Tutaj jesteś: Dziecko > Dzieci > Dziecko a Zdrowie > Jak uniknąć wszawicy?

Jak uniknąć wszawicy?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3/5 (2 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Twoje dziecko uczęszcza do szkoły lub przedszkola a Ciebie przestrzegają przed wszawicą? Nie do końca wiesz jak dochodzi do zarażenia a tym bardziej jak z nią walczyć?
1
Wszy u dziecka
Czym właściwie jest wszawica? To choroba powodowana przez pasożyta - wesz głowową. Wszy atakują wyłącznie owłosione głowy i żywią się krwią. Osiągają wielkość ok 1-2mm, więc są trudne do zauważenia. Larwy wszy to gnidy. Gnidy zazwyczaj mocno przytwierdzone są do głowy. Wesz składa około 6-8 jaj dziennie przez 20 kolejnych dni. Wykluwają się one z jajeczek po ok. 10 dniach dzięki czemu powstają nowe osobniki.
2
Wszawica wbrew pozorom nie jest chorobą dawnych czasów i nie dotyka jedynie osób, które nie dbają o higienę osobistą. W grupie ryzyka jesteśmy wówczas jeśli mamy bezpośredni kontakt z rzeczami osobistymi lub skórą głowy osoby zarażonej. Ryzyko zarażenia jest więc duże mimo tego, że wszy nie potrafią skakać a jedynie pełzają. Wszawicy właściwie ciężko jest zapobiegać profilaktycznie. Poza unikaniem kontaktu z osobą zarażoną i dbaniem o higienę osobistą nie ma recepty na 100% obejście choroby.
3
W dużej grupie ryzyka są dzieci uczęszczające do szkół, przedszkoli oraz wyjeżdżające na kolonie, obozy. Dzieci podczas zabaw pozostają zazwyczaj w bliskim kontakcie, dzięki czemu wesz ma łatwą drogę do rozprzestrzeniania. Jeśli jeden z domowników zaraził się wszawicą należy obowiązkowo sprawdzić także głowy pozostałych członków rodziny aby zapobiec rozprzestrzenianiu się choroby. Im wcześniej zaczniemy zwalczać chorobę za pomocą specjalistycznych preparatów - tym lepiej.
Jak czyścić uszy?
Co robić podczas ataku padaczki?
Jak pozbyć się woskowiny z ucha?
Jak karmić chore dziecko?
Przeczytaj teraz: Jak walczyć z wszawicą?
 3/5 (2 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Od tropikalnych klimatów Indii, po zimny klimat Ameryki Północnej, wszy wydają się rozprzestrzeniać swój zasięg na...
Ziołowe sposoby na wszy
Od tropikalnych klimatów Indii, po zimny klimat Ameryki Północnej, wszy wydają się...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.
pasożyt