czasu jest potrzebne małym kotkom do przyzwyczajenia się do otaczającego go świata włączając w to inne koty i ludzi. Zabieranie kotka przed upływem 12 tygodni jest dla niego bardzo trudnym i stresującym przeżyciem oraz może być szkodliwe dla jego zdrowia. Zanim komuś oddasz małe kotki potrzymaj je kilka miesięcy z ich matką w domu. Będziesz mieć dużo czasu, aby określić ze 100% pewnością ich płeć.
Przeczytaj teraz: Jak zrozumieć kota?
 4.7/5 (431 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (35)

kociak:* - 2014-07-24
To nie prawda ze dopiero od 2 tygodni mozna wczesniej rodpoznac tylko trzeba sie przypatrzyc i to dobrze :)
ania5825 - 2013-05-20
Bardzo przydatny artykuł :) warto i fajnie wiedzieć takie rzeczy, kiedyś mogą się przydać, a nawet można kogoś zaskoczyć wiedzą :) Ja wiem, że jeśli kotek ma 3 kolorową sierść, to to jest kotka :) ale jeśli ma dwu lub jednokolorową, to już nie wiadomo ;)
wega - 2012-12-28

W takim razie powinnaś także promować odpowiedzialną opiekę nad zwierzętami, czyli nie pozwalanie na rozród - patrz wyżej. Miano weterynarki w końcu zobowiązuje :)

gabidx1 - 2012-12-22
Super artykuł! Od kiedy rozpoznałam płci wszystkich małych kotków w rodzinie każdy nazywał mnie " weterynarką " ( tak, nie pomyliłam się ) . Wszystkie moje rozpoznane kocięta obecnie są takiej płci, jaką rozpoznałam ( sama mam jednego kocura którego rozpoznałam, i na 100% jest nadal kocurem ). Dzięki za artykuł, bo okazał się bardzo pomocny :)
Sznapsi - 2012-08-22
do lolka: to normalne że koty się wylizują nawzajem, również po genitaliach. Nie ma w tym nic dziwnego.
lolka - 2012-08-22
Mam pytanie mój kot cały czas liże kotce brzuch i tam na dole.Ale kotke czasem to denerwuję albo czasem przy tym zasypia dlaczego???
ka - 2012-08-10
@anoli jeśli tylko nauczyły już się same jeść z miseczek to nic im nie będzie, pójdź ewentualnie do weterynarza po jakieś porady co do chowu takich maluchów.
anoli - 2012-06-02
mam 4 małe kotki mają 5 tygodni ale niestety w środę zdechła ich mama bo przejechał ją samochód nie wiem czy sobie poradzą chociaż już same piją mleko z miseczek ja mieszkam na wsi i mama tych kotków była bardzo łowna. W niedzielę dwa kotki mam dać moje przyjaciółce. nie wiem czy sobie one poradzą i czy ja sobie z nimi poradzę
wega - 2012-05-12

Kasiu, a myślałaś o kastracji kotki, co zapobiegloby niepotrzebnemu rozrodowi? Tyle kotów bezskutecznie szuka domów... Kastracja zapobiegnie też wielu chorobom i przedłuży życie kotki.

Jeśli to pieniądze są problemem, mam możliwość obniżenia kosztów zabiegu. Proszę o maila: wega_shg@wp.pl

kaśka89 - 2012-05-11
jola- miałąm to samo. dostaął mmalego kociaka i nawet jak był już duży i miał swoje kociaki to albo na kocu, kołdrze czy gdy siedziałam na fotelu wspinała się i pchaął gł ryjek pod pachy i ugniatała łapkami tak jak z cycka matki, nie mówiąć o tym że śliniła sięprzy tym i zawsze wszystko było mokre. i mimo że miała kilka lat to ciagle tak robiła
Klaudi - 2012-04-14
dostałam kota od sąsiada i nie wiem czy to kotek czy kotka. Ma ok 9 miesięcy. Jak dziś nacisnęłam mu lekko podobno miejsce w którym powinien być penis powoli wyszło takie małe coś chyba penis. Kotek w tym miejscu ma biało-czarną sierść więc trudno stwierdzić co to jest.
Ogólnie jest to kot dachowiec.Ma siersc w kolorach białym, burym, czarnym i rudym na uszach.
Prosze o odpowiedzi na adres e-mail: klaudia.nowakowska24@wp.pl
jola4 - 2012-03-22
Uratowałam w pżdzierniku kotka,leżał w kartonie przy ulicy.I został z nami ,jest kochanym domownikiem jakis czas temu szczepiłam psy i zapomniałam sie spytać weterynarza czy jest o kot czy kotka. każdy mówi że to kotka ,ale on ma tak że co jakiś czas łapie w buzię troche swojej sierści z łapek jak leży i ssie je jakby ciagnał mleko z cycka,jeszcze nie spotkaliśmy się z takim zachowaniem u kota(ja mówie że to chyba choroba sieroca:)ale w tym czasie ładnie sobie mruczy i zauważyłam że podczas tego rytuału coś wychodzi mu jakby penisek ,wiec czy kotce może wychodzić takie coś .Ja już zbaraniałam nie wiem co myśleć.
Niki-kiki77 - 2012-01-01
Dobre,ale nic do zrozumienia w tym nie widzę.
wega - 2011-12-17
Rude kotki i tricolorowe kocury wcale nie są bezpłodne- warto o tym pamiętać i zadbać o kastrację.
laczek - 2011-12-16
rude koty to najczęściej kocury, a trikolorki to kotki. Jeśli jest odwrotnie, to sa bezpłodne
wega - 2011-11-04
I kotki, i kocury się kastruje- to lepsze wyjście dla kotki niż sterylizacja (czyli podwiązanie jajowodów) gdyż jest pewniejsze (podwiązki mogą się zsunąć) i niesie ze sobą wiele korzyści zdrowotnych takich jak zapobieganie nowotworom, ropomaciczu oraz zapewnienie dłuższego życia. Nie warto pozwalać na rozród- kotów rodzi się znacznie więcej niż ma szansę na dobre domy, a ciąża, poród i karmienie są ogromnym obciążeniem dla organizmu kotki, czasem kończą się nawet jej śmiercią.

Trikolorki to rzeczywiście najczęściej (99%) kotki.
Ola - 2011-10-02
Kotek sie nie kastruje bo nie maja jader ;/ kotki sie sterylizuje ...
sharkara - 2011-09-07
Jeszcze jedno - zwróćcie uwagę że nawet jeżeli nie widać jąder to już u 3-tygodniowego kotka (kocurek) wokół penisa sierść nie jest gładka tylko zaczyna odstawać i tworzyć zgrubienie!! u kotki wszystko jest gładziutkie. Litości!! (do Mrrr:)) To brak odpowiedzialności i jeszcze cieszyć się z tego. Zainwestuj istoto w kastrację swoich kotek i nie rozmnażaj biednych istot, które wylądują już w przepełnionych schroniskach!!! Moja idzie do kastracji i będę miała spokój na całe życie (każdy poród - zwłaszcza jeżeli nie dożywia się odpowiednio kotki - skraca jej życie, więc pomyślmy co robimy!!). Największy problem przy kastracji jest to, iż kotka powinna przejść pierwszą ruję, która (jak w moim przypadku) kończy się powieleniem egzemplarzy! Jednak ja mieszkam na wsi - koty mają tu zajęcie i są potrzebne - dlatego też moja kotka ma 4 kociaki (2:2). W październiku pod nożyk i będzie sobie błogo żyła w nieświadomości tego co traci!!
OlaS - 2011-07-06

do Żela: kocur genetycznie nie może mieć 3 kolorów (no może raz na milion i jest on niepłodny); trzykolorowe są tylko kotki. Chodzi tutaj dokładnie o kolory czarny, biały i rudy (nie np. różne odcienie szarości).

Żela - 2011-07-06
A jak rozpoznac koty po ubarwieniu? Słyszałam że jakoś się da, jak ma trzy kolory to kot czy kotka? pomużcie
mich356 - 2011-06-07
kto poda mi swój e mail i powie jakiej płci są koty?
Mrrr:) - 2011-05-11
Ja mam dwie kotki które urodziły po 4 kotki. Teraz mam w domu 10 kotów!Fajnie, ale kotki mamy oddać do schroniska, tylko nie wiem jak je rozpoznać. POMOCYY:)
WhiskersxD - 2011-03-06
A ja umiem rozpoznać czy to jest kocur czy kotka bez patrzenia się im pod ogon... po prostu widzę tak po nich, ja umiem zobaczyć różnicę patrząc się na ich pyszczek i jeszcze nigdy się nie pomyliłem:D
KOTEK - 2011-01-02
Ja mam dwa kotki i jedną kotkę !!!
malinka007 - 2010-08-17
Witam . ; -)
mam problem więc proszę kto mógł by mi odpowiedzieć na pytania i pomóc właśnie w rozróżnieniu płci kotków
pisać na wiadomości prywatne .
Będę wdzięczna .
Pozdrawiam was wszystkich gorąco .
czarna - 2010-07-02
mojej kolezance urodził soe jeden kocur i biore go niedługo jak podrosnie bo teraz ma około tygodnia
Jacus - 2010-06-11

Do Nicole: najlepiej rozpoznaje się płeć, jeśli ma się kilka małych kotów i można je do siebie porównać. Jak masz tylko jednego to może być problem póki co. Zorientujesz się jednak na pewno jak kociak będzie mieć ok 3 miesiące.

Nicole - 2010-06-11
Mam kotka..ma miesiac i jakis tydzien..i nie potrafie rozroznic czy to kotka czy kot..Nawet teraz..jak widze te zdjecia...
W czasem mysle ze dziewczynka czsem chlopczyk i jakos mam mieszane uczucia bo ciagle sie myle...
Eee nie ma ktos innych stron z wyrazniejszym obrazkiem?
Klaudynka - 2010-05-09
Chyba, raczej tak...
kici nat - 2010-04-10
to ciekawe dzięki temu ja zrozumiałam jak
kotka wygląda. Wam też polecam!!!!
michal - 2010-03-25
kot ktorego nie lubisz to - kopniety kot :)
Adam - 2010-02-22
Anonim jesteś idiota kocur to jest właśnie kot(pan) a nie kot którego nie lubisz.
aannoonniimm - 2010-01-07
Nie wiem kto jest autorem tego artykułu ale dziwnie się nazywa i są w nim błędy.Samice nazywa się kotkami a samce kotami. Kocurem można nazywać takiego kota którego się nie lubi.
łooo - 2009-10-03
no przyznam, że nie do końca;p
lola - 2009-08-21
To chyba łatwe jak rozpoznaś każdy to wie
Wiele osób myśli, że wiek kota w przeliczeniu na ludzkie lata obliczamy mnożąc liczbę kocich lat przez 7. Nie jest to...
Jak obliczyć wiek kota?
Wiele osób myśli, że wiek kota w przeliczeniu na ludzkie lata obliczamy mnożąc liczbę...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt