Tutaj jesteś: Internet > Popularne Strony WWW > Facebook > 4 rzeczy na które trzeba uważać na Facebooku

4 rzeczy na które trzeba uważać na Facebooku

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.6/5 (14 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Większość z nas już dawno wie, że są pewne rzeczy i aktywności na Facebooku, na które trzeba uważać. Oczywiście nie mówię tutaj, że Facebook jest zły - sama również przesiaduję na nim niemal każdego dnia. Dzięki temu serwisowi możemy szybko zaplanować wolny czas, dowiedzieć się co słychać u naszych przyjaciół i co ciekawego dzieje się w miejscu naszego zamieszkania. Jednak, tak jak wszystko, tak i Facebook niesie z sobą pewne zagrożenia.
1

Akceptowanie prośby o przyjęcie do grona znajomych obcych osób

Na całym świecie, jak również i w Polsce coraz bardziej szerzy się zjawisko stalkingu, które jeszcze w 2006 roku wynosiło 12% z czego około 3/4 to kobiety, które były jego ofiarami. Czym może objawiać się stalking na Facebooku? Zazwyczaj jest to potajemne śledzenie danej osoby, wyszukiwanie o niej bardzo prywatych informacji, obserwowanie, podglądanie, zadręczanie wiadomościami itp. Oprócz stalkerów na Facebooku jest również sporo hakerów rozsyłających różne linki z wirusami. Tak czy inaczej, po co dawać dostęp do swoich danych obcym osobom? Ponadto nie jest również zbyt mądre dodawanie do grona znajomych osób, które spotkało się kilka razy w życiu i z którymi nie jest się na stopie koleżeńskiej.

2

Klikanie we wszystkie linki

Istnieje mnóstwo wirusów krążących po Facebooku. Możesz je otrzymać poprzez wiadomość prywatną lub poprzez link na swojej tablicy udostępniony przez twojego znajomego. I to nie dlatego, że znajomy chciał ci podesłać wirusa! Prawdopodobnie udostępniając ci linka nawet o nim nie wiedział. Uważaj zatem na nadesłane linki, zarówno te w wiadomościach, jak i te na twojej ścianie, szczególnie jeśli pochodzą one z aplikacji “gry”, “pytania”, “zaproszenia”.

Jak usunąć konto na Naszej Klasie?
Jak usunąć post na facebooku?
Jak sprzedawać na Allegro krok po kroku?
Co mówi o tobie zdjęcie na Facebooku?
3

Publikowanie na ścianie informacji osobistych

Twoje konto na Facebooku jest rzeczą prywatną, jednak jest ono całkowicie prywatne dopóki nie zamieścisz pierwszych swoich zdjęć i postów na ścianie. Oczywiście nie chodzi o to, aby nigdy nic nie pisać, jednak o to, aby nie pisać zbyt dużo o swoim życiu prywatnym. Nie pisz o intymnych szczegółach swojej miesiączki, ani o problemach ze swoją mamą - to jest twoja sprawa i taka ma pozostać. Również ciągłe uaktualnianie swoich statusów o tym jak wielkiego masz doła, czy jak bardzo kochasz swojego chłopaka jest niezwykle denerwujące, a inni cię postrzegają jako osobę, która pragnie, aby poświęcać jej jak najwięcej uwagi.

4

Zezwalanie dziecku na posiadanie konta na Facebooku

Podczas rejestracji w Facebooku jest sprawdzany wiek i aby móc założyć konto należy mieć 13 lat lub więcej. Oczywiście weryfikację tę można z łatwością obejść, jednak nie jest zbyt mądre zezwalanie 8-9 letnim dzieciom na założenie własnego konta. Po pierwsze, małe dzieci powinny biegać po podwórku z rówieśnikami zamiast siedzieć przed komputerem, a po drugie na Facebooku istnieje wiele zagrożeń, które mogą negatywnie wpłynąć na naszą pociechę.

 3.6/5 (14 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (7)

Radek - 2014-07-14
...Dołożyłbym tu z 15 przecinków!

Kto to pisał?!
Rysiu - 2014-07-14
Tego typu portale to już jest zagrożenie.
Mart. - 2014-07-14
Facebook jest dla ludzi, którzy nie mają silnej osobowości, jest dla tych, którzy każdego dnia potrzebują żeby inni mówili im że są OK.
nick - 2014-07-14
do autorki artykułu.Na face-shitcie trzeba uważać tylko na jedną rzecz, fakt...aby nie mieć tam konta i nigdy tam nie wchodzić :D :* Pamiętajcie.Jesteście na faceboooku = jesteście debilami :)
Kris - 2014-07-14
co to jest ten facebook ?
nick - 2014-07-14
dlaczego ta strona cenzuruje komentarze? nie dziwię się że jest ich tak mało [ups.prawie dwa, znaczy się jeden]...
Najważniejszą rzeczą na jaką trzeba uważać na facebooku jest to aby nigdy tam nie zakładać konta i nigdy tam nie wchodzić.Dziękuję za umieszczenie mojej opinii.
Lissa - 2014-07-07
Aby posiadać konto na facebooku wystarczy mieć 13 lat a nie 18.
 
Facebook nie robi żadnych problemów, jeśli chodzi o tymczasowe usuwanie konta lub ukrywanie pewnych informacji. Jednak...
Jak usunąć konto na Facebooku?
Facebook nie robi żadnych problemów, jeśli chodzi o...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt