Tutaj jesteś: Zwierzęta > Koty > Karmienie Kotów > Jak karmić kota?

Jak karmić kota?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 2.6/5 (329 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Karmienie kota wydaje się niezwykle proste jeśli przestrzega się pewnych zasad. Oczywiście najbardziej wskazane są karmy dla kotów jednak wiele osób karmi kota również jedzeniem dla ludzi. Poniżej dowiesz się co szkodzi kotu i czym nie powinieneś go karmić.
1

TUŃCZYK I ŁOSOŚ - mogą powodować uczulenie

Kot może być uczulony na tuńczyka i łososia. Czasem chcemy sprawić prawdziwą ucztę swojemu kotu dając mu tuńczyka czy świeżego łososia. Te ryby mogą jednak mu tylko zaszkodzić. Poza tym ryby mają ostre i cieniutkie ości, które mogą wbić się w gardło lub utkwić w przełyku. Wówczas w najlepszym wypadku kot zwymiotuje, w najgorszym - będziesz musiał pożegnać się na zawsze ze swoim przyjacielem.

2

MLEKO - nie wolno dawać dorosłym kotom

Dorosłe koty nie powinny pić mleka! Istnieje mit, że koty piją mleko jednak to nie prawda. Mleko piją tylko małe kocięta i jest to mleko ich matki a nie krowie. Krowie mleko nie jest przeznaczone dla zwierząt a szczególnie dla kotów ponieważ powoduje biegunkę i inne problemy zdrowotne. Koty powinny pić wyłącznie wodę. Powinna być ona zawsze łatwo dostępna dla kota (szczególnie gdy kot je suchą karmę). Jeśli twój kot uwielbia mimo wszystko mleko dawaj mu mleko skondensowane lub śmietanę.

Jak nauczyć kota reagować na imię?
Jak nauczyć kota korzystać z drapaka?
Jak ściągnąć kota z drzewa?
Jak przeliczać wiek kota na wiek człowieka?
3

NIEŚWIEŻE MIĘSO - nie wolno dawać kotom

Koty nie powinny jeść nieświeżego mięsa. Większość kotów takiego mięsa po prostu nie zje tylko zagrzebie łapką i popatrzy na Ciebie z wyrzutem jednak jeśli jednak kot je zje wówczas licz się ze sprzątaniem wymiocin i wizytą u weterynarza.

4

KOŚCI - nie wolno dawać kotom

Kości a w szczególności ości i kości drobiowe mogą bardzo zaszkodzić twojemu kotu. Kości drobiowe łamią się na bardzo ostre kawałki i podobnie jak ości mogą poranić gardło, przełyk a nawet ściany żołądka i jelita kota.

5

MIĘSO

Mięso jest podstawą diety każdego kota. Świeże mięso powinno być uprzednio zamrożone na około 3 dni aby zniszczyć wirusy (salmonella i pasożyty). Koty mogą jeść serca. Jedzenie wątroby może prowadzić do zaburzeń chorobowych. Mięso musi być świeże!

6

JAJKA

Jajka mogą bardzo wzbogacić kocią dietę. Kot może jeść jajka na twardo lub surowe żółtko (nie dawać kotom surowego białka!)

7

TRAWA

Koty jedzą trawę (nie jest to żart). Trawa poprawia funkcjonowanie organizmu i reguluje trawienie. Jest ona środkiem wymiotnym pomagającym usunąć z żołądka połkniętą podczas wylizywania sierść. W sklepach zoologicznych można kupić trawę biologiczną dla kotów do wysiania w doniczce. Niektóre koty lubią również podgryzać koperek.

8

SUCHA KARMA

Sucha karma może stanowić podstawę kociej diety pod warunkiem że jest dobrze dobrana. Dla różnych ras kotów istnieją osobne karmy. Sucha karma dodatkowo oczyszcza kocie zęby z nagromadzonego kamienia. Razem z suchą karmą należy podawać zawsze miseczkę wody.

9

MOKRA KARMA

Mokra karma może być dobrym urozmaiceniem diety kota. Należy jednak pamiętać, aby była ona wysokiej jakości.

10

WARZYWA

Warzywa mogą być urozmaiceniem diety. Należy je podawać ugotowane. Kot będzie ci wdzięczny jeśli polejesz je jakimś mięsnym sosem.

 2.6/5 (329 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (12)

aaa - 2016-04-25
Wszyscy się czepiacie składów karm i ilości mięsa zawartego w karmach. ale wszyscy pomijacie, że oprócz mięsa, koty muszą mieć też inne mikroskładniki. I naprawdę nie trafiają do mnie argumenty, że koty z natury są mięsożercami. Kiedyś uważano, że koty powinny pić mleko, a obecnie wszyscy tego zakazują. Tak samo jest z mięsem i karmami. Ja mojego karmię whiskasem - i suchym i mokrym. Kociak jest zdrowy, energiczny, bo ma wszystkie witaminy potrzebne mu do prawidłowego rozwoju. same mięso mu tego nie zapewnientarz
szczypiorek - 2015-02-26
"Krowie mleko nie jest przeznaczone dla zwierząt..." świetnie nadaje się za to do podlewania roślinek :)
janas - 2014-01-20
mój kot pije mleko i jest wszystko w porządku, nie ma żadnej biegunki ani nic innego!
deliriusz - 2013-11-07
Rady typu: podstawą żywienia kota może być sucha karma, są w przełożeniu na "ludzki", człowiek może przeżyć jedząc chipsy i prażoną kukurydzę. Przeżyć tak ale rozwalić sobie żołądek na pewno.
Kot musi jeść świeże mięso w 70% swojej diety, reszta według jego kaprysu.
Wątróbkę, też byle niezbyt często.
Ale lepsza najgorsze odpady od suchej karmy.
ateo - 2013-03-11
Mój sierściuch może 3 dni suchej karmy nie ruszyć, wsyśnie sobie jakieś drobne ptactwo i poczeka na mięsko surowe oczywiście. Nie dajmy się zwariować kot jest mięsożercą czy wam się podoba czy nie.
Gara - 2013-02-15
Mój kot uwielbia marchewkę. Czy wasze też?
0123adam - 2011-09-08
przyjacie człowieka kot ładny szzypki dobry
0123adam - 2011-09-08
koty są ładne ale czeba sprzątać po nim śmierdzonce kupy
ewcia - 2010-12-03
daj se luzu.. jak zgłodnieje to sam zje..
Kociarz - 2010-08-26
Koty nie powinny jeść jeszcze surowej wieprzowiny - kot po jej spożyciu może się zarazić tasiemcem, chorobą Aujeszkyego (wścieklizna rzekoma), toksoplazmozą itp.
Marek - 2010-08-25
Najlepiej karmić szynką i tuńczykiem.
Iwonka - 2010-08-25
Mam kota syjamskiego. Nic nie chce jeść za wyjątkiem suchej karmy chociaż i nią gardzi. Czasami zdarza się, że zje surowe mięso ale bardzo rzadko. Nie wiem co robić, bo wiem że wyłącznie sucha karma nie jest dobra dla kota. Próbowałam już wcisnąć coś kotu na siłę ale tylko była kupa latającego futra, wrzaski i krew (z moich rąk oczywiście). Nie wiem co robić!
Chciałabyś, aby twój pies mógł sam wychodzić na dwór? A może masz kota, który ma kuwetę w łazience? Podpowiemy ci jak...
Jak zamontować drzwi dla kota lub psa?
Chciałabyś, aby twój pies mógł sam wychodzić na...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt