Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Naprawy Domowe i Remonty > Tapetowanie > Jak usunąć tapetę?

Jak usunąć tapetę?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 2.3/5 (360 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Usuwanie tapety może okazać się trudnym zadaniem, zwłaszcza jeśli musimy to zrobić w dużym pokoju a tapety są naklejone od góry do doły. Aby ułatwić to zadanie, poniżej przedstawiam kilka trików.
1
Oceń sytuację. Jeśli tapeta jest na ścianie 30 lat prawdopodobnie będzie o wiele trudniejsza do ściągnięcia od tapety 5 -cio letniej. Jeśli masz do czynienia z bardzo starą tapetą przygotuj się na spędzenie dodatkowego czasu przy jej ściąganiu.
2
Urządzenie do usuwania tapet  Verto (ok 70 zł)
Są dwa sposoby na ściągnięcie tapet ze ścian a mianowicie za pomocą środków chemicznych do usuwania tapet lub specjalnego urządzenia na parę - można również skorzystać z kombinacji obu. Zarówno środek jak i urządzenie można kupić w sklepach z artykułami do wykańczania wnętrz lub w Internecie (np. Allegro). Do usuwania tapet może okazać się potrzebny również wałek z kolcami, który robi małe otwory w tapecie tym samym pozwalając aby chemikalia lub para wniknęła w tapetę i rozpuściły klej. Skrobak do tapet pomoże oderwać kawałki tapety jak już klej popuści.
3
Urządzenie z kolcami do usuwania tapet
Jak już zakupisz wszystkie potrzebne rzeczy zacznij od dziurkowania tapety za pomocą wałka z kolcami. Zrób dziurki na całej powierzchni tapety. Wałek z kolcami możesz uprzednio zamoczyć w wodzie z rozpuszczalnikiem do tapet.
Jak spawać?
Jak zwalczyć prusaki?
Jak malować sufit?
Jaką lutownicę kupić?
4
Jeśli decydujesz się na użycie środka chemicznego do usuwania tapet nałóż go na tapetę dopiero po uprzednim jej podziurkowaniu. Płyn zostaw na tapecie przez okres czasu podany na opakowaniu. Pamiętaj, że płyny do usuwania tapet są mocnymi środkami chemicznymi. Podczas ich użycia otwórz szeroko okna w pomieszczeniu.
5
Urządzenie parowe do ściagania tapet
Jeśli decydujesz się na użycie urządzenia parowego do usuwania tapet ze ścian najpierw napełnij urządzenie wodą i poczekaj aż się rozgrzeje. Jak zobaczysz unoszącą się parę oznacza to że urządzenie jest gotowe do pracy. Przyłóż dyszę do tapety i wolno nią przesuwaj, tak aby wydobywająca się para zdążyła dobrze ją nawilżyć. Gorąca para wodna z łatwością poluzuje klej a ty będziesz mógł bez problemu ściągnąć tapetę.
6
Usuwanie tapet ze ścian
Skrobakiem będziesz mógł podważyć poszczególne pasma tapety. Może się okazać, że niektóre części będą schodzić bez problemu, zaś zrywanie innych będzie trudniejsze i trzeba będzie skrobać.
 2.3/5 (360 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (3)

Miami - 2011-02-28

Dziekuję za informację. Spóbuję tam poszukać :-)

Grisza - 2011-02-27

Wałek do dziurawienia tapet widziałem w sklepie Leroy merlin.

Miami - 2011-02-18
Witam,
Szukam takiego wałka z kolcami od tygodnia....
Będę zobowiązana za podpowiedź gdzie go można zdobyć.
W sklepach budowlanych - NIC :-(
Jeśli chcesz w łatwy sposób dodać odrobinę koloru twoim ścianom, a nie możesz ich przemalować, zrób ozdobne półki....
Jak zrobić półkę ozdobną?
Jeśli chcesz w łatwy sposób dodać odrobinę koloru twoim ścianom, a nie możesz...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt