Tutaj jesteś: Hobby, Gry i Zabawy > Rękodzielnictwo > Krawiectwo i Przerabianie Ubrań > Jak zrobić manekina krawieckiego?

Jak zrobić manekina krawieckiego?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.5/5 (10 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Marzysz o samodzielnym projektowaniu ubrań, a może już projektujesz dla siebie stroje? Jeśli tak, na pewno wiesz jak trudno coś dopasować do swoich rozmiarów. Przeczytaj artykuł i dowiedz się jak ułatwić sobie tą kwestię i samemu zrobić manekina na ubrania!
Rzeczy, których potrzebujesz:
osoba do pomocy, kilka rolek taśmy (najlepiej tzw. power tape - z elementami aluminium), dopasowany golfik, nożyczki, tektura lub cienka sklejka, wypełniacz do poduszek, gąbka tapicerska lub dowolny materiał, którym wypełnimy manekina, stojak- np. ze starej lampy
1
Szycie na czyjąś miarę to nie problem, bo wszystko dokładnie możemy zobaczyć, zaznaczyć, podpiąć. Problem pojawia się, kiedy chcemy uszyć coś dla siebie.. przymierzamy półprodukt i kręcimy się w prawo i w lewo nie mogąc dostać do swoich pleców, a na koniec nasza gotowa kreacja i tak wychodzi za duża. Można tego uniknąć poprzez przygotowanie manekina na swój własny rozmiar. Jak to zrobić krok po kroku?
2
Na początek musimy ubrać się w dopasowany, stary golfik. Jeśli nie mamy akurat takiego możemy użyć zwykłej dopasowanej dłuższej bluzki. W tym wypadku jednak nie zapomnijmy dodatkowo zabezpieczyć szyi folią.
3
Niech osoba do pomocy obklei nas taśmą. Najlepiej, aby było to zrobione bardzo dokładnie, bez zagięć i nieestetycznych zlepień. Nie owijajmy się zbyt ciasno, zostawmy odrobinę miejsca, tak, abyśmy mogli oddychać.
4
Kiedy jesteśmy dokładnie obklejeni, łącznie z szyją i rękawkami, najlepiej jest odczekać chwilę, aż taśma dobrze zaschnie. Jeśli użyliśmy dobrej jakości taśmy, nie ma takiej potrzeby i możemy od razu rozciąć korpus na plecach - wzdłuż.
Jak zrobić musujące kule do kąpieli?
Jak zrobić świeczkę z pomarańczy?
Jak zrobić odświeżacz powietrza do samochodu z kawy?
Jak zrobić ramkę z suszonych kwiatów?
5
Ściągamy z siebie taśmową zbroję i sklejamy miejsce, w którym przed chwilą wykonaliśmy cięcie. Sklejamy również wszystkie otwory poza dolnym.
6
Teraz upychamy do wnętrza środek wypełniający - mogą to być gąbki, specjalna lignina albo pianka tapicerska. Pomysłów jest wiele. Możesz np. rozciąć stare poduszki i wypchać manekina znajdującym się w nich wypełnieniem. Na koniec zaklej spód grubą tekturą lub cienką sklejką.
7
Teraz wystarczy umieścić manekina na stojaku. Skąd go wziąć? Warto zajrzeć na aukcje internetowe lub targi staroci. Idealny będzie stary, drewniany wieszak lub podstawa lampy. Dobrze powinna spisać się też metalowa noga od stołu, ponieważ zazwyczaj są one bardzo grube i stabilne, a u góry płasko wykończone, co ułatwi nam montaż korpusu. Manekin gotowy!
 4.5/5 (10 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Wszyscy chyba kojarzymy girlandę z kwiecistymi hawajskimi naszyjnikami lub bożonarodzeniowymi ozdobami na drzwiach. Ale...
Jak zrobić girlandę z serc?
Wszyscy chyba kojarzymy girlandę z kwiecistymi hawajskimi naszyjnikami lub bożonarodzeniowymi...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt