Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Bóle Pleców > Sposoby na bóle pleców

Sposoby na bóle pleców

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3/5 (3 ocen)
Oceń 
Udostępnij
W pewnym momencie życia prawie każdy cierpi na różnego rodzaju bóle pleców jednak najczęściej pojawiają się one w wieku od 30 do 50 lat. Jednak nie ważne kiedy się pojawiają czy co je powoduje, najważniejsze jest to, że bóle te bywają bardzo nasilone i trzeba sobie jakoś z nimi poradzić. Dobrą wiadomością jest, że są rzeczy, które można zrobić aby zapobiec bólom pleców i utrzymać kręgosłup w dobrej kondycji.
1
Sophie Marceau

Prawidłowy sen

Spokojny sen pomaga rozluźnić napięte mięśnie i łagodzi stany zapalne stawów. Zatem, aby pozbyć się bólu pleców należy zadbać przede wszystkim o dobry sen. Najlepiej zacząć od dobrego łóżka i materaca (pikowana wersalka nie jest najlepszym miejscem do spania na co dzień). Materace nie są tanie, ale warto w nie zainwestować. Zanim się na jakiś zdecydujesz przeczytaj również artykuł "Jak wybrać dobry materac". Oprócz materaca warto trochę poeksperymentować z pozycjami podczas snu. Narodowy Instytut Zdrowia zaleca spanie na boku i twardym podłożu, aby zapobiec skrzywieniu kręgosłupa, które mogłoby prowadzić do bólu pleców lub jego pogorszenia. Wiele osób uważa, że znacznie lepiej im się śpi kiedy mają poduszkę pomiędzy kolanami.

2
Ćwiczenia

Lekkie ćwiczenia

Kiedy zaczynają nas boleć plecy to nie zawsze najlepszym pomysłem jest ulokowanie się w wygodnym fotelu czy łóżku i czekanie aż ból minie. Według Amerykańskiej Akademii Medycyny Fizycznej i Rehabilitacji odpoczynek może powodować zwiększenie bólu i osłabienie mięśni pleców. Zamiast leżeć zacznij wykonywać lekkie ćwiczenia rozciągające. Regularne ćwiczenia są dobrym pomysłem – ćwiczenia rozciągające i wzmacniające mięśnie mogą zmniejszyć lub całkowicie wyeliminować różne rodzaje bólu pleców. Na początek polecam te lekkie " ćwiczenia na ból pleców " oraz jogę. Pamiętaj jednak, że zanim zaczniesz jakiekolwiek ćwiczenia powinieneś skonsultować je ze swoim lekarzem.

Jak odróżnić ból nerek od bólu pleców?
Jakie są podstawowe objawy przepukliny kręgosłupa?
Ćwiczenia na bóle kręgosłupa
Co może być przyczyną bólu kręgosłupa?
3
Zdrowa waga ciała

Zdrowa waga ciała

Ludzie z nadwagą, którzy cierpią na bóle pleców i kręgosłupa zauważają, że po schudnięciu ból przez który przez długie lata zażywali niezliczone ilości tabletek po prostu sam znika. Jeśli masz zatem zbędny tłuszczyk to pozbądź się go jak najszybciej. Nie dość że plecy przestaną cię boleć to również będziesz mieć mniejsze problemy z kolanami (ludzie z nadwagą często cierpią również na ból kolan).

4
Środki przeciwbólowe

Środki przeciwbólowe

W przypadku nieznośnego bólu pleców nieraz jesteśmy zmuszeni do zażycia środków przeciwbólowych. W przypadku krótkotrwałego bólu najlepsze są niesteroidowe leki przeciwzapalne takie jak aspiryna, ibuprofen i paracetamol. Ostatnie badania przeprowadzone na grupie 240 osób w Australii dowiodły że stosowanie paracetamolu oraz spacery są najlepszymi środkami zaradczymi na ból pleców (badania obejmowały wyłącznie ostre bóle krzyża, nie obejmowały przewlekłych schorzeń). Niesteroidowe leki przeciwzapalne mają jednak pewne działania uboczne i mogą szkodzić na wątrobę i żołądek. Skonsultuj się z lekarzem, jeśli zalecana dawka leku nie przynosi ulgi.

5
Suplementy naturalne

Suplementy naturalne

Dobre rezultaty z walką z bólem przynosi przyjmowanie glukozaminy (3 tabletki 500 mg dziennie), oleju lnianego (2 łyżeczki dziennie), wapnia i magnezu (patrz ulotka), cynku (50 mg dziennie), witaminy C (2000 mg dziennie). Poza tym przy leczeniu miejscowym zaleca się żele i kremy z arniką.

6
Kompres

Gorąco i zimno

Wypróbuj zimne i ciepłe okłady i sprawdź, które lepiej na ciebie działają. Generalnie, zimne okłady (przykładanie lodu) działa lepiej na stany zapalne i pomaga zmniejszyć opuchliznę zaś okłady ciepłe (termofor lub plastikowa butelka z gorącą wodą) są najlepsze na zmniejszenie skurcze mięśni (np. bóle pleców w trakcie miesiączki).

7
Stymulacja elektryczna

Stymulacja elektryczna

Maszyny do przezskórnej stymulacji elektrycznej nerwów (TENS) są niewielkimi urządzeniami zasilanymi baterią, które przekazują prąd elektryczny o niskim napięciu za pomocą elektrod przymocowanych do skóry. Maszyny TENS są uważane za bardzo bezpieczne i według jednej z teorii działają poprzez zmniejszenie ilości sygnałów wysyłanych przez nerwy bólowe do kory mózgowej . Inna teoria mówi, że impulsy elektryczne powodują uwalnianie się endorfin które pomagają zwalczyć ból. Zapytaj się swojego lekarza lub fizykoterapeuta czy ta terapia będzie odpowiednia dla ciebie.

 3/5 (3 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Specjaliści od akupresury przekonują, że dotykając w odpowiedni sposób szyi, pleców, dłoni i stóp możemy pozbyć się...
Akupresura - jak uciskać, żeby uwolnić się od bólu?
Specjaliści od akupresury przekonują, że dotykając...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt