Tutaj jesteś: Zwierzęta > Rybki > Rybki Akwariowe > Jak przygotować akwarium dla bojownika?

Jak przygotować akwarium dla bojownika?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.1/5 (13 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Bojowniki to bardzo wojownicze rybki. W jednym akwarium powinien być wyłącznie jeden samiec. Poniżej kilka wskazówek jak przygotować akwarium dla swojego betta.
1
Akwarium dla bojownika powinno mieć co najmniej 30 litrów. Do akwarium nalej wody, zainstaluj filtr i grzałkę (powinny one od tej pory chodzić non stop).
2
Co najmniej po upływie 3 dni jak już chlor całkowicie wyparuje z wody możesz zacząć sadzić roślinki. Najlepiej jednak zacząć to robić po około 1 tygodniu. Po zasadzeniu roślin zainstaluj oświetlenie (rośliny należy naświetlać przez 10-12 godzin dziennie).
3
Do akwarium możesz dodać korzeń lub skorupkę z kokosa które wzbogacają wodę.
4
Po około dwóch tygodniach od zasadzenia roślin można do akwarium wpuścić bojownika. Możesz przyspieszyć dojrzewanie akwarium za pomocą biostartera (używanie wg instrukcji na opakowaniu) jednak nigdy nie wpuszczaj do niego od razu rybek. Najlepiej jest to zrobić po 3 tygodniach od nalania wody do akwarium - woda musi się ustać.
Jak przygotować korzeń do akwarium?
Jak wyczyścić akwarium?
Jak wymieniać wodę w akwarium?
Jak napowietrzać akwarium?
 3.1/5 (13 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (2)

Bojo - 2016-02-12
Piniol jest w błędzie, główną funkcją filtra jest filtrowanie biologiczne. Bez filtra organizm biojownika może zostać osłabiony przez toxyczne związki. Dobrze jest kupić płyn który neutralizuje chlor, zazwyczaj takie płyny neutralizują tez inna szkodliwe związki. 15 litrów wystarczy dla jednego bojownika jednak 30 było by najlepiej i najłatwiej utrzymac. Zalecane jest też karmienia mrozonym pokarmem raz w tygodniu i obranym gotowanym groszkiem raz na 2 tygodnie. Mozna też pościć bojownika raz w tygodniu zeby jego system mógł sie się przeczyścić. Mieszkałem w Tajlandii prez 6 lat i chodowalem bojowniki lokalnie. Swoje życie zacynają w gęsto zarośniętych zbiornikach razem ze swoim rodzenstwem. Po wybieraniu, najlepsze osobniki są tymczasowo wpószczane do butelek aż do wysłania do kupca.
Piniol - 2015-10-26
Bojownik nie oddycha tlenem rozpuszczonym w wodzie - dla tego też nie wymaga napowietrzania ani filtrowania, jedynie okresowej częściowej podmiany wody i czyszczenia szybek.
Gęste rośliny w akwarium mogą zabić bojownika, gdyż może się zaplątać i po prostu utopić.
Akwarium nie musi mieć 30 l i raczej powinno być płytkie i nie za duże bo tego po prostu nie lubi.
Od kilku lat hoduję takie rybki.
Pisząc porady dobrze na początku zaopatrzyć się w wiedzę.
Akwarium może być doskonałą ozdobą twojego domu. Odpowiednie przygotowanie akwarium zapewni twoim rybkom bezpieczne...
Jak urządzić akwarium?
Akwarium może być doskonałą ozdobą twojego domu. Odpowiednie przygotowanie akwarium...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt