Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Włosy > Pielęgnacja włosów > Jak myć włosy, żeby nie wypadały?
Jak myć włosy, żeby nie wypadały?

Jak myć włosy, żeby nie wypadały?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 5/5 (2 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Jeśli twoje włosy są skłonne do wypadania lub plątania, zamiast stosować super drogie odżywki czy maski, spróbuj myć swoje włosy w nieco inny sposób. Co prawda jest on trochę bardziej skomplikowany i zajmuje więcej czasu, ale na pewno niedługo zobaczysz rezultaty .
Rzeczy, których potrzebujesz:
szampon specjalnie dobrany do rodzaju i potrzeb włosów, odżywka do spłukiwania - najlepiej z tej samej linii, co szampon (aby się uzupełniały), odżywka bez spłukiwania - najlepiej o lekkiej formule, żeby zbytnio nie obciążać włosów, szczególnie jeśli mają tendencję do utraty objętości (ułatwia rozczesywanie splątanych kosmyków), miękki ręcznik frotte, suszarka, szczotka do włosów, grzebień z szeroko rozstawionymi ząbkami
1
Na początku zacznij od dokładnego rozczesania włosów. Usuniesz wówczas nadmiar kosmetyków do stylizacji włosów i warstwę kurzu , spalin i innych zanieczyszczeń, które gromadzą się na twojej głowie w ciągu dnia.
2
Zmocz bardzo dokładnie włosy ciepłą, ale nie gorącą wodą (zbyt gorąca może osłabić pasma) i delikatnie odciśnij wodę. Zaczesz palcami włosy do góry. Jeśli chcesz, połóż na ramiona dodatkowy ręcznik (zwiń też dywaniki, chyba nie chcesz ich zamoczyć!) .
3
Szampon w ilości odpowiadającej dwóm ziarenkom fasoli nalej na środek dłoni i rozcieńcz z odrobiną ciepłej wody (nigdy nie nakładaj szamponu bezpośrednio na skórę głowy, jeśli nie chcesz zniszczyć włosów, co więcej - kontrolujesz w ten sposób ilość zużywanego szamponu).
4
Szampon nałóż na środek głowy, na boki i z tyłu. Myj włosy wykonując delikatne i powolne ruchy przypominające głaskanie. Powtórz ten proces kilka razy - lepiej myć włosy dłużej, ale delikatnie, niż wyrywać je szybkim szorowaniem głowy. Następnie bardzo delikatnie zacznij drapać skórę głowy. Dzięki temu spienisz szampon i dogłębniej oczyścisz skórę głowy. Pobudzisz też cebulki do działania. W kolejnym kroku powtórz jeszcze raz metodę głaskania.
Jak zapuścić długie włosy?
Jak pielęgnować włosy kręcone?
Jak nadać włosom blasku przy użyciu miodu?
Jak dobrze wyglądać rano?
Wskazówki
  • Myj włosy tak często jak tego potrzebują.
  • Włosy myj najlepiej po południu lub wieczorem, rano przecież nie masz tyle czasu ;)
  • Jeśli twoje włosy nie przetłuszczają się na całej długości, to nie musisz nakładać na całą ich długość szamponu.
5
Spłucz szampon za pomocą letniej wody (taka jest najbardziej miękka). Nie żałuj wody, spłucz szampon obficie, a unikniesz podrażnień i tzw. piankowego łupieżu. Ponownie odciśnij włosy .
6
Na resztę pasm (od uszu po same końce) nałóż odżywkę do spłukiwania i pozostaw na parę minut. Spłucz odżywkę letnią wodą.
Odciśnij nadmiar wody, a następnie - oklepując włosy ręcznikiem - ostrożnie je osusz, aby pozbyć się nadmiaru kapiącej wody. Owiń włosy w turban i pozostaw tak na około 20 minut .
7
Zdejmij ręcznik i spryskaj włosy odżywką bez spłukiwania. Bardzo delikatnie rozczesz włosy od nasady, aż po same końce za pomocą grzebienia (nie zapomnij o końcówkach włosów, tam często powstają kołtuny). Pochyl głowę do przodu, by wszystkie włosy swobodnie opadały w dół i zacznij suszyć je chłodnym powietrzem suszarki (wykonując falujące ruchy w górę i w dół). Powtórz proces z ciepłym nawiewem, a zakończ znów na zimnym. Następnie podnieś głowę i zacznij suszenie od włosów przy skroniach przesuwając się do tyłu, aż po same końce (ruch zygzakowaty). Przekładaj włosy z jednego boku na drugi (zwiększysz ich objętość). Pamiętaj też, aby kierować powietrze suszarki (szczególnie chłodne) pod pasma. Zakończ suszenie jeszcze raz pochylając głowę w dół .
8
Na koniec rozczesz włosy za pomocą szczotki. Efekt robi wrażenie.
Wskazówki
 5/5 (2 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Na rynku istnieje wiele różnorodnych produktów na wypadanie włosów. Równie skuteczne są jednak naturalne sposoby...
Domowe sposoby na wypadanie włosów
Na rynku istnieje wiele różnorodnych produktów na wypadanie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt