Tutaj jesteś: Hobby, Gry i Zabawy > Rękodzielnictwo > Inne projekty i wyroby > Jak tanio zrobić obraz ze zdjęcia na płótnie?

Jak tanio zrobić obraz ze zdjęcia na płótnie?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.6/5 (8 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Drukowanie obrazów na płótnie to nie lada wydatek. Jeśli nie masz wygórowanych oczekiwań i ogranicza cię budżet, możesz w taki i prosty sposób samodzielnie zrobić obraz ze zdjęcia na płótnie. W jaki sposób? Za pomocą niepozornej, cieniutkiej bibułki. Szczegóły znajdziesz poniżej.
Rzeczy, których potrzebujesz:
podobrazie malarskie (najlepiej rozmiar nie większy, niż format A4 - do kupienia tutaj), arkusz gładkiej białej bibuły, sprawna drukarka, papier do drukarki, nożyczki, taśma, klej i podkład Mod Podge 3w1 (do kupienia tutaj), pędzel piankowy (do kupienia tutaj)
1
zdjęcie na płótnie - krok 1
Weź kartkę papieru do drukarki. Przyłóż ją do rogu arkusza bibuły i przytnij bibułę tak, by jej długość była o 3 cm większa, niż długość kartki. Szerokość arkusza bibuły powinna być taka sama, jak szerokość kartki.
2
zdjęcie na płótnie - krok 2
Umieść papier do drukarki na środku bibuły. Zagnij jej krawędzie i przyklej do kartki papieru. Możesz zrobić to za pomocą taśmy samoprzylepnej lub dwustronnej.
3
zdjęcie na płótnie - krok 3
Na osobnej kartce papieru zrób test. Oznacz jedną jej stronę i zrób próbny wydruk, by przekonać się którą stronę zadrukowuje twoja drukarka. To bardzo ważne. Musisz przecież wiedzieć czy włożyć kartkę bibułą do wierzchu, czy do spodu.
4
Gdy posiądziesz już tę cenną wiedzę, czas wydrukować zdjęcie. Pamiętaj, by najpierw odpowiednio je przygotować, ustalając jego rozmiar do wydruku na format A4 (lub mniejszy). Możesz również przerobić zdjęcie w programie graficznym według własnego uznania. Ja szczególnie upodobałam sobie zdjęcia „postarzane”, użyłam więc tzw. sepii. Gdy zdjęcie będzie już gotowe, wydrukuj je na przygotowanej uprzednio bibule, pamiętając, by włożyć kartkę z bibułą do drukarki odpowiednią stroną.
Jak ozdobić kartonowe pudełko?
Jak zrobić dywanik ze szmatek?
Jak ozdobić świeczkę brokatem?
Jak zrobić zegar do kuchni?
5
zdjęcie na płótnie - krok 5
Poczekaj, aż tusz na wydrukowanym zdjęciu całkowicie wyschnie. Dopiero wówczas ostrożnie oddziel bibułę od kartki. Najprościej będzie przeciąć ją w miejscach, w których była przyklejona.
6
Teraz chwyć w dłonie podobrazie. Nanieś na rozpięte na nim płótno warstwę Modge Podge. Użyj w tym celu pędzelka w formie gąbeczki.
7
zdjęcie na płótnie - krok 7
Bardzo ostrożnie połóż na płótnie nadrukowaną bibułkę. Upewnij się, że jest odpowiednio umiejscowiona, a następnie, baaaaardzo delikatnie zacznij „wmasowywać” ją w płótno okrężnymi ruchami, zaczynając od środka bibułki. Dzięki temu bibułka lepiej przyklei się do płótna. Wcieraj ją w płótno opuszkami palców, zaczynając od środka i poruszając się na zewnątrz, do momentu aż cała bibułka będzie przyklejona.
8
zdjęcie na płótnie - krok 8
Obetnij nadmiar bibuły tak blisko krawędzi płótna jak to tylko możliwe. Posmaruj płótno w tym miejscu odrobiną Modge Poge i delikatnie przyklej odstające brzegi bibuły do podobrazia. Granica między bibułą, a płótnem nie powinna być widoczna.
9
zdjęcie na płótnie - krok 9
Obraz gotowy. Dzięki temu, że nadrukowałaś go na cienkiej bibułce, przebija przez niego struktura płótna sprawiając wrażenie, że zdjęcie jest wydrukowane bezpośrednio na nim. Proste prawda?
 3.6/5 (8 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

hejofasplaycampcomputergame2381 - 2015-05-12
xd
 
Z włóczki można zrobić coś więcej, niż tylko szalik czy sweter na zimę. O wiele więcej. Dzięki zastosowaniu...
Jak zrobić misę z włóczki?
Z włóczki można zrobić coś więcej, niż tylko szalik czy sweter na zimę. O wiele...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt