Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Desery > Desery Owocowe > Jak suszyć jabłka w piekarniku?

Jak suszyć jabłka w piekarniku?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.1/5 (15 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Suszone jabłka smakują wyśmienicie. Najlepsze są lekko posypane cukrem i cynamonem. Suszone jabłka przechowuj w szczelnym słoiku. Stanowią doskonałą alternatywę dla chipsów, które jak wiemy nie są zdrowe i zawierają mnóstwo konserwantów. Takie jabłuszka możemy również zapakować dziecku do szkoły jako przekąskę lub zabrać do pracy. Poniżej znajdziecie wskazówki, które pomogą wam w przygotowaniu wyśmienitych, suszonych plasterków jabłek.
1
Jabłka dokładnie umyj, usuń gniazda nasienne i pokrój w plastry (do pół cm). Tak pokrojone jabłka włóż do miednicy z wodą zakwaszoną kwaskiem cytrynowym lub obgotuj (wystarczy włożyć pokrojone jabłka na około 2 minuty na cedzaku do gotującej się wody a następnie włożyć na chwilkę do zimnej wody aby gwałtownie je ostudzić). Osusz jabłka z wody.
2
Pokrojone i wysuszone z wody jabłka rozłóż na kratce do pieczenia wyłożonej papierem i susz w piekarniku rozgrzanym do 100-150 stopni C z włączonym termoobiegiem na jednej z niższych półek (niekoniecznie na najniższej) oraz z uchylonymi drzwiczkami piekarnika.
3
Długość suszenia jabłek zależy od ich grubości. Cienkie plasterki ususzą się w przeciągu 1 - 2 godzin. Im grubsze tym dłużej trzeba będzie je suszyć. Możesz sprawdzić czy jabłka są już gotowe poprzez uciśnięcie ich palcem - jeśli się nie gniotą i nie wypływa z nich sok to znaczy że są już dobre.
Jak zrobić chipsy jabłkowe?
Jak dobrać ubrania do sylwetki jabłka?
Jak zrobić kandyzowane jabłka na patyku?
Jak dobrać ubranie do figury? cz. 2.
Wskazówki
Zamiast suszyć jabłka w piekarniku i zużywać dodatkowo gaz czy energię elektryczną to możesz je suszyć przy kaloryferze, kominku czy piecu (jeśli go masz).
 3.1/5 (15 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (7)

topielica - 2013-09-22
Lepiej wyszuszyc je w suszarce do grzybów i nie tylko -koszt takiej szuszarki to 60 zł a efekty są szybkie i rewelacyjne -zaznaczam że suszarka ta jest przeznaczona do różnych owoców i grzybów .Kompot z suszonych jabłek jest przepyszny.
Silminyel - 2013-08-21
Kiedy byłam mała mój tato przywoził takie chipsy jabłkowe z Niemiec. Uwielbiałam je. Najlepsze są oblane mleczną czekoladą. Nie są już może tak zdrowe jak zwykłe suszone jabłka i mają trochę więcej kalorii, ale są naprawdę o niebo lepsze, dlatego polecam chociaż część chipsów zanurzyć w rozpuszczonej czekoladzie
letnianutka1996 - 2013-07-31
moją babcia jak jest lato a mam jakieś owoce przykładowo jabłka to kroi je w plasterki i w taki upalny,gorący dzień wystawia je na słonce i one się same suszą.też dobry pomysł,tylko trzeba uważać na to żeby dzieci nie podchodziły bo dużo pszczół się tam zbiera.
Justyna306 - 2013-05-15
polecam suszyć owoce w suszarce. Nie trzeba nic kombinować, martwić się że coś pójdzie nie tak. Wystarczy pokroić cieniutko jabłka, banany, kiwi, czy nawet truskawki i suszyć. Im cieńsze tym szybciej schną. Moja 1,5 letnia córcia uwielbia takie owoce do pochrupania.
grazyna2 - 2013-04-18
jabłka suszone są dobre- a kompot z suszonych wysmienity
ferris85 - 2012-11-12

Też się zastanawiam, czy ta rada dotyczy tylko jabłek, czy innych owoców też.

zigitrn - 2012-11-09
A czy ktoś wie czy banany można w taki sam sposób suszyć ???
W takich ozdobnych miseczkach z jabłek możesz podawać na imprezach drobne owoce jak jagody, truskawki, maliny, poziomki...
Jak zrobić miseczki z jabłka?
W takich ozdobnych miseczkach z jabłek możesz podawać...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.
pasożyt