Tutaj jesteś: Hobby, Gry i Zabawy > Rękodzielnictwo > Krawiectwo i Przerabianie Ubrań > Jak zrobić manekina krawieckiego?

Jak zrobić manekina krawieckiego?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.5/5 (10 ocen)
Oceń 
Marzysz o samodzielnym projektowaniu ubrań, a może już projektujesz dla siebie stroje? Jeśli tak, na pewno wiesz jak trudno coś dopasować do swoich rozmiarów. Przeczytaj artykuł i dowiedz się jak ułatwić sobie tą kwestię i samemu zrobić manekina na ubrania!
Rzeczy, których potrzebujesz:
osoba do pomocy, kilka rolek taśmy (najlepiej tzw. power tape - z elementami aluminium), dopasowany golfik, nożyczki, tektura lub cienka sklejka, wypełniacz do poduszek, gąbka tapicerska lub dowolny materiał, którym wypełnimy manekina, stojak- np. ze starej lampy
1
Szycie na czyjąś miarę to nie problem, bo wszystko dokładnie możemy zobaczyć, zaznaczyć, podpiąć. Problem pojawia się, kiedy chcemy uszyć coś dla siebie.. przymierzamy półprodukt i kręcimy się w prawo i w lewo nie mogąc dostać do swoich pleców, a na koniec nasza gotowa kreacja i tak wychodzi za duża. Można tego uniknąć poprzez przygotowanie manekina na swój własny rozmiar. Jak to zrobić krok po kroku?
2
Na początek musimy ubrać się w dopasowany, stary golfik. Jeśli nie mamy akurat takiego możemy użyć zwykłej dopasowanej dłuższej bluzki. W tym wypadku jednak nie zapomnijmy dodatkowo zabezpieczyć szyi folią.
3
Niech osoba do pomocy obklei nas taśmą. Najlepiej, aby było to zrobione bardzo dokładnie, bez zagięć i nieestetycznych zlepień. Nie owijajmy się zbyt ciasno, zostawmy odrobinę miejsca, tak, abyśmy mogli oddychać.
4
Kiedy jesteśmy dokładnie obklejeni, łącznie z szyją i rękawkami, najlepiej jest odczekać chwilę, aż taśma dobrze zaschnie. Jeśli użyliśmy dobrej jakości taśmy, nie ma takiej potrzeby i możemy od razu rozciąć korpus na plecach - wzdłuż.
Jak kreatywnie wykorzystać lakier do paznokci?
Jak zrobić plecioną bransoletkę z materiału?
Jak zrobić laurkę dla mamy wykorzystując bratki?
Jak zrobić podkładkę pod kubek z materiału?
Przeczytaj teraz: Jak ozdobić segregator?
 4.5/5 (10 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Zastanawiałaś się kiedyś jak kreatywnie można wykorzystać lakier do paznokci? Poza właściwościami czysto kosmetycznymi...
Zastanawiałaś się kiedyś jak kreatywnie można wykorzystać...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

    pasożyt