Tutaj jesteś: Kultura i Społeczeństwo > Pogrzeby > Zachowanie na pogrzebie > Savoir vivre składania kondolencji
Savoir vivre składania kondolencji

Savoir vivre składania kondolencji

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4/5 (5 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Nurtuje Cię pytanie w jaki sposób należy składać kondolencje i komu właściwie się one należą? Przeczytaj artykuł i dowiedz się jakie zasady savoir vivre obowiązują nas przy składaniu kondolencji.
1
Pogrzeb to niewątpliwie nieprzyjemne doświadczenie dla każdego uczestnika tej uroczystości. Tradycją jest, że uczestnicy składają bliskim zmarłemu osobom kondolencje. Czy powinniśmy je składać jedynie najbliższej rodzinie, czy także dalszym krewnym: zięciom, ciotkom etc.?
2
Kondolencje są wyrazem naszego współczucia dla pogrążających się w żałobie, a savoir vivre nakazuje nam okazywać życzliwość, troskę i powstrzymywać się od złośliwości.
Nie jest błędem składanie kondolencji także dalszej rodzinie zmarłego. Nie jest przecież powiedziane, że dalsza rodzina cierpi mniej lub bardziej po utracie krewnego, niż jego najbliżsi.
Warto odpowiednio ocenić sytuację, jeśli na pogrzebie panuje zamieszanie, bądź uczestniczy w nim bardzo dużo osób, być może nie warto zajmować czasu pogrążonym w smutku. Tym samym złożyć kondolencje będą mieli okazję inni członkowie uroczystości.
3
Kondolencje starajmy się składać w sposób zwięzły, zwracając uwagę na to, że żaden z uczestników tej feralnej uroczystości raczej nie ma ochoty na dłuższą wymianę zdań. Czasem jednak poza dość mechanicznym: "Moje kondolencje" warto dodać parę słów od serca, szczególnie jeśli chodzi o najbliższych zmarłego.
4
Savoir vivre nakazuje zachowywać się w podobny, życzliwy sposób zarówno osobom składającym, jak i przyjmującym kondolencje. Musimy jednak uzbroić się w dużą dozę wyrozumiałości, gdyż bliskie zmarłemu osoby są zazwyczaj roztrzęsione, znajdują się w szoku i często nawet bez powodu mogą być w stosunku do nas niemiłe.
Jak składać kondolencje?
Jak się ubrać na pogrzeb?
Jak przebiega kremacja?
Jak się zachować na pogrzebie?
 4/5 (5 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Zobacz równieżPogrzeby (6)Żałoba (7)Zachowanie na pogrzebie (5)Planowanie pogrzebu (3)
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Harry - 2016-01-25
ten savoir-vivre,to chyba jakiś zyd pisal,co się chciał przypucowac--bo sa to istotnie dobre wskazówki(np.zachowania się przy stole)--ale w anglii !! We Francji(która znam dość dobrze)--zachowanie się przy stole--jest calkiem inne!!...sposób zachowania trzezwosci--tez ma inna geneze!
RECE POD STOLEM TRZYMA SIE WYLACZNIE U ANGLOSASOW !!!
Przejedz się palancie do np.Chambord,na przyjecie--ale to...tam zyda nie wpuszcza....zadnych szans.....chyba ze qurna rodschylda.....(jak wcześniej zabuli MAX!!)....a tak to watpie....to tam zobaczysz--co to jest----wyniosle zachowanie i nienaganne maniery......K A L M U K U !!!!!!!!!
Śmierć bliskiej osoby jest zawsze wstrząsającym wydarzeniem. Szczególnie trudne jest przezwyciężenie żalu po stracie i...
Jak zaplanować pogrzeb?
Śmierć bliskiej osoby jest zawsze wstrząsającym wydarzeniem. Szczególnie trudne...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt