Tutaj jesteś: Zwierzęta > Psy > Pielegnacja Psów > Jak kąpać yorka?

Jak kąpać yorka?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 5/5 (4 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Yorki można kąpać po ukończeniu 10-tego tygodnia życia. Częstotliwość kąpieli to około 7-10 dni. Zanim rozpoczniemy kąpiel musimy się upewnić, że mamy wszystko do kąpieli psa pod ręką. Nigdy nie należy pozostawiać psa samego w wodzie podczas szukania szamponu czy ręcznika.
Rzeczy, których potrzebujesz:
mata antypoślizgowa, szampon, balsam, ręcznik, preparat ułatwiający rozczesywanie, oliwka, szczotka/grzebień, suszarka do włosów
1
Zanim zabierzesz się do kąpieli to nasyp do uszu psa specjalnego pudru (będzie go znacznie mniej boleć wyrywanie włosów). Puder pozwoli ci lepiej oczyścić uszy jak również zapobiegnie infekcjom i wszom.
2
Niektórzy hodowcy yorków uważają, że kąpanie ich raz w tygodniu jest zbyt częste i powoduje przesuszenie skóry. Oczywiście skóra psa nie będzie się przesuszać jeśli będziemy używać renomowanych kosmetyków specjalnych dla yorków (które nie są tanie). Wybierając odpowiednie kosmetyki musimy zwrócić szczególną uwagę na odpowiednie pH oraz składniki nawilżające i odżywiające włos.
3
Yorka kąpiemy w wannie lub w umywalce. Dno należy wyłożyć matą antypoślizgową aby zapobiec ślizganiu się pieska.
4
Najpierw polej psa ciepłą, ale nie gorącą wodą a następnie nałóż odrobinę szamponu, dokładnie go umyj i spłucz. Myj psa poprzez delikatne głaskanie i przeczesywanie palcami włosów (nie należy myć włosów kolistymi ruchami ani trzeć w jedną i drugą stronę). Pierwsze mycie ma na celu oczyszczenie włosia z brudu, tłuszczu i kosmetyków pielęgnacyjnych.
Jak obcinać psu paznokcie?
Jak czyścić psu zęby?
Jak czyścić psu uszy?
Jak zrobić szampon dla psa?
Ostrzeżenia
  • Yorków nie należy nigdy czesać na sucho.
  • Podczas kąpieli należy umyć psu zęby, podciąć paznokcie i usunąć włosy z uszu.
5
Nałóż na włosie kolejny raz szampon, znów delikatnie umyj i spłucz ciepłą wodą. Dokładnie spłuczesz szampon jeśli podłożysz między przednie łapy (na mostek) swoją dłoń i uniesiesz tułów pieska do góry. Pamiętaj, aby woda nie dostała się do jego uszu i nosa.
6
Dobrym pomysłem jest oczyszczenie podczas kąpieli gruczołów okołoodbytowych, które jak wskazuje nazwa znajdują się obok odbytu (można je wyczuć palcami jako twarde guzki). Aby je oczyścić przyłóż nad nie ręcznik a palcami drugiej ręki delikatnie je uciśnij. Są to gruczoły zapachowe dzięki którym pies oznacza swoje terytorium i ma swój własny "psi zapach".
7
Yorka wycieramy poprzez delikatne odciskanie wody z włosia ręcznikiem. Nie należy pocierać ręcznikiem skóry psa, aby nie poplątać włosa.
8
Gdy włosy będą wilgotne, ale już nie mokre to nakładamy na nie balsam, który ułatwi ich rozczesywanie. Jeśli stosujemy balsam ze spłukiwaniem, wówczas można owinąć pieska w ręcznik, podgrzać suszarką aby łuska włosa się otworzyła i wchłonęła składniki odżywcze a następnie po około 5 minutach spłukać letnią wodą. Możesz stosować również balsamy bez spłukiwania lub specjalne preparaty ułatwiające rozczesywanie włosów.
9
Teraz należy wysuszyć pieska suszarką. Ustaw suszarkę na chłodne powietrze i delikatny powiew. Susz włosy od góry do dołu - nie odwrotnie, aby nie poplątać włosia i jednocześnie je czesz szczotką (metalowe szpilki zakończone kulkami). Wąsy i inne włosy na twarzy rozczesuj gęstym grzebykiem. Pamiętaj, aby jedną ręką przytrzymywać włosy od skóry aby ich zbytnio nie szarpać i nie sprawiać pieskowi bólu.
10
Po wysuszeniu nałóż na włosy preparat lekko natłuszczający i odżywiający włosy np oliwkę.
Ostrzeżenia
Przeczytaj teraz: Jak czyścić uszy yorka?
 5/5 (4 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Yorki mogą być bardzo wybredne, jeśli chodzi o jedzenie. Jeżeli twój york jest bardzo grymaśny podczas jedzenia, musisz...
Jak karmić yorka?
Yorki mogą być bardzo wybredne, jeśli chodzi o jedzenie. Jeżeli twój york jest bardzo...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt