Tutaj jesteś: Zwierzęta > Koty > Kot w Domu > Jak przeliczać wiek kota na wiek człowieka?

Jak przeliczać wiek kota na wiek człowieka?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4.1/5 (77 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Przeliczanie wieku kota na wiek człowieka może być dobrym sposobem na zrozumienie jego rozwoju. Koty nie żyją tak długo, jak długo żyją ludzie ponieważ są one dużo mniejsze. Jeśli chcesz wiedzieć w jakim ludzkim wieku jest twój kot przeczytaj poniżej jak to przeliczyć.
1
Ustal dokładnie ile lat ma twój kot. Jeśli masz kotka od małego to z pewnością znasz jego dokładny wiek. Jeśli nie poproś weterynarza aby ustalił przybliżony wiek kota.
2
Ignoruj zasadę "7 lat". Przed długi okres czasu uważano że jeden rok kota równa się 7 latom człowieka. Jest to jednak nieprawda. Kot rozwija się w inny sposób niż człowiek.
3
Młody kot rośnie bardzo szybko. Niektórzy twierdzą, że po roku czasu kot osiąga wiek 15 lat ludzkich. Pod koniec pierwszego roku, większość kotów osiąga dojrzałość płciową. W wieku 1 roku kotka może powić już swoje pierwsze kocięta. Podobnie jak 15 latka może zajść w ciążę i mieć swoje pierwsze dziecko.
4
Koty po osiągnięciu roku nadal rosną aż do 2 roku. 2 lata kociego wieku to 24 lata ludzkie - w tym wieku człowiek również już nie rośnie. Niektóre rasy kotów jak np. Maine Coon dojrzewają wolniej - pełną dojrzałość osiągają w wieku od 3-5 lat.
5
Po dwóch latach wiek kota zaczyna zwalniać. Dla jednego roku kociego będzie przypadać po 4 lata ludzkie. Liczba ludzkich lat na 1 rok koci jest zatem już dużo mniejsza niż w pierwszych dwóch latach życia.
Jak rozpoznać płeć u kota?
Jak rozpoznać, że kot jest chory?
Jak wykąpać kota?
Jak uspokoić kota?
Przeczytaj teraz: Jak rozpoznać wiek kota?
 4.1/5 (77 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (14)

Maro - 2015-06-30
Wczoraj 29.06.15r. odeszła moja Florcia urodzona 13.X.1993r. Musiałem w tym jej pomóc choć serce mi pękało, bo była jeszcze w miarę silna, ale nerki i bezwiedne moczenie oraz brak apetytu niszczył jej organizm. Cierpiała.Dostała brawa od klientów gabinetu weterynaryjnego jak się dowiedzieli ile przeżyła. Jestem przygnębiony, ale wierzę, że jest w kocim raju i to mnie cieszy choć nie do końca. Pozdrawiam wszystkich i życzę by ich pupile żyły jak Florcia bez wizyt u weterynarza. I jeszcze jedno. Ten wiek jest udokumentowany wpisem do książeczki szczepień. W wieku 9 miesięcy spadła z 9 piętra bloku usytowanym na 2 piętrze gdzie się zatrzymała, ale skuteczna operacja nogi powiodła się i hasała póżniej beztrosko bez śladu urazu. To się nazywa mieć szczęście.
Gara - 2013-05-06

Mój kocurek może już pić piwo bez obaw (hi hi). Jak ostatnio byłam w zoologu to stały takie butelki i pisało na etykiecie "Piwo dla kota i psa". Teraz to ludzie robią wszystko dla zwierząt, a kiedyś to koty żyły myszami i mlekiem.

Gara - 2013-05-06

kocur napisał

,Witam !

Czy kot w wieku 6 lat długo bedzie przywyczajał sie do nowego własciciela?

Chodzi o persa.

Drogi kocurze! Ten kotek raczej nie przyzwyczai się do nowego właściciela kiedy był przez tyle lat z obecnym. chociaż może się przyzwyczai

Kotka11 - 2013-04-19
to moje koty mają samica Fokusia 25, córki12 lat 6 miesięcy i Rudasek może ojciec 37 lub 41
gosia - 2012-02-28
autor kociarz hehe
zuza - 2012-01-21
Moja to jeszcze 3 lata i emerytura.. ;)
CasiuXd - 2012-01-20
oooo to wg przelicznika mój kot ma 18-stke po piwo może mi chodzić :) :)
norbi - 2011-11-30
wychodzi na to że mój kot ma już 85 lat, normalnie dziadziuś z niego ;)
KaSKA - 2011-07-29
Skoro tak to moje koty mają ok. 70, 45 i 6 lat ;)
ann - 2011-04-24
Ups..... wg tego przelicznika moja kotka zaszła w ciążę mając niecałe 9 lat- to już pedofilia.
Emilka - 2011-03-26
według tego przelicznika mój kot ma 53 lata na karku... aż mi się go szkoda zrobiło, bo może już jest wyczerpany tak jak człowiek w tym wieku.jej jestem w szoku...
Amanda - 2010-09-16
Moja koteczka ma 5 tygodni więc oscyluje już na wiek człowieczy koło 4 lat. 4 letnie dziecko już potrafi mówić a mój kot nie do końca umie miauczeć. Często zdarza mu się otworzyć pyszczek tak jak do miauczenia jednak dźwięk się z kota nie wydobywa.
Kociarz - 2010-09-16
Im młodszy kot tym szybciej się przyzwyczaja. Kotu 6cio letniemu może to chwilkę zająć, jednak jeśli będzie się mu poświęcać dużo czasu to po 2 tygodniach powinien być już przyzwyczajony do nowego właściciela.
kocur - 2010-07-01
Witam !
Chodzi o persa.
Sprzątanie wymiotów kota jest częścią życia z kotem w domu. Koty zwykle wymiotują futrem, jednak czasem się zdarza, że...
Jak posprzątać kocie wymioty?
Sprzątanie wymiotów kota jest częścią życia z kotem...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Irena Olejarczyk
  • Grażyna Lewandowska
  • Danuta Wojcieszyńska
  • Kazimiera Majka
  • Daria Lesik
  • Joanna Gac-Ciszek
  • Magda Niedowóz
  • Elżbieta Pyzio
  • Konrad Macel
  • Danuta Prusek
  • Osvaldo Rampin
  • Małgorzata Osińska
pasożyt