Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Sprzątanie > Sprzątanie pomieszczeń > 16 sekretów perfekcyjnej pani domu

16 sekretów perfekcyjnej pani domu

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.1/5 (81 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 17 
Perfekcyjna pani domu ma swoje sprawdzone sposoby na uporanie się z codziennym bałaganem. Każdy wie, że nie sposób posprzątać, cała trudność polega na tym, żeby zrobić to dobrze i utrzymać czystość na dłużej. Wiele osób ma problemy z organizacją podczas sprzątania i doborem odpowiednich środków, na szczęście można temu zaradzić. Poniżej przedstawiam kilka sprytnych pomysłów i rozwiązań, które z pewnością przydadzą się na co dzień każdemu z nas.
1
Mycie słuchawki prysznicowej
Usuń kamień ze słuchawki prysznicowej. Nalej do plastikowego woreczka octu, nałóż go na słuchawkę prysznicową, przywiąż gumką recepturką i pozostaw na noc. Na następny dzień prysznic będzie czysty – i to bez dużego nakładu pracy!
2
Mała umywalka
Aby napełnić wodą wiadro, które się nie mieści w umywalce, użyj czystej szufelki.
3
Rysy na drewnianych meblach
Meble drewniane mają rysy? Natrzyj je orzechem włoskim, a staną się niewidoczne.
4
Rulony papieru ozdobnego
Rulony papierów ozdobnych ciągle się rozwijają? Zabezpiecz je przeciętymi wzdłuż rolkami po ręczniku kuchennym lub papierze toaletowym.
5
Rozwiązywanie supła
Nikt nie lubi otwierać zawiązanych na supeł foliowych worków. Jednak jest na to rada! Zamiast ciągnąć worek od dołu to zakręć jego wolny koniec z całych sił wokół własnej osi, a następnie go wciśnij do środka.
6
Szukanie kolczyka
Wypadł ci gdzieś na podłogę kolczyk, zapinka lub jakiś inny mały przedmiot i nie możesz go znaleźć? Nałóż na rurę od odkurzacza rajtuzy, zabezpiecz je gumką i nałóż końcówkę. Teraz normalnie odkurz podłogę, ściągnij końcówkę i wybierz spośród drobnych śmieci swoją zgubę.
7
Breloczek do kluczy
Jeśli chcesz dodać przewieszkę do breloczka z kluczami, to zamiast używać swoich paznokci do rozszerzania kółeczka (i je łamać), użyj do tego przyrządu do usuwania zszywek.
8
Malowanie farbą
Nałóż grubą gumkę recepturkę na otwartą puszkę z farbą. Usuwaj nadmiar farby z pędzla poprzez wycieranie go o gumkę – w ten sposób utrzymasz brzegi puszki w czystości.
9
dziecko spada z łóżka
Dziecko spada z łóżka? Połóż wzdłuż krawędzi piankowy makaron, na wierzch łóżka kołderkę lub grubszy kocyk, zaś całość zabezpiecz prześcieradłem z gumkami po bokach.
10
Organizer na buty
Wykorzystaj wiszący organizer na buty do przechowywania środków czystości. Organizer zawieś wysoko na drzwiczkach szafki aby utrzymać środki czystości z dala od dzieci i aby zaoszczędzić sporą ilość miejsca.
11
Otwieracz do konserw
Użyj otwieracza do puszek aby otworzyć plastikowe opakowania i zapobiec skaleczenia się.
12
Mycie reflektorów
Umyj reflektory samochodowe pastą do zębów aby wyglądały jak nowe.
13
Kapsle po puszkach
Użyj kapsli od puszek, aby zaoszczędzić miejsce w szafie.
14
Opakowanie po kremie do opalania
Umyj opakowanie po starym balsamie do opalania i wykorzystaj je jako portmonetkę i pokrowiec na telefon, aby ustrzec się złodziei.
15
Malowanie kluczy lakierami do paznokci
Pomaluj klucze różnymi kolorami lakierów do paznokci aby łatwiej je rozróżniać.
16
Kieszonka na telefon przydatna podczas ładowania
Nie masz pod gniazdkiem elektrycznym półeczki na którą można położyć telefon podczas ładowania? Zrób zatem praktyczną kieszonkę na telefon ze zużytego balsamu lub żelu pod prysznic.
Wskazówki
Na podstawie artykułu: www.tickld.com
 4.1/5 (81 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (8)

kornela - 2015-05-04
Bardzo często gubią mi się kolczyki ale znalazłam na to sposób i żaden z moich kolczyków mi nie zginie.
kornela - 2015-05-04
To bardzo fajny sposób , bo ja nienawidzę otwierać zaplątanych worków a więc znalazłam sposób.
pit - 2014-09-18
prysznic ok, odkurzacz ok, ale reszte gdybym zastosował i ktos by to zobaczył to by pomyślał d....
Aga - 2014-01-30
12 rewelacja! Ile to szamotania i skaleczeń już miałam. A 7 cóż... zwykły odkurzacz przegrał u mnie w czyszczeniu podłogi z Roombą, ale widzę dla niego nadzieją ;)
Zuzia - 2014-01-17
Artykuł na szóstkę, super,super porady
bagiwo - 2014-01-13
Testowałam polerowanie reflektorów pastą do zębów. Działa ! :)
kjbkjb - 2013-04-10
Super porady! Sposób z octem już słyszałam, czyściłam nim nie raz. Ale pozostałe rady rewelacja. Pomysł z odkurzaczem i kolczykiem jest świetny! Natomiast szufelka w zlewie.. super pomysł!
Artykuł warty 5! Pozdrawiam :)
zigitrn - 2013-03-12
Całkiem ciekawe porady
Lubisz owinąć się po kąpieli puszystym i miękkim ręcznikiem? Ja też. Niestety z czasem nawet najlepsze ręczniki stają...
Co zrobić, żeby ręczniki po praniu były miękkie?
Lubisz owinąć się po kąpieli puszystym i miękkim...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt