Tutaj jesteś: Dziecko > Dzieci > Dziecko a Zdrowie > Jak uniknąć wszawicy?

Jak uniknąć wszawicy?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3/5 (2 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Twoje dziecko uczęszcza do szkoły lub przedszkola a Ciebie przestrzegają przed wszawicą? Nie do końca wiesz jak dochodzi do zarażenia a tym bardziej jak z nią walczyć?
1
Wszy u dziecka
Czym właściwie jest wszawica? To choroba powodowana przez pasożyta - wesz głowową. Wszy atakują wyłącznie owłosione głowy i żywią się krwią. Osiągają wielkość ok 1-2mm, więc są trudne do zauważenia. Larwy wszy to gnidy. Gnidy zazwyczaj mocno przytwierdzone są do głowy. Wesz składa około 6-8 jaj dziennie przez 20 kolejnych dni. Wykluwają się one z jajeczek po ok. 10 dniach dzięki czemu powstają nowe osobniki.
2
Wszawica wbrew pozorom nie jest chorobą dawnych czasów i nie dotyka jedynie osób, które nie dbają o higienę osobistą. W grupie ryzyka jesteśmy wówczas jeśli mamy bezpośredni kontakt z rzeczami osobistymi lub skórą głowy osoby zarażonej. Ryzyko zarażenia jest więc duże mimo tego, że wszy nie potrafią skakać a jedynie pełzają. Wszawicy właściwie ciężko jest zapobiegać profilaktycznie. Poza unikaniem kontaktu z osobą zarażoną i dbaniem o higienę osobistą nie ma recepty na 100% obejście choroby.
3
W dużej grupie ryzyka są dzieci uczęszczające do szkół, przedszkoli oraz wyjeżdżające na kolonie, obozy. Dzieci podczas zabaw pozostają zazwyczaj w bliskim kontakcie, dzięki czemu wesz ma łatwą drogę do rozprzestrzeniania. Jeśli jeden z domowników zaraził się wszawicą należy obowiązkowo sprawdzić także głowy pozostałych członków rodziny aby zapobiec rozprzestrzenianiu się choroby. Im wcześniej zaczniemy zwalczać chorobę za pomocą specjalistycznych preparatów - tym lepiej.
Jak czyścić uszy?
Jak pozbyć się woskowiny z ucha?
Jak leczyć grzybicę jamy ustnej u dzieci?
Jak karmić chore dziecko?
 3/5 (2 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Jak odetkać ucho?
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Elzbieta Perz
  • Milena Kotek
  • Władysław Dołębski
  • Iwona Dombek-Rybczyńska
  • Joanna Przewieźlik
  • Edyta Siemieniuk
  • Stanisława Grabiszewska
  • Leszek Strzelczyk
  • Ania Stolarek
  • Anna Maciejewska
  • Grażyna Dobrowolska
  • Boguslaw Durda
pasożyt