Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Ogrody > Podstawy Ogrodnictwa > Jak nawozić rośliny?
Jak nawozić rośliny?

Jak nawozić rośliny?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.8/5 (14 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Wśród roślin ozdobnych niewiele jest takich, którym wystarczyłoby nawożenie zastosowane tylko przed siewem czy sadzeniem. Są też takie, dla których dostarczenie w tym okresie całej potrzebnej ilości byłoby szkodliwe ze względu na zbyt duże stężenie, natomiast wprowadzenie jej w 3-4 dawkach daje świetne wyniki. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek pomocnych przy nawożeniu.
1
Obornik
Do nawozów organicznych należy miedzy innymi obornik. Nawóz ten wnosi się do gleby przede wszystkim przed siewem i sadzeniem, w jesieni, jednakże przy uprawie bylin wymagających dużych ilości składników pokarmowych stosowany jest także pod rosnące już rośliny. Do tego celu nadaje się tylko obornik dobrze przegniły, można go kupić u ogrodników-producentów. Przegniły obornik najlepiej rozłożyć wokół roślin w jesieni, warstwą grubości 2-3 cm, a na wiosnę mieszamy go z ziemią za pomocą motyczki lub wideł uważając, aby nie uszkodzić korzeni. Ostatecznie możemy go rozłożyć wczesną wiosną i możliwie szybko wymieszać z ziemią.
2
Kompost także należy do nawozów organicznych. Mieszkańcy miast mogą zrobić kompost z torfu i nawozów mineralnych. Na 50 kg torfu dajemy 20 kg gotowej mieszanki nawozów mineralnych (np. Plonu), mieszamy i rozkładamy warstwami o grubości 20 cm, polewając każdą warstwę wodą. Na 50 kg torfu należy zużyć 200 I wody. Po 3 tygodniach kompost przerabiamy polewając wodą w ilości 50-100 I. Po następnych 3-4 tyg. jest on już gotowy do użycia. Pod byliny i inne rośliny wymagające obfitego nawożenia stosujemy komposty tak, jak obornik, tzn. rozkładamy wokół roślin i lekko przekopujemy.
Jak pielęgnować drzewko bonsai?
Jak pielęgnować hibiskusa ogrodowego?
Jak uprawiać tuje?
Jak sadzić irysy?
Wskazówki
  • Nawożenie roślin powinniśmy stosować wtedy, gdy najbardziej tego potrzebują, tzn. od rozpoczęcia wegetacji do chwili zakwitnięcia.
  • Zasadniczo wszelkie nawożenie należy zakończyć do sierpnia. Wyjątek stanowi późno jesienne ściółkowanie bylin obornikiem.
  • Drugą zasadą, o której musimy pamiętać jest ta, że nawozić można tylko rośliny dobrze ukorzenione, a więc nigdy nie stosujemy nawozów wcześniej niż w 4-6 tygodni po posadzeniu lub przesadzeniu.
  • Nie wolno też stosować nawozów na wysuszoną glebę, nawet, gdy dajemy je w stanie płynnym; przed nawożeniem rośliny muszą być starannie opielone i podlane.
 3.8/5 (14 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Przycinanie bonsai odgrywa ogromną rolę w formowaniu wyglądu drzewka. Trzeba mieć jednak na uwadze fakt, że nie każdy...
Jak przycinać bonsai?
Przycinanie bonsai odgrywa ogromną rolę w formowaniu wyglądu drzewka. Trzeba mieć...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Czesław Zawłocki
  • Basia Sochacka
  • Siegfried Hohenstauf
  • Antoni Gorzynik
  • Wioletta Szprengel
  • Radosław G-r
  • Anila FA Anila FA
  • Jurek Borzęcki
  • Lilianna Kwiecińska
  • Paulina Wisniewska
  • Glowicka Genowefa
pasożyt